Біля гігантського стенду Google на CES (Міжнародна виставка споживчої електроніки) створили яскраве технічне шоу. Компанія як могла привертала увагу до голосової помічниці Google Assistant, що намагається наздогнати за популярністю «помічницю Алексу» виробництва Amazon.
Amazon проти Google: хто кого
Алекса, вбудована в пристрої Amazon, сьогодні посідає лідируючі позиції на ринку «розумних» гаджетів із голосовим управлінням. А власник Amazon Джефф Бозес на початку 2018 року був визнаний найбагатшою людиною у світі. Його статки оцінюють у $100 млрд (згідно з рейтингом Bloomberg Billionaires Index).
У гонитві за першістю компанії йдуть на колаборації з іншими виробниками. Наприклад, Google об’єднався із Sony, Samsung JBL, LG і Lenovo, щоб створити дисплеї для своїх розумних пристроїв, представлених на виставці CES. Щоб бути однією з перших, Amazon брала участь у десятках партнерських програм на CES, а Alexa «пробилася» в автомобілі Toyota, смарт-окуляри Vuzix і чисті туалети Kohler.
Ця боротьба між Amazon і Google тільки підтверджує очікування експертів технічної індустрії, що голосові помічники відіграватимуть важливу роль у цифровому житті 2018 року.
Керівники обох компаній на CES говорили про вбудовування своїх голосових помічників у автомобілі, навушники, офісні переговорні кімнати і навіть туалети. Ваш персональний помічник зможе бути доступним у будь-який час і в будь-якому місці.
«Якби він (голосовий помічник, – ред.) був усюди, ви б хотіли чути його, йдучи з будинку до машини, під час поїздки в машині. Ви б хотіли чути його і на роботі», – сказав Стів Рабучін, віце-президент Amazon по Alexa Voice Service. «Ми переходимо на авто та інші місця, тому що вважаємо, що голос – природний інтерфейс, і він має бути доступний скрізь».
Прощавай, приватність?
Досі голосові помічники контролювали розумні будинки, допомагаючи людям програвати музику на домашніх пристроях або регулювати освітлення. Питання в тому, чи зможуть вони інтегруватися в інших місцях. Сьогодні епплівський Siri, Alexa і Google Assistant уже доступні у смартфонах, та як далеко можуть зайти розробники?
Samsung також працює над тим, щоб цього року вбудувати свого голосового асистента Bixby в телевізори і побутову техніку власного виробництва. Тим часом Siri виробництва Apple на виставці CES нічим не вирізнялася на тлі інших і може значно відстати від конкурентів, які швидко розвиваються.
Крім того, з асистентами не все так просто. Багато користувачів всерйоз стурбовані недоторканністю приватного життя і можуть не захотіти, щоб їхні помічники подорожували з ними. Наприклад, користувачів Echo Spot (динаміка Amazon зі вбудованою помічницею) непокоїть, що пристрій може прослуховувати їх майже весь час, якщо його не вимкнути. Інших людей дратує, якщо хтось голосно розмовляє зі своїм помічником на публіці, вимагаючи нових рекомендацій.
Зі зростанням кількістю компаній, які працюють над додаванням у свої продукти голосових помічників, єдине, що залишається розробникам, – краще просувати свій продукт.
Розкіш чи потреба
Джиммі Хафштейнссон, який працював і в Google, і в Apple, сказав, що Google дуже хотіла приїхати на CES, незважаючи на те, що в останні роки уникає публічної присутності на виставці. Головна мета компанії – показати свою підтримку системи Google Assistant.
З його слів, у 2018 році Google працюватиме над тим, щоб зробити свого помічника більш «балакучим», тому розробку простіше буде використовувати майже повсюдно. Хафштейнссон також уточнив, що за додавання нових функцій, складнощів в управлінні пристроєм не виникне.
Стів Рабучін, який виступив від Amazon на зборах компанії на виставці CES 2018, представив набір комплектів для розробки Alexa. Ці набори допомагають виробникам обладнання створювати нові пристрої на базі Alexa.
«У нових розробках багато перспектив для людей з обмеженими можливостями
»
«Ми б хотіли, щоб Алекса пересувалася разом з вами», – було сказано на зборах Amazon під час виставки. І у гіганта на ринку електроніки є всі шанси наблизитися до своєї мети.
Рабучін сказав, що Алекса інтегрована в понад 4000 смартпристроїв від 1200 брендів, і тепер є понад 30 тис. навичок Алекси (термін Amazon для голосових додатків). Він додав, що доходи від Алекси демонструють безперервне зростання.
Віце-президент Amazon визнав, що є перешкоди для залучення Алекси в інші сфери життя, однак додав, що компанія думає про те, як зробити Алексу корисною в кожному місці. Помічник не буде робити одне й те ж у вашому автомобілі, на вашому персональному комп’ютері або в офісі.
Бен Уильямс из Adblock Plus – о том, выживет ли реклама в интернете будущего: AIN.UA
Єдина річ, яка не зміниться – це політика щодо реклами для Алекси, яка суворо обмежена компанією Amazon. У помічниці не з’явиться більше рекламних оголошень.
У коментарі порталу cnet.com відвідувач виставки Керол Раймундо, 43-річна жителька Олбані, яка керує Центром доступу до ресурсів у бібліотечному коледжі Лінн-Бентон і допомагає школярами з когнітивними або фізичними вадами, сказала, що вбачає в нових розробках багато перспектив для людей з обмеженими можливостями. Зі слів Раймундо, люди з обмеженими можливостями зможуть використовувати Google Assistant і Алексу, щоб полегшити собі повсякденну роботу.
Нагадаємо, з тих пір як Amazon вперше представив свого голосового помічника в 2014 році, практично кожна IT-компанія вирішила інтегрувати свій продукт із віртуальним голосовим помічником Алексою. Таким чином, не лише Amazon вбудовує Алексу в свої нові пристрої, а й сторонні виробники. Так, компанія Ford вбудувала її в нові моделі своїх автомобілів.