Використання соціальних мереж у останнє десятиліття розвинулося до неймовірних масштабів. Деякі з нас не випускають смартфон із рук 24 години на добу. Межі особистого простору і конфіденційності занадто розмиті в сучасному світі.
Працівники великих компаній віддають перевагу Facebook, Instagram, Twitter і професійній соцмережі LinkedIn. Однак важливо пам’ятати, що коментарі, фотографії та підписи, якими ви ділитеся в інтернеті, є вашим обличчям.
«П’яні» фотографії з університетських вечірок, запекле відстоювання своїх політичних переконань у коментарях і навіть репостнуті відео у вашому профілі можуть виставити вас у невигідному світлі. Це означає, що якщо ви шукаєте роботу, ваші соціальні мережі використовуються потенційними роботодавцями під час первинного відсіювання. Вас навіть можуть не запросити на інтерв’ю, якщо роботодавцю не сподобається ваш зовнішній вигляд або манера поведінки в мережі.
Пем Ліндсей-Данн, регіональний hr-директор Hays & James Innes, яка написала низку книжок із усіх аспектів пошуку роботи, дає поради здобувачам.
Зробіть профілі приватними
Згідно з нещодавнім опитуванням, 7 із 10 потенційних роботодавців використовують соціальні медіа для вивчення кандидатів перед інтерв’ю і безпосереднім наймом. Незважаючи на це, тільки третина кандидатів вважають, що цей етап перевірки взагалі відбудеться.
Пем Ліндсей-Данн вважає, що переведення облікових записів в «приватні» – найкраще, що ви можете зробити.
«Через поширення соціальних мереж роботодавці, швидше за все, проведуть швидкий аналіз ваших профілів у соціальних мережах до або після першої співбесіди, – каже Пем. – Немає необхідності видаляти ваші профілі в соціальних мережах, але ви повинні зробити їх якомога приватнішими і не розміщувати те, чим не хотіли б ділитися з потенційним роботодавцем».
Зберігайте позитивну налаштованість
Як зазначає фахівець, соціальні медіа слід вести в позитивному ключі, особливо профіль у LinkedIn.
«LinkedIn – чудовий спосіб продемонструвати пристрасть до вашої галузі, вступивши у відповідні групи, регулярно публікуючи інформацію та оновлюючи свій профіль, – каже Пем. – Якщо ведете LinkedIn, переконайтеся, що ваше резюме відповідає вашому профілю за строками і досвідом роботи».
Стежте за активністю в соцмережах
Фото, пост, знову фото, знову пост – і все це в робочий час. Так не годиться, впевнена експерт. Раптове збільшення активності в соціальних мережах у робочі години є ознакою того, що ви витрачаєте багато часу на сторонні заняття, а значить, ваша продуктивність на роботі невисока.
«Менеджери з найму будуть знати, чи працюєте ви зараз чи ні, тому будь-яка дія в соціальній мережі в робочий час має бути пов’язана з роботою, інакше ви ризикуєте виглядати непродуктивним і неуважним», – каже Ліндсей-Данн.
«Зачищайте» непотрібний контент
Подумайте, що ваш профіль у соціальних мережах каже про вас? ВУсе, що ви будь-коли робили в інтернеті, буде доступно роботодавцю.
«Було б прикро, якби ви втратили роботу через те «п’яне» фото, яке ви зробили під час відпустки. Або той спірний пост, який ви написали на форумі п’ять років тому», – каже Пем.
На щастя, «відполірувати» соцмережі і створити власний імідж у очах суспільства можна за допомогою чистки профілів. Це платна послуга, якою користуються фахівці в розвинених країнах.
Якщо ви не хочете робити конфіденційні налаштування в соціальних мережах, варто провести чистку перед інтерв’ю. Також упевніться, що ваша фотографія профілю зроблена на професійну камеру. Нечітке селфі або «селфі у дзеркалі» на головній фотографії виглядатиме, м’яко кажучи, дивно.