За результатами аналізу, на телерекламу «Радикальна партія» Олега Ляшка витратила 45,5 млн гривень – 5 млн до реєстрації в ЦВК і 40,5 млн гривень після неї. «Українська стратегія Гройсмана» витратила 44,7 млн гривень – 19,4 млн до реєстрації і 25,3 млн гривень після. «Європейська солідарність» Петра Порошенка витратила на агітацію 42,9 млн гривень – 23,2 млн до реєстрації і 19,7 млн після. Про це повідомляє theБабель.
«Опозиційний блок» витратив 40,6 млн гривень, «Голос» – 37, 7 млн гривень, «Опозиційна платформа – За життя» – 33,4 млн, «Слуга народу» – 19,9 млн, «Сила і честь» – 18,9 млн, «Батьківщина» – 17 млн, «Громадянська позиція» – 8,7 млн гривень і «Самопоміч» – 4,4 млн.
За період дослідження учасники парламентських виборів загалом витратили близько 307 млн гривень на телерекламу на 18 загальнонаціональних каналах.
«Для порівняння: якщо в травні в середньому на добу виходило 7 роликів за участю політиків і партій, то в останній тиждень червня – 52, а з 1 по 7 липня – 115. Для розрахунку цього показника ми обрали 5 найрейтинговіших телеканалів («Україна» , «1+1», СТБ, «Інтер», ICTV) і порахували середню кількість показів політичної реклами в ефірі на добу», – повідомляє рух «Чесно».
Кількість політичної реклами збільшується, а тривалість скорочується. Наприкінці квітня середня тривалість агітаційного ролика була 65 секунд, а в перший тиждень липня вже 25 секунд.
Згідно із даними моніторингу, у червні в ефірах національних телеканалів виходила передвиборча агітація лише одного кандидата-мажоритарника – Володимира Карплюка (округ №95). Його реклама виходила 327 разів, що, згідно із розцінками телеканалів, може коштувати понад 9 мільйонів гривень. У перший тиждень липня моніторинг політичної реклами на ТБ зафіксував агітацію ще трьох кандидатів у округах: Дмитра Андрієвського (округ №222), Андрія Зібрана (округ №115) та Валентина Манька (округ №29). Витрати цих політиків на телерекламу менші: 414 тисяч гривень у Андрієвського, 196 тисяч у Манька, 28 тисяч у Зібрана.
Стало відомо й скільки витрачають українські партії на політичну рекламу в Facebook. Відповідний звіт розміщений у Бібліотеці реклами соцмережі. Згідно з даними, тут лідерство у партії «Голос» Святослава Вакарчука. За останній місяць вона витратила $88 742. Тільки за 9 липня партія випустила 103 публікації на $9 865.
На другому місці партія Петра Порошенка «Європейська солідарність», вона в червні та липні витратила на просування $66 672. Третє місце у ГО «Всеукраїнське об’єднання “Спільна справа”», яке в червні – липні витратило $41 114. Партія «Слуга народу» витратила $27 625, просуваючи себе у Facebook.
За кількістю оголошень перше місце у сторінки «Бойко – прем’єр», що агітує за співголову «Опозиційної платформи – За життя» Юрія Бойка. Від її імені було 1 971 оголошення на $29 535. На другому місці за кількістю реклами «Партія Шарія», яку очолює блогер Анатолій Шарій. Вона в червні та липні запустила 787 оголошень і оплатила ще 306, не вказавши, хто саме перерахував коштів.
Фото: Pinterest