Для них більше недостатньо раз на півроку випускати лайфстайл-журнал: на повноцінну присутність у медіаполі зазіхають навіть такі дивні компанії, як езотеричний магазин Гвінет Пелтроу. Що вже казати про компанії-гіганти: наступного року на нас чекає запуск стримінгових сервісів від Apple і мережі супермаркетів Walmart, і що найдивніше – з оригінальним контентом. «Телекритика» дізналася, які ще компанії запустили або запустять найближчим часом власні цифрові кінотеатри, і навіщо стримінгова платформа фірмі, яка здає в оренду склади.
DC Universe
Дата запуску: 15 вересня 2018
Що обіцяють:щоденна програма новин, тематичний контент зі всесвіту DC (фільми, анімація, комікси) і щомісячні оновлення.
12 жовтня на платформі, що належить Warner, з’явився перший довгоочікуваний серіал – «Титани» (раніше передплатникам доводилося задовольнятися Суперменом і Чудо-жінкою зразка 70-х разом із мультфільмами). Критикам новинка сподобалася – на RottenTomatoes у «Титанів» рейтинг 81%, – а ось фандом вона засмутила. «Чудове фанатське відео!.. Стривайте, що тут робить лого DC?» – йдеться в одному з найпопулярніших коментарів на YouTube, що натякає на бюджетний екстер’єр серіалу. Якщо DC хоче заробити на сервісі, доведеться передусім задовольняти запити фанатів, а не критиків, і, судячи з подальших планів компанії, там готові постаратися: на майбутній рік запланований вихід серіалів «Патруль долі», «Старгьорл» і хорора «Болотна тварина». Крім того, у виробництві приквел до історії Супермена «Метрополіс».
На Forbes новий сервіс оцінили відносно високо, зазначивши лише, що багато якісних серіалів за коміксами DC на нього не потрапили (Teen Titans GO! lоступні лише на Hulu, а серіали зі «Всесвіту Стріли» від CW – на Netflix). А ось більш нішевий портал Slashfilm розкритикував новинку: мовляв, найкраще, що ви отримуєте за $7,99 на місяць – це навігацію між коміксами і пов’язаними з ними шоу.
Apple
Дата запуску: зима або весна 2019
Що обіцяють:ширший вибір контенту, ніж у iTunes, і сімейні шоу власного виробництва
«Яблучні» вже пробували себе в ролі виробників ТВ-контенту: оригінальні шоу Apple, Carpool Karaoke і Planet of the Apps, були доступні за передплатою на Apple Music і були не особливо популярні.
Але тепер компанія мислить зовсім іншими цифрами: за деякими даними, до 2022 року на власні шоу вона витратить близько $4,2 млрд – це удвічі менше, ніж планує витратити Amazon, але однаково вражає. Для власників пристроїв Apple принаймні частина контенту буде безкоштовною; але питання поки викликає не якість серіалів або їх вибір, а… ступінь самоцензури. За попередньою інформацією, Apple не стане наповнювати свою VOD-нішу продуктом з «дорослим» рейтингом R: тож не чекайте на нову «Гру престолів» або «Розповідь служниці». Зате, як ми вже писали, на платформі зі старту буде великий вибір науково-фантастичного контенту (нехай і з рейтингом PG).
Disney
Дата запуску: вторая половина 2019 года
Що обіцяють: 500 фільмів, 7000 епізодів серіалів, усі фільми Marvel Studios і дуже дорогий оригінальний контент із «Зоряних воєн»
Disney теж скаже «ні» дорослому контенту на своїй стримінговой платформі: оскільки корпорація володіє 30% сервісу Hulu, шоу 18+ підуть під його крило. Але якщо в гостросюжетності Disney технічно заздалегідь програє Netflix’у, то вартість передплати при цьому у неї буде привабливішою. Точна ціна поки не озвучена, але вона однозначно буде нижчою, ніж $8–14 на місяць у Netflix. При цьому сам контент буде далеко не дешевим: серіал зі всесвіту «Зоряних воєн», наприклад, обійдеться в $100 млн.
Подумки відніміть від щорічного бюджету Disney ще близько $300 млн, які компанії приносив продаж своїх топових релізів усе того ж Netflix. З іншого боку, можливість подивитися «Капітана Марвел», нові «Зоряні війни» і мультфільми (зокрема ремейк «Короля лева» і «Дамбо») на одній платформі відразу після завершення їх прокату виглядає привабливо.
Додайте до цього порцію ностальгії: Disney створить багатосерійний ремейк фільму «Фанатик» із Джоном К’юсаком, перезніме «Леді та бродягу» з живими акторами і адаптує «Люба, я зменшив дітей» для міленіалів: схоже, у Netflix і справді є причини для хвилювання.
Хто ще?
На жаль, на сьогодні мало що відомо про стримінгову платформуWarnerMedia, яка запуститься наприкінці 2019 року і пропонуватиме, крім іншого, контент каналу HBO і компанії Warner Bros. Але вже зрозуміло, що материнська компанія AT&T – самий агресивний гравець на ринку: через свої digital-підрозділи вона володіє платформами DirecTV Now, HBO Now, AT & T Watch, ESPN+, FilmStruck і згаданим вище DC Universe.
Днями CEO компанії Hewlett Packard Мег Вітман і кінопродюсер Джеффрі Катценберг анонсували запуск стримінгового сервісу, орієнтованого на мобільні девайси, –Quibi (від quick bits – «маленькі фрагменти»). Згідно з назвою, глядачеві буде запропоновано короткометражні програми та серіали, розбиті на 10-хвилинні епізоди: інакше кажучи, контент, який можна дивитися по дорозі на роботу або під час перерви. Стартап зібрав $1 млрд, причому серед інвесторів була й Disney.
Большой взлом: как Китай проникал в американские сети через микрочип (часть 1)
Мережа супермаркетів WalMart ще в 2010 році придбала сервіс цифрового відеопрокату Vudu, але його бізнес-модель передбачає оплату за один фільм – як у старі часи з DVD напрокат. Тепер же компанія, налаштована обійти свого вічного суперника Amazon, запустить повноцінний стримінговий сервіс. На Vudu будуть доступні оригінальні фільми, які WalMart створює в партнерстві з кінокомпанією MGM: першою ластівкою стане ремейк комедії «Містер мама» (1983).
Про власний стримінговий сервіс задумалася і найбільша компанія з оренди складів Costco, що паралельно є одним із провідних роздрібних торгових підприємств у США. Щоправда, про суперництво з WalMart ще не йдеться: поки це лише потенційний бонус, яким Costco планує заохочувати особливо цінних клієнтів.
Радиоконкурс Нацсовета: президентский «Прямой ФМ», нестратегические «общественники» и «подвешенный» город
Але навіть з урахуванням варіативності форматів – від мобільного відео до «елітного» контенту – важко повірити в те, що найближчим часом попит встигатиме за пропозицією VOD-платформ. «Час називати речі своїми іменами: ми живемо в бульбашці стримінгових сервісів», – пише CNBC. Півроку тому ми розповідали, як платні сервіси заганяють передплатників у «абонементне пекло»: схоже, для обсесивних любителів телебачення з появою півдюжини нових платформ усе стане ще гірше, а от пересічні глядачі просто продовжать оплачувати один-два сервіси (або, якщо йдеться про наші реалії, – плавати в зростаючому морі контенту під піратським прапором). З урахуванням того, що більшість перелічених VOD’ів пропонуватимуть ностальгічний, дитячий або нішевий контент, про появу серйозних суперників у Amazon і Netflix говорити ще рано.
© 2014 CGTN America. Beijing ICP prepared NO.16065310-3