Оглядаючи телевізійні рейтинги цього міжсезоння, ми неодноразово звертали увагу на те, що зараз у ТЕТ спостерігається своєрідний розквіт – нові серії «Одного разу під Полтавою», «Країна У», «Село на мільйон» показують значні цифри. Наприклад, за середніх показників каналу від 4 до 5,2% скетчкоми приносять від 6–7%, у деяких слотах частки проектів наближаються до 11% за аудиторією 18-54. Правда, так було не завжди. Повернення «Богині шопінгу» на екрани цієї весни не принесло каналу високих цифр. Про роботу над помилками, а також про грандіозні плани на цей рік «Телекритика» розпитала генерального продюсера телеканалу ТЕТ Вікторію Шульженко (Левченко).
Давайте почнемо з проміжних підсумків. У весняному сезоні ви вирішили повернути історичний проект ТЕТ «Богиня шопінгу». Незважаючи на хорошу промокампанію, показники проекту були досить низькими як для каналу. Як ви для себе оцінили повернення «Богині» на екрани?
Якщо говорити про ефірні показники – так, вони були середніми й нижчими за середні. Але нас дуже здивувало, як «зайшов» проект у онлайн-форматі. Також одна з тенденцій – те, що глядачі, згадуючи проект, почали переглядати старі серії на YouTube. Взагалі новий сезон у нас – the highest ever. Загальна кількість переглядів серій нового сезону БШ на YouTube у період з 18 лютого по 10 березня дорівнює 5 692 477 переглядів. І 1-ша серія нового сезону «Богині» 2019-го зібрала 814 тис. переглядів, тим самим потрапляла 2 тижні поспіль у тренди YouTube і стала найпопулярнішою серією БШ за всі сезони проекту.
Зараз на екранах спостерігається те, що я називаю «challenge нового часу». Ти начебто працюєш в традиційному телику, та паралельно з цим відбувається ще ряд медіа процесів, які змушують тебе оцінювати не тільки телеперегляд, а й перегляди онлайн. Зараз ми намагаємося знайти якийсь метод, за якого наша«Богиня» зможе й надалі існувати на ТЕТ. Як ми бачимо, для телика вона виявилася недостатньо ефективною, але при цьому особисто я вірю в її потенціал і не хочу остаточно закривати проект і ставити крапку.
Чому низькі показники? Відгуки від глядачів були хорошими. Ніхто нам не писав і не казав: «Фу, цей новий сезон. Ми його дивитися не будемо». Ні, такого не було. Для себе я пояснюю це так, що ми (телеканал ТЕТ. – Ред.) рушили до трохи дорослішої аудиторії, а продукт залишився тим, яким і був. І таким чином він зібрав свою максимальну кількість молодої аудиторії, але її не вистачило для того, аби принести нам ті цифри, на які ми розраховували.
Про яку аудиторію йдеться? Адже ще донедавна цільова ТЕТ була від 18 до 25 років.
Ми не працюватимемо для бабусь – вже точно. (Сміється.) Це поступовий процес, викликаний часом і потребами ринку. Зараз ми пересунули планку з 25 до 30 років. І це круто, оскільки ми дорослішаємо разом із нашим глядачем – ми говоримо з тими ж дівчатами, яким колись було 18, і вони дивилися ТЕТ, тепер їм – 28, і ми прагнемо бути цікавими для них знову.
До речі, перші зміни на каналі ви побачите вже восени: у нас оновиться графіка, слоган. Структура сітки не зміниться, але нові продукти зайдуть.
Чи є вже якісь конкретні плани, як трансформуватимете «Богиню»?
Ні, це процес. Ми вже обговорювали це питання з Льошею (Олексій Гончаренко, керівник Friends production, який займається виробництвом «Богині шопінгу». – Ред.), ми шукали партнерів, шукали шляхи, як ми можемо оптимізувати виробництво. Можливо, варто бути більш соціально спрямованими, попрацювати з кастом – зробити так, щоб, наприклад, одна дівчина була бідною, а інша – багатою.
І отримаємо «Панянку-селянку», яка вирушила на шопінг?
А чому б і ні? Це робоча схема. «Панянка-селянка» прекрасно себе показує, вона повернулася в ефір. Восени буде новий сезон обмінів Україна-Польща. Ми дуже задоволені цим продуктом, та й в цілому це один із найтриваліших продуктів, які взагалі є в нашому ефірі. І взагалі це круто, коли є бренд, і він живе з тобою не один рік. Саме тому ми й вирішили в 2018 році повернути «Богиню». Якщо ми знайдемо бізнес-ефективні моделі, як у подальшому використовувати цей продукт, – відразу випустимо новий сезон. (Сміється.)
Перейдемо до «СуперЖінки». Чи доречно буде порівняти цей проект за форматом із «Супермамочками»,які виходять на СТС, і де ви до ТЕТ працювали програмним директором?
Ні. Я краще почну з передісторії. Колись у бородатому 2013 році ми зустрілися з Олексієм Гончаренком у Каннах, і почали обговорювати всілякі обміни в розважальних проектах. Він мені захоплено розповідав про битву ресторанів, яку потім і зробили для «Плюсів», а я у відповідь наполягала, нумо зробимо «Матусь». Ми навіть зняли з ним тоді пілот, але на тому етапі канал був не готовий тому, що основний продукт, яким тоді користувався СТС, був не реаліті, а серіали. І тільки незабаром СТС перефокусувався й на реаліті також – наприклад, взяли й адаптували The Biggest Looser. Минув час, я пішла з СТС, прийшла нова команда, дістала наш пілот, знову переробила. Вже потім до мене прийшов Льоша й сказав, що принесе пляшку шампанського – СТС замовляє другий сезон. Тоді ми з ним посміялися, й кілька місяців потому приходить він і каже: «У мене є ідея для ТЕТ». Спочатку ця ідея була трохи іншою, ніж кінцевий результат. Тепер наших «СуперЖінок» доречніше буде порівняти з «4 весіллями» або зі «Званою вечерею».
Що конкретно ви змінили з російських «Супермамочок»?
Складно сказати, що конкретно. Оскільки не брали конкретний продукт і не переробляли його. Адже процес розробки – це дуже flexible штука. Мені подобається працювати з продакшенами, які розуміють тебе з півслова. Саме в процесі діалогу з виробниками виникають найцікавіші думки та ідеї. На етапі ідеї української «СуперЖінки» хлопці принесли кілька розробок. Для нас було важливим зберегти фан. Оскільки якщо ти пояснюєш, що цей продукт про роль жінки в суспільстві, – жоден розважальний канал під таким занудством не підпишеться..
Для мене найцікавішим у цьому проекті було просто спостерігати за неймовірною кількістю стереотипів у жіночих головах
Друге побоювання для мене полягало в тому, чи знайдемо ми відповідний каст. Адже цей проект, як і «Панянка-селянка» або «4 весілля», повністю заточено на касти. Пам’ятаю, спочатку було дуже складно знімати «4 весілля», адже ми могли й по 9 місяців каст збирати. (Сміється.) А ми не можемо собі дозволити мати реаліті у виробництві цілих 9 місяців.
У «СуперЖінці» завдання було навіть трохи складнішим, ніж у «4 весіль» – нам потрібні були протилежні типажі. Уявіть, як нецікаво було б дивитися проект, де були б 20 кар’єристок або 20 «яжматерів»? Тому в нашому проекті кого тільки не буде! Там і ворожки, і кармологи, і Insta-блогери, і любительки рольових ігор. (Сміється.)
Однак суть проекту залишається незмінною? Жінки будуть ходити в гості одна до одної?
Формально так. Але, наприклад, якщо в Росії у проекті є психолог, який би оцінював вчинки «матусь», то в нас цього не буде. Точніше, психолог буде, але він з’являтиметься на проекті дуже епізодично. Його місія полягатиме в тому, що він даватиме поради, оцінюватиме учасниць, але при цьому не ухвалюватиме рішення, хто з них супер, а хто – ні. Оцінки ставитимуть жінки жінкам. У «Супермамочках» також є мораль – користь, яку має для себе з’ясувати кожна глядачка. У нас такого не буде – ми вирішили нікому нічого не нав’язувати, а хто захоче – зможе сам для себе зробити висновки.
Як у такому разі жінки можуть оцінити, хто з них «суперкоханка», а хто «супермати»?
Суть у тому, що ми маємо 20 учасниць, і жінки самі обиратимуть, у якій категорії варто змагатися й доводити іншим, чому саме вона в цьому «супер». Ми відібрали саме таких жінок, впевнених у своїх силах і готових з піною біля рота доводити свою перевагу.
Для мене найцікавішим у цьому проекті було просто спостерігати за неймовірною кількістю стереотипів у жіночих головах. Адже кожна учасниця твердо впевнена в тому, що знає, якою має бути жінка. І як залежно від цього уявлення жінки будують стосунки з чоловіком або партнером. Хтось, як виявилося, все воліє по-старому – чоловік голова, жінка – шия, а хтось віддає перевагу більш вільним стосункам. І мені здається, що це неймовірно цікаво – спостерігати за тим, як хто будує ці стосунки, як у них розвиваються партнери. З проекту я винесла безліч уроків. Наприклад, ви знали, що червоні труси на лампі – до грошей? А я ось дізналася. (Сміється.)
Другим новим проектом, про який ми писали раніше, анонсуючи новий сезон на ТЕТ, були битви готельєрів.
Поки це лише пілот, і ми його ще навіть не зняли. Тож це тільки наші плани. Місяців зо два-три тому до нас прийшов продакшен Star Media з цією ідеєю. Зараз усе тільки на етапі кастингу. Думаю, це все, що я можу поки сказати про цей проект.
Як ви орієнтуєтеся на тенденцію ринку – перехід від виробництва розважальних проектів до серіальних? Минулого року вийшли «Зірконавти», цього – «Хамелеон».
Ви ще забули про другу «Вечірку», яка пройшла в нас просто чудово. У нас хороша співпраця з Drive Production, які, власне, й здійснювали виробництво «Зірконавтів», а також «Одного разу під Полтавою», «Танька та Володька». За цифрами – «Зірконавти» не надто зайшли. Чому? Напевно, ми з творцями були надто захоплені гумором, а не фокусом на своїй аудиторії. Простіше кажучи – нам хотілося в той момент добре насміятися з космонавтів. (Сміється.) А наша аудиторія хоче простих і доступних історій, які може відчути, в які вона може себе перенести. Як перенести себе в космічний шатл? Важкувато, особливо, якщо ти живеш в Кам’янці-Подільському, наприклад. Але все одно, я вважаю, що продукт відбувся. У нас була дуже крута кампанія з просування «Зірконавтів», коли ми перевозили цей шатл Києвом. Й було це так:
З приводу «Хамелеона». Тут, як то кажуть, «во время пути собачка могла подрости». Процес виробництва серіалу тривалий – у випадку з «Хамелеоном» йдеться про 9 місяців, оскільки це серіал за форматом. Але якраз протягом цих 9 місяців у нас і відбулася трансформація аудиторії, про яку я казала на початку. І до моменту, коли продукт був готовий і вийшов у ефір, ми почали активно перебудовувати програмну політику каналу на аудиторію, яка є трохи старшою, ніж була раніше на ТЕТ. І ось вийшов такий missmatch. Цільова «Хамелеону» – 18 років, а сітка в цілому – для тих, кому 25 і більше. А в плані взаєморозуміння між людьми цих вікових груп – безодня.
Ось із «Вечіркою» у нас усе чудово. Восени чекайте новий сезон. У нас у планах довгострокова співпраця з Гаріком Бірчею, й ця співпраця подарує нам навесні ще один новий серіальний проект. Це буде гумористичний проект про директора школи.
Це буде серіал?
Півгодинна комедія – ситком. Вийде дуже весела комедія, але не продовжуватиму, аби не заспойлерити. (Сміється.)
Ще у нас за комедійним слотом вже знято скетч-шоу спільно з 1+1 Production про лікарів – «Королі палат». Це своєрідне поєднання горизонтально-вертикального сюжету. Ми почали знімати навесні, а прем’єра буде цієї осені. Проект вийшов дуже кумедним. У мене є вже два улюблені персонажі – сексуально стурбована терапевт, яка намагається закадрити будь-якого чоловіка, який до неї приходить. Вона реально професіонал у справах спокуси. І другий персонаж – найсумніший у світі психотерапевт. (Сміється.) Наприклад, до неї приходять пацієнти, вона їх слухає і відповідає: «У вас ще не страшно, а ось у мене … І починає ридати». Там ще буде дуже смішна палата породіль. Не можу зупинитися, оскільки деякі скетчі мені ну дуже подобаються. Ми ніколи раніше не робили для ТЕТ скетч-шоу разом із 1+1 Production. Тож подивимося, що вийде.
Ще, до речі. Це ж восени вийде ще одна комедія від 1+1 Production під назвою «Друге життя Василини Павлівни». Якщо коротко: вона знайде мільйон доларів, які допоможуть їй змінити життя, але вона їх не витратить. Вона ж Василина Павлівна. (Сміється.)
А що з вартістю виробництва?
У нас серіаліті коштують так само, як і реаліті – від 10 до 13 тисяч доларів. Ми витрачаємо небагато, так, але для нас найголовніше – ефективно вкласти кошти.
Не можу не відзначити, що зараз досить успішно заходять нові серії «Одного разу під Полтавою», «Країна У», «Село на мільйон». Їхні частки зазвичай вищі, ніж навіть у повторів серіалів СТБ, «Нового».
Так, і це круто. Я пов’язую це з тим, що зазвичай після великих політичних коливань відбувається трансформація людської свідомості – коли в голові стає настільки багато інформації, що хочеться просто взяти й відплисти подалі в тиху гавань. Тому ми якраз змогли створити ту невимушену атмосферу для глядача, де йому комфортно. А те, що зараз міжсезоння – теж уплинуло на наші цифри.
Скільки цього року в сітці каналу бібліотечного контенту?
Багато – близько 60%. Це все те, що крутиться до прайму. Всі наші проекти й нові сезони ми виробляємо для high seasons. По суті, на осінь заплановано виробництво для трьох слотів. Слот 21 – це лінійка Drive production, слот 20 – це наші комедії і 19 – це слот реаліті. І за рахунок появи цієї комедійної лінійки у нас трохи збільшилася кількість власного виробництва.
Фото: Олексій Васкевич