Під час планової перевірки телеканалів NIKI kids і NIKI junior (ТОВ «Дитяче телебачення України»), яка проводилася на підставі результатів моніторингу мовлення за 14 вересня 2018 року, Нацрада з’ясувала, що в їхньому ефірі загальний обсяг мовлення національного аудіовізуального продукту становить 1,5% у NIKI kids і 1,75% – у NIKI junior. А за чинним законодавством його загальна частка має бути не менш як 50% (12 годин на добу).
Частка національного аудіовізуального продукту в ефірі телеканалу NIKI kids становила 22 хвилини на добу, у NIKI junior – 25 хвилин. Відповідно, частка продукту іноземного виробництва в ефірі NIKI kids становила 23 год. 39 хв. на добу, в ефірі NIKI junior – 23 год. 34 хв. на добу.
Штраф призначено за порушення частини восьмої статті 28 та частини першої статті 9 закону «Про телебачення і радіомовлення». Його сума – 19 306,05 гривень для кожного мовника, що становить 5% загальної суми ліцензійного збору. У телеканалів є місяць на його оплату.
Нацрада розглядала це питання з другої спроби. Вперше воно порушувалося восени, після чого було перенесене через прохання власника телеканалів. Рудольф Кірнос доводив регулятору необхідність зарахувати до національної квоти український дубляж закуплених мультфільмів, який канал проводить самостійно. На засіданні 10 січня власник каналу пообіцяв оскаржити рішення в суді: «Ми будемо звертатися до суду і доводити нашу позицію. Нехай суд призначає експертизу, яка встановить, яким чином власний продукт не є національним».
Разом з тим, Рудольф Кірнос порадив Нацраді звернути увагу на те, що адаптований іноземний телеканал мультфільмів Nickelodeon скоротив свою назву до Nick. На його думку, таку назву можна сплутати з Niki Kids та Niki Junior. «Якщо цей мовник не звертався про зміну назви каналу, я вважаю, що це порушення, зокрема, Конвенції про транскордонне телебачення», – додав він. У відповідь член Нацради Сергій Костинський запевнив, що незабаром регулятор ухвалить Порядок адаптації іноземних телеканалів, який зможе врегулювати такі питання.
Телеканал Nickelodeon входить до групи платних телеканалів Viacom, дистрибуцією яких займається «1+1 медіа». Від початку запуску телеканалів Niki Kids і Niki Junior (осінь 2017-го) між Рудольфом Кірносом і «1+1 медіа» триває конфлікт щодо співзвучності назв мовників. Вперше телеканал Nickelodeon повідомив про те, що скоротив свою назву 1 червня 2017-го. З того часу мовник використовував у своєму ефірі два логотипи.
Нагадаємо, NIKI kids та NIKI junior – не перші анімаційні телеканали, які регулятор «ловить» на недотриманні 50%-ї квоти на національний продукт. В серпні 2017 року Нацрада оголошувала попередження телеканалу «Піксель» з групи «Інтер» за кілька порушень, серед яких було порушення квоти національного продукту (25% замість 50%). Телеканал пояснював порушення відсутністю відповідної кількості мультфільмів українського виробництва. Після цього голова Комітету Верховної ради з питань свободи слова Вікторія Сюмар ініціювала законопроект, який мав на меті, зокрема, зменшити квоту національного продукту для дитячих каналів з 50% до 25%. Однак законопроект не був винесений на перше читання.
Ліцензію на супутникове мовлення мають такі анімаційні телеканали: «Піксель», «Малятко», LaLe, «ПлюсПлюс», NIKI kids і NIKI junior. Чи проводилася їх перевірка на предмет виконання частки національної продукту – не повідомлялось. В адаптованому списку іноземних телеканалів Нацради – 17 телеканалів, розрахованих на дитячу аудиторію.
Телеканали NIKI Kids і NIKI Junior разом із музичними EU Music і 4ever Music входять в умовну групу каналів Vianet. Як писала «Телекритика», з 1 січня ексклюзивним дистрибютором цих телеканалів стала компанія StarLight Digital з групи StarLightMedia.
Фото: pixabay