В медіаколах Олексія Гончаренка представляти не потрібно. Хтось називає його «батьком найрейтинговіших телевізійних проектів», а хтось – одним із найвпливовіших продюсерів у країні. Саме з-під його руки та пера з’явилися такі програми, як «Танці з зірками», «Фабрика зірок» і «Від пацанки до панянки».
Сьогодні Friends production завершує роботу над трьома проектами для трьох українських телеканалів. Наймасштабнішим без перебільшення можна назвати «Дивовижні люди» для телеканалу «Україна», знятий за світовим форматом The Brain. Ні для кого не секрет, що адаптацію цього формату вже давно намагалися запустити на українському телебаченні. Наприклад, одним із покупців опції виробництва формату ігрового талант-шоу в 2017 році був телеканал СТБ, але, на жаль, у виробництво проект так і не пішов. Наприкінці минулого року стало відомо, що The Brain перебрався на «Україну», отримав назву «Дивовижні люди» і вже 23 лютого о 21:00 готується виходити в ефір.
Про формат The Brain (Endemol Shine Group)
Цей формат цікавий українському телебаченню з однієї простої причини – він націлений на WOW-ефект. Глядачі взагалі люблять захоплюватися, і захоплюються вони різним. Наприклад, на «Україна має талант» були герої з абсолютно різними здібностями: люди співали, танцювали, жартували. На «Голосі країни» можна зустріти незвичайні тембри, силу голосу, співочі індивідуальності. У форматі The Brain мова піде про надздатності мозку. Мені здається, важливо те, що більшість учасників не народилися з цими здібностями, а розвивали їх самостійно, але, звичайно, у нас будуть герої і з вродженими талантами.
Чому Friends production зацікавилося цим форматом? Це була ініціатива каналу «Україна» – розробляти цей формат, адже у нього достатньо успішне життя в світі. (Сьогодні формат The Brain адаптований в більш як 15 країнах світу.)
Про телевізійну кризу
Ринок телебачення не тільки в Україні, а й в усьому світі зараз потерпає від кризи форматів. Був період, років 10 тому, коли ринок просто розривався від різноманітних форматів. Саме в той період якраз «вистрілив» телеканал СТБ. Тоді одночасно вийшли і «Х-фактор», і «Україна має талант» (проект закрився в 2018 році. – Ред.), і «Зважені та щасливі», і «Холостяк», і «Майстер-шеф». Ви тільки уявіть – ці проекти досі є ключовими для каналу і фактично створили в очах глядачів той СТБ, який ми всі сьогодні знаємо. Зараз таких форматів на ринку вже немає. Ми щороку їздимо на телеринок у Канни і спостерігаємо одну суцільну переробку зі старих форматів, які видаються за нові.
Про співпрацю з телеканалом «Україна»
Це не перша наша співпраця з каналом. Ми працювали колись над створенням караоке-шоу «Співай як зірка». Тому я був радий, коли один із найрейтинговіших телеканалів запропонував нам працювати над таким великим проектом, як «Дивовижні люди». Для «Україна» створення цього проекту – однозначно великий крок вперед. Адже, ставши першою кнопкою, канал уже не перший рік успішно реалізує власне серіальне виробництво і, як мені здається, логічно, що зупинятися на досягнутому не варто, і треба також пробувати себе і в програмному виробництві.
Чому саме цей проект? Відповідь проста. Танці та вокальні конкурси вже закріплені за іншими ключовими каналами на ринку, такими як СТБ або «1+1». Тому проект про інтелектуальні здібності українців буде якісно вирізняти сітку каналу з-поміж інших. Адже в «Дивовижних людях» будуть і емоції, і переживання, і багато особистих історій. Ми будемо у візитках показувати, як людина розвинула ці здібності, як з ними живе. Думаю, це має бути цікаво глядачам.
Про зміну формату під українську аудиторію
Зміни є, як і у всіх адаптованих проектів. У наших «Дивовижних людях» ми спробували green room – кімнату, де будуть родичі учасників. Ми будемо у них брати інтерв’ю і передавати живі емоції. У адаптаціях інших країн такого немає. Родичі просто сиділи в залі і спостерігали за тим, що відбувається. Ми вирішили створити green room, оскільки нам здалося, що так глядачам буде зрозуміліше, що ж учасник пережив під час випробувань.
Про команду «Дивовижних людей»
Важливим успіхом будь-якого проекту є зірки. Нам із цим пощастило. Експертом у нас буде Маша Єфросиніна – сувора, скрупульозна, іноді вона може навіть виступати опонентом до здібностей учасника. Також Оля Полякова – вона у нас експериментатор: усе на собі випробовує, досить емоційно реагує на кожну історію. Олексій Суханов намагається проникнути в історії учасників. Мені здається, що кожен із них зміг ідеально відчути проект.
Я також радий, що ведучим цього проекту стане Олександр Скічко. Після «Зіркового шляху» і Євробачення, я думаю, ні у кого не залишилося сумнівів, що він – зірка українського телебачення. Хоча, зізнаюся, ми пробували різних ведучих і з інших каналів теж, але вибір усе-таки впав на Сашу. Нам відразу здалося, що цей проект ніби створений для нього.
Про складнощі створення такого великого проекту
Найскладнішим, напевно, були декорації, які потрібно було створювати в найкоротші терміни. Адже, за сценарієм, під кожен номер нам був потрібний оригінальний реквізит. Тут, звичайно, у нас був страх. Як ми все встигнемо? Як це все зробити? Але, забігаючи наперед, скажу, що нам усе вдалося і, сподіваюся, глядач оцінить наші старання.
На якому зараз етапі виробництво проекту?
Зйомки основних епізодів, крім фіналу, вже завершено. Загалом ми відзняли 9 епізодів. Фінал будемо знімати наприкінці квітня.
Про «Подіум» на «Новому каналі»
Другим за масштабністю проектом, який ми зараз ведемо, став «Подіум» (прем’єра проекту запланована на 20 лютого. – Ред.). Ідея показати цей формат на українському ТБ належить Олексію Гладушевському. На відміну від формату The Brain, формат Project Runway – досить старий, я б навіть назвав його «форматом-ветераном». Наприклад, у США вже вийшло 17 сезонів «Подіуму», а сам проект стартував у далекому 2004 році. Чому проект не дійшов до нас раніше? Напевно, телевізійні начальники вважали, що Україна не готова ще до дизайнерів і до програм про них. І ось, як нам здалося, час настав. Тут треба згадати про успіхи українських дизайнерів за останні роки і в Європі, і в світі. Чого тільки варті сезони моди, які у нас нічим не гірші за європейські.
Про що буде проект?
Передусім я б хотів підкреслити, що цей проект швидше про мрію, ніж про моду. Перед тим, як взятися за проект, важливо було зрозуміти аудиторію «Нового каналу», розібратися, який її відсоток реально хотіли б бути дизайнерами.
Звичайно ж, таких людей небагато. Тому ми вирішили глибоко в дизайнерську термінологію не заглиблюватися, не бути складно-концептуальними для того, щоб залишитися зрозумілими для широкої аудиторії.
Як виникла ідея повернути «Богиню шопінгу» на екрани?
Так, нашим третім проектом, який теж виходить в цьому місяці на екрани, стала «Богиня» на ТЕТ. Зізнаюся, я дуже любив цей проект, його також любили й глядачі. Це була наша взаємна любов. (Сміється.) Чому вирішили повернути? Усе просто. За ті роки, коли проект пішов у небуття, на телевізійному ринку «Богині шопінгу» не з’явилося ніяких альтернатив. І я вважаю, що це прекрасно, що керівництво ТЕТ вирішило відродити проект, при цьому зберігши його індивідуальність із минулих років. Тут я маю на увазі його експертів – Льошу Дурнєва і Володимира Дантеса. За цей час вони обидва підросли в кар’єрі, тому їх повернення викликає особливий інтерес.
Мені здається, що вибір фешн-експерта у ТЕТ виявився теж дуже вдалим. Леонід Мартинчик стане справжнім відкриттям для телебачення. Оскільки він уже відомий як блогер: він проводить семінари, читає лекції – до його думки дослухаються. Чого тільки вартий той факт, що минулого року журнал ELLE назвав його «найстильнішим чоловіком року». Ну а що з цього вийшло – дивіться 18 лютого о 19:00.