У середу, 15 травня, телеменеджер й інформаційник Тетяна Пушнова стала головним піарником StarLightMedia. «Телекритика» розпитала, чому, маючи 15-річний досвід виробництва телевізійних новин та інформаційних програм (Тетяна запускала та продюсувала Ukraine Today, переформатовувала студію і сітку мовлення «Громадського телебачення», працювала в ТСН і новинній службі ТВі), вона вирішила змінити цю діяльність на PR. А також читайте, які завдання перед нею поставив новий роботодавець – медіагрупа StarLightMedia.
Тетяно, у вас серйозний бекграунд у новинній журналістиці. Вам не шкода змінювати його на PR?
У новинах я випробувала себе по-максимуму: починала працювати як другий редактор новин і дійшла до управління міжнародним інформаційним телеканалом. Моя робота в журналістиці завершилася понад рік тому, коли пішла з «Громадського». Тоді я не бачила місця, де можу реалізувати себе в цій професії так, щоб за це і не було соромно, і щоб повноцінно використати свій досвід. Тоді ж я з’ясувала, що ось цей мій досвід можна і треба використати в інший спосіб: в країні великий попит на комунікаторів та менеджерів із репутації. Причому такий попит є у будь-якій сфері – у державному управлінні, бізнесі, у громадських і міжнародних організаціях. За цей рік я спробувала себе як консультант з комунікацій у різних сферах, і врешті-решт повернулася до того, що люблю і розумію найбільше, – в медіабізнес. Адже тут затребуваний увесь мікс моїх компетенцій.
Як пояснюєте таку різку зміну діяльності: з Executive Producer на Chief Reputation Officer? Як давно ви бачили себе у цьому напрямку діяльності?
Це на перший погляд вона різка. Насправді все почалося тоді, коли мене призначили генпродюсеркою Ukraine Today. Паралельно із запуском і розвитком телеканалу мені довелося багато уваги приділяти його комунікаційній стратегії. А коли в назві твого проекту є назва твоєї країни, ти не можеш говорити лише від імені свого проекту – ти так чи так працюєш на репутацію своєї країни. Ми з колегами об’їздили чимало країн із презентаціями і зустрічами, і всюди нас запитували про Україну в цілому, а не лише про телеканал: а що там на фронті, а чому ви не розірвали дипвідносин із Росією, чому ви не закрили повітряний простір, хто збив МН17… І тоді я навчилася багато уваги приділяти не лише тому, що говорити, а й як говорити і якою є мета цього говоріння.
Водночас мене стали запрошувати поділитися досвідом міжнародні й громадські організації. У 2015 році я прочитала свій перший тренінг із ефективних комунікацій. Він був дуже успішним, мене стали запрошувати ще й ще. Тож останні 4 роки я невпинно працювала й у цьому напрямку.
Які завдання перед вами поставила StarLightMedia? Які ключові репутаційні виклики стоять наразі перед медіагрупою?
Найперше завдання – посилення внутрішніх комунікацій і розвиток корпоративної культури. Ви ж знаєте, зараз StarLightMedia переживає цікавий процес трансформації, і в цьому процесі дуже важливою є роль комунікації. Усі працівники компанії мають розуміти, яка мета цих нових процесів, навіщо це все. А також вони хочуть бути впевненими у своєму майбутньому у цій компанії, знати, які перспективи відкриваються перед ними завдяки таким змінам, і що їм доведеться робити, щоб залишатися успішними разом зі StarLightMedia. Відверта розмова про це і є зараз пріоритетом №1. Звісно, зовнішні комунікації теж у фокусі. Зараз навколо змін у компанії збирається така сильна та мотивована команда старожилів та новачків, що навіть гордісно.
Що зміниться в стратегії PR-департаменту медіагрупи? Як зміниться комунікація?
У групи немає окремого піар-департаменту. Є піар-відділи окремих мовників, які опікуються просуванням їхніх брендів, продуктів та людей. І ми працюватимемо з ними у взаємодії. Я із командою буду займатися репутаційним менеджментом. Звісно, комунікаційний поступ неминучий, але розкривати деталі наразі готовності нема.