За підсумками 2019 року перше місце залишається за телеканалом «Україна». Мовник третій рік поспіль зберігає першість завдяки одним тільки мелодрамам. «Плюси» на другому місці відразу за трьома аудиторіями, ICTV ─ ще за однією. Канал ICTV у минулому році остаточно обійшов канал СТБ, завдяки серіалу «Пес», «Дизель Шоу» і голлівудським хітам. У другому ешелоні продовжив зростання канал «2+2», завдяки своїм і західним процедуралам, ставши лідером цієї групи каналів.
«Телекритика» підбиває підсумки року, що минув у телерейтингах Nielsen. У матеріалі використані дані телепанелі, надані на наш запит рекламним агентством Sigma. У ролі основної аудиторії для аналізу взята комерційна: люди віком 18-54, які проживають у містах понад 50 тисяч населення (18-54, 50+).
Загальні висновки
Топ. Канал «Україна» хоч і залишається загальним лідером, але після рекордного зростання у 2018-му минулого року мовник дещо зменшив свої обороти ─ за рік канал втратив трохи більше пів відсотка частки, просівши ─ з 11,63% до 11%. На другому місці зміцнився канал ICTV, наростивши 0,75 п. п. ─ з 9,69% до 10,44%. На 0,3% частки від каналу ICTV відстає канал «1+1», також наростив за рік на 0,7 п. п. ─ з 9,43% до 10,14%.
Канал СТБ розгубив майже один відсоток частки (з 8,51% до 7,64%), але при цьому зберіг за собою четверте місце. Новий канал за рік додав 0,22%, наростивши з 7,1% до 7,33%, зберігши своє п’яте місце. Аутсайдер гонки ─ канал «Інтер» продовжує втрачати свої частки ─ за рік канал просів більш ніж на один відсоток ─ це найбільше просідання серед усіх мовників «великої шістки» ─ з 6,28% до 5,15%.
У другому ешелоні зміцнився канал «2+2» (7 місце). Мовник за рік додав пів відсотка до своїх показників ─ з 3,4% до 3,93%. ТЕТ зберіг за собою восьме місце з часткою 3,05% (проти 2,95% у 2018-му). Продовжує втрачати колись лідер ніші ─ канал НТН: мовник зменшив відразу чверть своїх показників (з 2,83% до 2,19%), зберігши дев’яте місце. Першу десятку каналів закриває К1 ─ мовник за рік також просадив свою частку на чверть ─ з 2,64% до 1,91%.
У третій п’ятірці зростанням виділився телеканал НЛО ТV ─ з 1,29% до 1,51%, але впевнено увійти у першу десятку телеканалу все ще не вдається. Помітне зростання показав телеканал «Мега», додавши відразу п’яту частину своїх показників. «Піксель» та «Ентер-фільм» загалом зберегли свої частки, а ось М1 за рік втратив відразу п’яту частину своїх цифр.
У праймовому топі ситуація зовсім інша. Телеканал «Україна» тут тільки третій (10,55% проти 11,09% у 2018-му), абсолютним лідером з помітним відривом від другого місця став канал «1+1» ─ з часткою 12,01% проти 10,6%. «Срібло» у каналу ICTV ─ 10,72% проти 10,02%. Більш парно помітне просідання СТБ та «Інтера». Останнього вже практично наздогнав телеканал «2+2» з часткою 4,45% (проти 4,55% у «Інтера»). Таким чином, утворилася головна інтрига ─ чи зможе «2+2» цьогоріч вибити «Інтер» з «великої шістки» телеканалів. У праймову п’ятнадцятку каналів потрапив «Індиго», наростивши свої показники на 16%.
За пенсійним аудиторіям у каналу «Україна», як і раніше все добре ─ у каналу немає втрат, за рік утворилося навіть невелике зростання: з 15,45% до 15,59% (аудиторія 18+, 50+). Таким чином, розрив показників каналу між комерційною та старшої аудиторією становить уже майже 1,5 раза. «Плюси» тут впевнено другі (9,3% проти 8,65% у 2018-му) з помітним відривом від третього ─ каналу ICTV (8,59% проти 8,09% у 2018-му). Більшим просіданням виділяється «Інтер» ─ канал втратив майже 2% частки й перемістився з другого на четверте місце ─ 7,01% проти 8,84%. Велика різниця з топом за комерційною аудиторією у каналів К1 і НЛО ─ якщо за комерційною вони борються за 10 місце, то тут ─ за 15-е (повний топ телеканалів за старшими аудиторіями доступний у кінці статті). У десятку потрапив канал «112 Україна», у третій п’ятірці є ще два інформаційних телеканали ─ «Прямий» і NewsOne.
Велика шістка
У минулому році «велика шістка» втратила майже 1% частки, який наростила у 2018-му ─ з 52,6% до 51,7% (51,74% у 2018 м). Після невеликої динаміки зростання попередніх років “велика шістка” у минулому році пішла на спад. У розрізі десятиліття це показує діаграма.
Найстарішими телеканалами залишаються «Інтер» й «Україна» ─ у мовників найвища частка старшої аудиторії. Частка пенсійної аудиторії на «Україні» за рік зросла на 4% ─ з 53,2% до 57%. Тоді як на «Інтері» частка пенсіонерів доросла до 59,3% (проти 57,3% у 2018-му). СТБ трошки втрачав показники за молодіжною аудиторією, наростивши за активною. Новий канал залишається наймолодіжнішим, але за рік мовник дещо розгубив тінейджерів і 20-річних.
Найбільше чоловічої аудиторії, традиційно, на ICTV. Високе дивлення чоловіків також спостерігається на «Новому». Найбільш жіночий канал – «Україна».
Перед кодуванням супутникового сигналу телеканал ICTV показав найбільше зростання частки супутникового перегляду. Загалом вона висока у всіх телеканалів ─ на рівні 40%. Частка «кабелю» помітно просіла в «України», ICTV, «Нового» та СТБ. У «цифрі» кращий результат в “України”, найнижчий у “Плюсів” (дані розраховані за загальною аудиторією ─ 4+).
Дивлення за типами прийому сигналу після відключення ефірного аналога у серпні-вересні 2018-го майже не змінилося. «Ефір» і «супутник» показали невелике зростання за рік, «кабель» показав помітне просідання (дані розраховані станом на початок цього та минулого років).
«Україна»
Телеканалу особливо яскраво вдався перший місяць року, після чого показники каналу пішли на спад ─ він показав рекордно низькі показники на 34 тижні й в останній тиждень року.
Мовник як і раніше утримував свою аудиторію протягом усього дня, інвестуючи не тільки у праймовий контент, але й у денні сітки, де хороші показники дають докудрами («Реальна містика», «Агенти справедливості» й «Історія одного злочину»), медичний серіал «Черговий лікар» (FILM.UA) і горизонтальні лінійки власних програм (тележурнал «Зоряний шлях», мейковер «Місія: краса» і кулінарне реаліті «Свекруха чи невістка»). Тактика телеканалу спрацювала ─ як показують рейтинги найвищі показники у денних сітках перебили невдачі телеканалу у праймі, де за підсумками року канал поступається не тільки «Плюсам», а й ICTV.
У праймових слотах телеканал відійшов від практики транслювати замасковані під українські російські серіали і драми, зняті у копродукції з РФ (продакшн ABC Film), сконцентрувавшись на показі драм виробництва провідних українських кіностудій. Кращим праймовим серіалом стала 16-серійна мелодрама за корейським форматом «Таємна любов» від Star Media (за аудиторією 18-54, 50+ середня частка склала 20,01%, рейтинг ─ 5,92%; за аудиторією 18+, 50+ ─ 27,67% і 10,33%). У топ-5 кращих прем’єрних серіалів увійшли: 8-серійна мелодрама «Найкращий чоловік» виробництва IVORY films (за 18-54, 50+ частка 14,87%, рейтинг ─ 4,18%; по 18+, 50+ ─ 23 % і 8,42%); 24-серійна драма «Серце матері» від Star Media (за 18-54, 50+ ─ 12,96% / 3,71%; за 18+, 50+ ─ 21,56% / 7,88%); 8-серійна мелодрама «Повернення» від «Фільмстрім» і Vileton Films (за 18-54, 50+ ─ 12,64% / 3,52%; за 18+, 50+ ─ 21,28% / 7,57%) ; 24-серійна кримінальна мелодрама за турецьким форматом «На твоєму боці» від «АРТ-Території» (за 18-54, 50+ ─ 12,31% / 3,52%; за 18+, 50+ – 21,59% / 7,75%). Зберігати провідні позиції каналу допомагали також чотирисерійки у праймі вихідних. За рік канал знову показав близько 50 прем’єр мінісеріалів (приблизно стільки ж було у 2018-му). Серед чотирисерійок у топі опинилися такі мелодрами: «Ненадісланий лист» від «Армади Філмз», «Сім’я на рік» від «Студії «Квартал 95», «Референт» від «УПС», «Ти тільки вір» від Star Media та «Шукаю тебе» від «Армади Філмз».
Традиційно популярними були футбольні трансляції. Найвищі показники отримала трансляція вирішального поєдинку Національної збірної України у відборі на Євро-2020 проти чинного чемпіона Європи ─ збірної Португалії, у якому наша збірна здобула перемогу. Відносно непогано на каналі як і раніше дивляться концерти Олега Винника і «Музичної платформи», яку канал продовжував видавати раз на квартал. Тоді як з великими форматними шоу мовнику все ще не щастить. Навесні канал замінив гумористичне «Шоу братів Шумахерів» на талант-шоу «Дивовижні люди» («Френдс продакшн»), зняте за німецьким форматом The Brain (від якого свого часу відмовився канал СТБ через його дорожнечу). Показники шоу були не набагато вищі за середні на каналі, через що програму не було продовжено на другий сезон.
Попри зміну ведучих у ранковому шоу програма «Ранок з Україною» залишилася лідером серед ранкових програм за старшою аудиторією 18+, 50+; соціальне ток-шоу «Говорить Україна» як і раніше витримує прайм буднів. Восени на каналі спостерігалися спроби сформувати вертикальну лінійку буденних програм («Контролер» з Ярославом Куцом, програма розслідувань «Гучна справа» з Тимуром Аслановим, програма «Слідами»), але поки лінійка показниками не втішає, не дивлячись на відведений «неконкурентний» слот в офф-праймі буднів. У вересні канал повернув Савіка Шустера на українське телебачення, але політичне ток-шоу «Свобода слова Савіка Шустера» здивувало вельми скромними показниками за комерційною аудиторією (спостерігався великий розрив з показниками за пенсійною аудиторією), через що у телеканалу регулярно просідають показники у праймі п’ятниці. Суспільно-політичний проєкт «Головна тема» з Оленою Кот змінювався протягом усього року, на час президентських і парламентських виборів виходив у режимі спецпроєкту, довівши потребу свого існування.
У минулому році канал уже не так яскраво як раніше ігнорував західне кіно. Взимку у міжсезоння канал у праймі транслював голлівудський кінопоказ. Наприклад, минулий рік мовник почав із «Зоряних воєн». Але надалі слотів під західне кіно у каналу не стало більше: він був як і раніше один ─ у ніч понеділка (рубрика «Мегахіт»). А ось від слота західного серіалопоказу (вночі буднів о 23:30), у якому канал транслював франшизу процедуралу CSI, телеканал все ж відмовився ─ американський серіал був замінений на повтори власних докудрам.
У загальному топі програм року крім драм є новорічне шоу, футбол і новини.
ICTV
За рік мовник наростив більше за всі канали «великої шістки», закріпивши за собою флагманську позицію у групі StarLightMedia. Позитивні зміни у частках каналу помітні, починаючи з другого кварталу.
Рецепт успіху каналу ─ це гумористичне «Дизель-шоу» щоп’ятниці й у святкові дні, серіал «Пес» у праймі буднів і голлівудське кіно у вихідні.
Також досить непогано каналу вдалося інформаційне мовлення. Ранкове шоу «Ранок у великому місті» побило власні рекорди, зібравши частку телеперегляду у другому півріччі 12,2%, повідомляє телеканал. Завдяки виборам, дещо поліпшило свої показники політичне ток-шоу «Свобода слова». Новини «Факти», як запевняє телеканал, показали кращий результат з 2010 року, зібравши сукупну частку за рік 11,2% (+ 9% у порівнянні з 2018 роком). Наростила також підсумкова передача «Факти тижня», установивши рекорд з моменту старту проєкту: програма зібрала у середньому частку 11,8%, що на 6% більше, ніж у 2018-му. Помітно наростила в праймі буднів (19:20-20:20) програма кримінальних новин «Надзвичайні новини»: за всю історію трансляції програма досягла найвищих показників з часткою 11,4%. Тоді як вертикальна лінійка програм буднів (20:20) пройшла з перемінним успіхом.
З серіальних лінійок крім нескінченних повторів «Пса» від ProTV мовник видав новий п’ятий сезон цього серіалу у жовтні. 23 грудня одна із серій «Пса», попри повтор, установила історичний рекорд за часткою ─ 24%. Серед інших серіалів канал виділяє такі російсько-українські драми: «Контакт» від FilmUA (середня частка ─ 11,6%); «Хованки» від того ж FilmUA (частка ─ 10,4%); комедійний ситком «Вижити за всяку ціну» від «Дизель студії» (9,8%) і «Розтин покаже» від Mama’s Film Production (9,2%).
У двадцятці кращих програм року на ICTV ─ «Пес», голлівудські екшени, новини і три серіали («Танк», «Папаньки» і «Один у полі воїн»).
«1+1»
Після невеликого просідання у першому кварталі канал надалі показував тільки зростання.
Флагманським проєктом каналу навесні залишався «Голос країни» (9 сезон), а восени ─ «Танці з зірками» (3 сезон). Те, що Володимир Зеленський пішов у президенти ніяк не вплинуло на рейтинги продукції «95-го кварталу» ─ «Вечірній квартал» і «Ліга сміху» як і раніше видають високі рейтинги. Відносно непогані цифри також у «Жіночого кварталу» та «Гуд найт клабу». Помітно зменшила оберти хіба що програма «Розсміши коміка», а влітку була закрита програма «Ігри приколів».
У минулому році канал розширив серіальний слот буднів ─ з однієї до двох годин. Цього літа каналу вдалося повернути після півторарічної заборони на телепоказ серіал «Свати», який попри відсутність нових серій понад 5 років (шостий сезон вийшов навесні 2014-го), продемонстрував високі показники телеперегляду, затьмаривши навіть головний серіальний експеримент каналу ─ американську драму НВО «Чорнобиль», показану у червні у пік-праймі буднів. У передпраймі буднів (17:10-19:30) на каналі як і раніше добре працює слот турецьких серіалів. Серед власних серіалів вдалими показниками відзначилися: «Школа», «Відморожений», «Великі Вуйки» і «СидорЕнки-СидОренки» (IQ Production). Також каналу допомагали з хорошими цифрами серіали «Кварталу 95» ─ «Слуга народу-3» і, особливо, «Папік». У 2019-му канал виділився прем’єрним показом відразу цілого ряду українських сучасних прокатних фільмів («Скажене весілля», «Дзідзьо: перший раз», «Свінгери 1-2» й ін.), які стали певним чином візитною карткою каналу.
Серед власних програм канал зберігає вертикальну лінійку буднів, у якій особливо яскраво проходить тревел-шоу «Світ навиворіт з Дмитром Комаровим». Восени вранці буднів канал не прогадав із запуском тележурналу про зірок «ЖВЛ» ─ аудиторія зустріла програму вельми тепло, попри конкуренцію «Зоряного шляху» на «Україні». У каналу, почасти завдяки двом виборним компаніям, залишалася сильною інформаційна лінійка: ТСН, «ТСН-тиждень», «Право на владу», «Українські сенсації», «Гроші» та «Секретні матеріали». Успіх новин ТСН змусив канал збільшити їх хронометраж до 1 години і 5 хвилин у будні, що є певним рекордом за тривалістю новинної програми серед українських телеканалів.
У двадцятці кращих програм року новорічні та різдвяні продукти, проєкти «95 кварталу», «Голос країни», а також серіали: «Папік», «Свати», «Слуга народу» та «Кухня».
СТБ
У першому кварталі канал фактично повторив показники 2018-го, а в інші пори року показав помітне просідання часткою, яке більш-менш вдалося припинити у 4 кварталі.
У 2019-му мовник видозмінив свою праймову сітку, зробивши акцент на серіалопоказі замість вертикального показу розважальних шоу. Головним серіальним хітом каналу стала драма «Кріпосна» (FilmUA і «Старлайтфільмз»). Виділяється також драма Оксани Байрак «Ніщо не трапляється двічі» (FilmUA, «Студія Оксани Байрак») і «Як довго я тебе чекала» («Київтелефільм»). З іншими серіалами, яких у минулому році було чимало, на каналі склалося не дуже. Відносно непогані цифри демонстрували три серіали Тетяни Гнєдаш (Artforms production) ─ «За вітриною», «Зоя» і «З вовками жити». У кінопродукції канал уперше змістив акцент із радянської класики і фільмів СНД на західний кінопоказ. Голлівудське кіно канал транслював у зимове і літнє міжсезоння.
Флагманськими проєктами каналу у минулому році стали: «Євробачення» (нацвідбір і телетрансляція конкурсу), «Холостяк-9» та 10-й сезон «Х-фактора», а також соціальне ток-шоу «Один за всіх». Як і раніше було чимало програм про екстрасенсів («Битва екстрасенсів», «Слідство ведуть екстрасенси» та «Містичні історії»), і вперше вони почали демонструвати досить скромні показники. Цієї осені 20-й сезон «Битви екстрасенсів» показав рекордно низькі показники за всі попередні сезони. Вельми скромними були також цифри колись флагманських проєктів каналу «Зважені та щасливі» та «МастерШеф».
У топ програм каналу потрапили, зрозуміло, серіали: «Кріпосна», «Ніщо не трапляється двічі», «Як довго я тебе чекала», серіали Тетяни Гнєдаш і ряд програм каналу.
Новий канал
У минулому році канал злегка додав у перші два місяці, після чого почав втрачати. Зате у другому півріччі каналу вдалося перебити показники 2018-го.
Показники каналу були б не настільки яскравими, якби не голлівудські хіти на вихідних і у міжсезоння, які продовжують давати величезні рейтинги мовнику, попри нескінченні повтори. З власними розважальними проєктами вертикальної лінійки пощастило навесні, але не дуже пощастило восени. Головними хітами каналу залишаються студійні шоу («Хто зверху?», «Шалена зірка», «Діти проти зірок», «Хто проти блондинок?»), а серед реаліті ─ «Топ-модель по-українськи» й «Екси». 10-й сезон «Ревізора» після перезапуску з новою ведучою і продюсерською командою уперше показав найнижчі показники серед попередніх сезонів. Восени канал уперше придбав повноцінну серіальну лінійку з 5 серіалів (до цього канал спеціалізувався на серіаліті), але вдалі показники продемонстрував хіба що другий сезон «Будиночка на щастя» (IQ Production). Відносно непогано пройшов також головний експеримент каналу ─ молодіжний восьмисерійний трилер «Перші ластівки».
У двадцятці кращих програм ─ тільки голлівудські блокбастери.
«Інтер»
У минулому році телеканал втратив свої показники ще більше ─ особливо яскраво видно просідання навесні і влітку (у червні-липні показники телеканалу рятував Мундіаль).
У минулому році на каналі було як і раніше мало прем’єрних серіалів у праймі буднів. Канал знову концентрувався на повторах куплених раніше російсько-українських мелодрам. Відносно непогано, як для нинішніх показників каналу. З нового у праймі буднів пройшла хіба що власна докудрама «Речдок. Особливий випадок», а також серіали «Київтелефільму» й Armada Films Валентина Опальова, з яким у каналу у минулому році склалося міцне співробітництво, судячи з кількості виданих в ефір продуктів. Канал також продовжував експерименти з французькими комедіями, голлівудським кіно і західними серіалами, але наростити цифри не вдалося ─ ЦА телеканалу такий продукт не сприймає, а роздобути нових глядачів у каналу як і раніше не виходить.
Із власних програм канал продовжував видавати нові сезони «Крутіше всіх», але шоу не користувалося успіхом у глядачів. Восени канал невдало експериментував з ток-шоу «Роман з Ольгою», вранці буднів на каналі досить непогано йдуть хіба що ток-шоу «Корисна програма», а ввечері ─ «Стосується кожного». Непогані цифри видавали естрадні концерти, присвячені пам’ятним датам, а щонеділі ─ тревел-шоу «Орел і решка», попри розріз ЦА програми й аудиторії власне мовника. Рятують канал від остаточної поразки хіба що трансляції боксу з українськими боксерами.
Крім естрадних концертів, новин і традиційних повторів радянської класики до двадцятки потрапили 3 частини французької нетлінки «Анжеліка» і також російська докудрама «Слідство вели…».
Другий ешелон
Тактика телеканалу «2+2» з трансляціями українських футбольних матчів, прем’єрних кримінальних серіалів власного виробництва та західного кіносеріального показу, виправдала себе повністю. У минулому році канал з відмінними показниками показав 112 епізодів прем’єрних серіалів («Ментівські війни. Харків-2», «Брати по крові», «Дзвонар» й «Опер за викликом»), у передпраймі на каналі досить непогано йде документальна програма «Загублений світ », а у ранньому праймі ─ кримінальні новини «Спецкор», а також програма про ДТП «Джедаї». У праймі буднів на каналі вдало працювали американські процедурали: «Касл», «Кістки» і CSI.
Концепція НТН з трансляції російських і американських детективів разом з радянськими фільмами усе більше й більше не знаходить відгуків у аудиторії. У праймі буднів мовнику не вдався жоден із показаних західних детективів, яких у минулому році на каналі було чимало. Мовник остаточно втратив права на всі франшизи процедурала CSI, які перейшли на «2+2», НЛО ТV, «Індиго» та «Сонце».
Телеканалу ТЕТ дають рейтинги скетчкоми й скетч-шоу (з 2,92% до 3,03%, восьме місце), а К1 уже який рік продовжує вичавлювати усе можливе із повторів «Орла і решки» через що втратив свої показники. Зате чимало змін було на НЛО TV ─ канал після ТЕТу придбав американський серіал «Усі жінки ─ відьми» і вельми вдало транслював його передпраймі буднів. Також канал продовжував масово експериментувати із власним виробництвом серіалів, які йшли впереміш з «Мамахохотала-шоу» і пакетами американських блокбастерів і мультфільмів («Сімпсони», «Американський папаша» та ін.), а ось від матчів Ліги Чемпіонів і Ліги Європи мовник усе ж відмовився. Плани каналу на наступний рік, судячи з усього, глобальні, канал сподівається закріпиться у топ-10, НЛО покаже культові американські серіали «Теорія великого вибуху» й «Друзі» (раніше транслював Новий канал).
Битви телегруп
Телегрупа StarLightMedia (СТБ, ICTV, Новий канал, М1, М2 й ОЦЕ) майже зберегла свою частку ─ 27,3% за 18-54, 50+ (проти 27,4% у 2018-му) і залишилася лідером, попри втрати СТБ і М1. Про показники перших 4 каналів читайте вище. Другий музичний мовник групи, який спеціалізується на українській музиці ─ М2, зібрав ті ж 0,21%, але це тепер 34 місце у загальному забігу (у минулому році канал був 32-м). Телеканал ОЦЕ на одних тільки повторах продуктів холдингу підріс ще трохи ─ з 0,42% до 0,52% і перебрався з 25-го на 24-е місце.
Телегрупа 1+1 media («1+1», «2+2», ТЕТ, «ПлюсПлюс», «Бігуді», Paramount Comedy та «УНІАН») додала частку рівно на 1 п.п. ─ з 17,66% до 18,66% і зміцнилася на другому місці. «ПлюсПлюс» за рік помітно зменшив ─ з 1,34% до 0,85% і опустився з 13-го на 18-е місце. Канал індійсько-турецьких серіалів «Бігуді» зібрав частку 0,29% (проти 0,4% у 2018-му) і опустився з 26-го на 30-е місце. Зате наростив, обмежений тільки сервісами платного телебачення телеканалів американських ситкомів, Paramount Comedy ─ з 0,17% до 0,28% ─ це 32 місце (проти 33-го у 2018-му). Телеканал «УНІАН» зібрав 0,14% ─ це 36 місце у загальному забігу.
Телехолдинг InterMediaGroup («Інтер», НТН, К1, К2, «Мега», «Піксель», «Enter-фільм» і ZOOM) за рік втратив понад 2 п. п. ─ з 16,56% до 14,19% і фактично наблизився до показників «Медіа Групи Україна» (14,02%). Жіночий К2 зібрав ті ж 0,57%, і це як і раніше 22-е місце. Частка ZOOM фактично застигла на рівні 0,33% (проти 0,36% у 2018-му), у загальному рейтингу у каналу знову 28-е місце.
«Медіа Група Україна» як і раніше вимірює тільки три свої телеканалу: «Україна», НЛО TV та «Індиго». За рік показники групи практично не змінилися ─ 14,02% (проти 14,17% у 2018-му). Помітне зростання показав канал «Індиго», наростивши частку з 0,84% до 1,14%, піднявшись з 18-го на 16-е місце. Канал дещо видозмінив свою програмну сітку ─ осінній прайм мовника почали займати повтори денної докудрами «Реальна містика» каналу «Україна», а також франшиза CSI. Також каналу пощастило з показниками після відключення ефірного «аналога» ─ мовник присутній в ефірній «цифрі», вага якої виросла.
У підсумку маємо, що три чверті усього телеперегляду (74,17%) сконцентровано на каналах 4 телегруп.
Тематичні телеканали
В інформаційній ніші показники каналів між комерційною та старшою аудиторіями відрізняються за окремими каналами вже у понад два рази. Впевнений лідер ─ поки що канал «112 Україна» (0,96% і 2,59% за 18-54, 50+ і 18+, 50+), друге місце від NewsOne (0,63% і 1,73%) перейшло до «Прямого» (0,83% і 1,81%), який наростив фактично у другому півріччі, особливо восени після втрати «112-м» цифрових ліцензій (у «Прямого» вона є). Боротьбу за четверте місце за комерційною впевнено виграє канал «24» (0,61% і 0,68%), за старшою аудиторією ─ телеканал ZIK із новинного медіахолдингу «Новини» (0,31% і 0,91%). Загальна частка холдингу “Новини” соратника Віктора Медведчука Тараса Козака у минулому році склала 5,23% за старшою аудиторією. Помітно, що у «24» на відміну від ZIK немає цифрової ліцензії. Канал «24» як і раніше єдиний телеканал, показники якого за комерційною не сильно відрізняються від старшої аудиторії; за старшою аудиторією мовник поступається лише однією сотою «Еспресо» (0,35% і 0,69%).
За рік найбільше зростання показав «Прямий» ─ частки каналу зросли у два рази.
Анімаційні канали. «ПлюсПлюс» поступився лідерством у ніші, пропустивши «Піксель» вперед (0,85% і 1,26%). «Слабке» місце першого ─ це відсутність цифрової ліцензії на відміну від конкурента («Піксель» присутній в ефірній «цифрі», вага якої у телепанелі у минулому році зросла після відключення аналога).
Музичні канали. Телеканал М1, попри втрати, як і раніше поза конкуренцією, на другому місці з великим відривом ─ MUSIC BOX, який за рік дещо зменшив свої обороти просівши ─ з 0,44% до 0,33%. Канал М2 залишається третім (0,21%), замикає нішу O-TV ─ 0,14% (35 місце у рейтингу). Еu music вийшов з панелі й тепер не вимірюється.
Громадський мовник. «UA: Перший» за рік втратив ─ з 0,5% до 0,41% і перебрався з 23-го на 25-е місце у загальному рейтингу (за старшою аудиторією просідання не так помітне ─ з 0,67% до 0, 63%, 23-е місце). Канал як і раніше рятують тільки спортивні трансляції (у першу чергу біатлон) і «Євробачення». Серед власних програм у топ року потрапив тільки передвиборний “Зворотний відлік”.
Група телеканалів Other TV. Загальна частка телеканалів, що не вимірюються у панелі, за рік ніяк не змінилася, залишившись на рівні 16,4% (до уваги взята загальна аудиторія – 4+). Найвищий відсоток «інших каналів» у Донецькій, Харківській та Одеській областях. У топі ще один прикордонний регіон ─ Сумська область. Дивлення Other TV за рік різко зросло у Київській області, невелике просідання після Одеської області помітне у Миколаївській області. Найнижчий показник у «інших каналів» традиційно у західних регіонах, а саме у Тернопільській області.
Загальний топ
У загальному топі програм за 2019-й кількісно лідирує канал «1+1» ─ у топ потрапило відразу 11 проєктів.
Наостанок до вашої уваги загальний підсумок року для усіх каналів за чотирма аудиторіями: 18-54; 50+; 18+ і «вся Україна».
Такими були підсумки телеперегляду-2019 у панелі Nielsen. Підбивання підсумків року відповідно до даних альтернативних ОТТ-вимірювань BigDataRaiting і «Ланет» читайте найближчим часом.
Дані дослідження телевізійної аудиторії належать ІТК, оператор панелі ─ Nielsen, моніторинг ─ «Комунікаційний альянс». Детальніше у глосарії ТБ панелі.
Фото: pixabay
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram та Facebook!