Телегрупи StarLightMedia, 1+1 media, InterMediaGroup і «Медіа Група Україна» до кінця місяця мають підписати контракт із єдиним провайдером ефірної цифрової мережі – компанією «Зеонбуд» – на оплату майбутнього кодування технічного сигналу, який зараз доступний на супутнику Astra 4A. Вартість контракту може становити близько $300 тисяч, кожна з телегруп погодилася оплатити чверть суми. Про це «Телекритика» дізналася з власних джерел на ринку.
Кодування транспортного сигналу «Зеонбуду» на супутнику відбудеться за 3–4 місяці після підписання контракту. На початку квітня телегрупи домовилися підписати контракт із «Зеонбудом» у середині квітня, однак пізніше термін був пересунутий на кінець місяця. Причини відтермінування не повідомляються. Через відкритий супутниковий сигнал провайдер фактично порушував авторські права телегруп на покупний контент, який правовласники обмежують територією України. Тому не зрозуміло, чому саме телегрупи погодилися піти на поступки та оплатити «Зеонбуду» витрати на кодування транспортного потоку.
На початку переговорів із телегрупами щодо кодування транспортного сигналу, у липні 2018-го, «Зеонбуд» оцінював свої витрати в $2 млн, та під час експертної оцінки телегруп сума була знижена до близько $100 тис. Ця сума включає кодування системою умовного доступу компанії Irdeto , а також встановлення обладнання для декодування сигналу в 150 населених пунктах, де розміщено передавачі «Зеонбуду». Оплату «Зеонбуду» телегрупи домовилися розбити між собою на рівні суми. Хоча, як відомо, у групи «Інтер» найбільше каналів у мережі «Зеонбуду» – 8, у SLM і МГУ – по 4, у 1+1 media – 3.
Технічний аспект питання – за «Зеонбудом». Кодування транспортного сигналу ніяк не відіб’ється на отриманні населенням сигналу каналів «Зеонбуду» через сет-топ-бокси – сигнал ефірної цифри як і раніше залишиться відкритим.
Зазначимо, що технічний супутниковий сигнал «Зеонбуду» зараз йде у відкритому вигляді в форматі Multistream (DVB-S2 T2-MI) на супутнику Astra 4A компанії SES Astra, його бачать тільки спеціалізовані професійні тюнери. Кодування транспортного потоку напередодні кодування телегруп має заблокувати можливість приймати цей сигнал у подальшому на тюнери з підтримкою T2-MI. У цифровому ефірі «Зеонбуду» зараз є 28 загальнонаціональних телеканалів і по чотири регіональні в кожній області. «Зеонбуд» через супутник передає потік 28 національних каналів від головної станції в Києві до передавачів у регіонах (4 місцеві телеканали «Зеонбуд» передає по землі). Транспортний сигнал 28 телеканалів був розкодований «Зеонбудом» 1 січня 2015 року. Провайдера змусило розкодувати транспортний потік рішення Національної ради з питань телебачення і радіомовлення від серпня 2014 року. Це рішення дало змогу відкрити ринок для поставки «некодованих» тюнерів Т2. До цього ринок цифрових тюнерів був представлений тюнерами лише двох компаній – «Стронг» і «Ромсат».
Нагадаємо, за попередніми даними, кодування супутникового сигналу телеканалів 4 провідних медіагруп відбудеться 20 січня 2020-го. Кодування супутникового сигналу змістилося з травня на цю дату через відсутність достатньої кількості «кодованих» тюнерів. У грудні 2018 року в Україну надійшла перша партія супутникових тюнерів від компанії «Стронг» в кількості 45 тис. одиниць. Друга компанія, яка взяла на себе зобов’язання завезти тюнери в тій же кількості, що й «Стронг», – «Ромсат», поки цього не зробила. Телегрупи оплатили аванс у розмірі 50% вартості тюнерів, решта 50% – за імпортерами. Наприкінці березня повідомлялося, що супутникова платформа Viasat готова проплатити поставку 100 тис. одиниць сет-топ-боксів, перша партія має надійти на ринок у вересні. Вартість тюнера становить близько $35.
Як повідомлялося раніше, «Зеонбуд» до 1 травня має домовитися зі своїм головним підрядником – Концерном РРТ – про нові ціни на послуги останнього з обслуговування його передавачів.
«Телекритика» звернулася з офіційним запитом до «Зеонбуду» і сподівається отримати відповідь щодо технічного та організаційного аспекту питання.
Фото: pixabay