«Телекритика» поговорила з керівником служби навчання та розвитку StarLightMedia Оксаною Сергєєвою під час конференції Dentsu Future Lab про те, як проект трансформувався, чи вдалося впровадити озвучені ідеї і як був використаний формат 5-хвилинних виступів за його межами.
Перше, про що хочу запитати, чому саме п’ятихвилинні спічі? Невже цього часу вистачає, адже кожному зі спікерів потрібно розкрити специфіку своєї діяльності і зробити це так, щоб усім у залі було зрозуміло, про що йдеться.
Такий формат ми обрали з кількох причин. По-перше, щоб не говорити очевидних речей. По-друге, щоб про специфічні речі розповідати простими словами. По-третє, щоб уся інформація була подана як інсайти, а тому запам’яталася всім.
Я вважаю, що нам усе вдалося. Виступи деяких своїх колег я досі із задоволенням переглядаю на нашому YouTube-каналі та знаходжу для себе все нові та нові смисли. Наприклад, мені корисна інформація про те, як робити якісний контент або як написати вдалий сценарій. Насправді, кожна людина, послухавши виступи моїх колег, може знайти для себе багато корисних порад і застосовувати потім їх у житті та в роботі.
Ці виступи за своєю енергетикою мені нагадали TED Talks. Чи був ваш проект натхненний цим форумом?
Звичайно, всі ми любимо TED і періодично переглядаємо ті чи ті виступи, надихаємося ними. Але формат цієї конференції дещо довшеий. Нам же більше підходив формат п’ятихвилинних публічних виступів із презентаціями та автоматичним перемиканням слайдів, інакше спікери говорили б цілодобово, а нам потрібно було вкластися в кілька годин. Навіть більше, ця техніка настільки зручна, що тепер ми застосовуємо її не тільки під час StarLight Talks.
А де ще?
Наведу приклад – коли дивізіон мовлення сформувався і потрібно було транслювати стратегію, усі керівники виступили в форматі StarLightTalks і досить швидко донесли до колективу подальші плани. У цьому форматі, крім економії часу, ще багато плюсів – людям не нудно слухати, всі говорили коротко і по суті, всі встигли не лише виступити, а й обговорити сказане. Тож я вважаю, що Talks сміливо можна застосовувати в будь-якому бізнесі, наприклад, під час зборів, планерок і так далі.
Тобто комунікація у стилі швидких презентацій може стати гарною підмогою і для нетворкінгу?
Звісно! Адже спочатку мета наших StarLight Talks і полягала в тому, щоб витягнути людей з онлайну, зібрати їх у одному місці, перезнайомити, дати можливість поспілкуватися, поділитися досвідом, поставити нагальні запитання. Ніщо не замінить такого спілкування. Особливо на тлі безлічі онлайнових трансляцій, комунікацій, месенджерів. Я глибоко переконана в тому, що людям взагалі зараз не вистачає міжособистісного спілкування, особливо якісного. А п’ятихвилинні виступи просто мають бути якісними, тому й був обраний цей формат плюс подальший нетворкінг.
На наступний StarLight Talks крім співробітників ви плануєте запросити і студентів. У яких саме молодих фахівцях ви зацікавлені?
Передусім ми зацікавлені в представниках творчих напрямків. Також зазначу, що ми провели аналітику всередині компанії і зрозуміли, що нам ще потрібні люди з IT. Запросивши їх на StarLight Talks, ми тим самим хочемо їх мотивувати співпрацювати з нами. А ще ми плануємо запустити новий освітній проект – це річне стажування для студентів старших курсів і молодих фахівців із невеликим досвідом роботи. Наша мета – навчити і адаптувати їх усередині компанії.
Тобто кожен дивізіон отримає на допомогу свого стажера?
Так. І тут ми вирішили застосувати принципи дизайн-мислення: ми проінтерв’юємо керівників дивізіонів, щоб з’ясувати, якого саме фахівця потребують їхні команди, яка конкретно допомога потрібна, чого вони готові вчити і так далі .. Це дасть нам можливість точно зрозуміти, які саме стажери нам потрібні.
Перший StarLight Talks зібрав 300 осіб, другий – трохи більше – близько 350. Чи плануєте ви розширити аудиторію?
Чесно кажучи, ми поки не думали про це. Якщо прийдуть 400 людей, будемо раді їх бачити – місця вистачить усім. Одне можу сказати точно, студенти, яких ми хочемо запросити, аудиторію розширять не стільки в кількісному, скільки в якісному сенсі. Але про масштаб у 1000 людей ми поки не думаємо.
А щодо спікерського складу? Хотіли б урізноманітнити його?
Спікерами першого StarLight Talks були винятково працівники нашої компанії. Готуючи другий івент, ми подумали, що наш захід буде цікавим медіаринку, тому й запросили кількох спікерів ззовні. Думали над форматом 50/50, де половина – наші спікери, половина – запрошені. Та все ж поки від цієї ідеї відмовилися.
Чому?
Основна причина – сам формат виступу. Спікеру дається п’ять хвилин, протягом яких безупинно прокручуються 20 слайдів його презентації. І ось за цей короткий час він повинен максимально просто й цікаво подати свою тему аудиторії. Звичайно, без спеціальної підготовки тут не обійтися, але ж вона потребує чимало часу. Тому організувати і підготувати спікерів ззовні непросто, враховуючи, що вони дуже зайняті люди. Своїх, звичайно, організувати легше. А зовнішніх, на жаль, ні.
Ми вирішили, що буде краще запропонувати спікерство всім бажаючим працівникам, а не лише топ-менеджерам. Таким чином ми будемо розвивати наших колег, даючи їм можливість не тільки поділитися своїм досвідом, а й оволодіти мистецтвом публічних виступів, що важливо, особливо для медійників.
А журналістів з інших медіа запрошувати будете?
Звичайно! Ми й у минулі рази запрошували та були раді тому, як медіаринок сприйняв наш проект. Сподіваємося, що й цього року й у наступні StarLight Talks будуть цікаві та корисні не лише для членів нашої команди, а й для всіх медійників країни.
Фото: Олександра Йорк