Американські інтернет-компанії звернули увагу на друковані журнали. У сервісу зі здачі житла Airbnb є свій однойменний журнал про дизайн і подорожі; у сервісу з пошуку таксі Uber – журнал Vehicle про подорожі та автомобілі; у застосунку для знайомств Bumble – однойменний журнал, що нагадує молодіжну версію Cosmo. Онлайн-сервіс контенту за передплатою Netflix у процесі запуску журналу Wide, який міститиме інтерв’ю, есе та фічери про проекти Netflix і людей, які там працюють. Журнал має стати «євангелієм» власної продукції сервісу серед інсайдерів Голлівуду. Видання Engadget вирішило проаналізувати, чому американські інтернет-сервіси запускають друковані журнали.
Журнал Airbnb був запущений у травні 2017 року у співпраці з промисловим гігантом Hearst, який публікує такі журнальні видання, як Esquire і Cosmopolitan. Як повідомляє Airbnb, журнал був створений як помічник для мандрівників і власників апартаментів – тематика журналу зачіпає лайфстайл, дизайн і подорожі. Примітно, що в 2014-му компанія вже експериментувала з друкованим виданням – журнал мав назву Pineapple, в ньому друкували місцеві історії та описували подорожі. Генеральний директор Airbnb Браян Ческі пояснював його закриття тим, що журнал був більш «нішевим» і «зробленим на замовлення» проектом. Тоді як журнал Airbnb – більш професійний, передусім через партнерство з Hearst.
Uber запустив журнал Vehicle у двох містах – Вашингтоні та Сіетлі – в липні минулого року. Журнал сконцентрований на транспортній тематиці, розбавляючи її інформацією про те, де краще перекусити дорогою та ін. У виданні друкують, наприклад, інструкції з поїздки на державному поромі, інтерв’ю з представником ефіопської спільноти та огляди місцевих ресторанів.
Журнал Bumble однойменної програми для знайомств, орієнтованої на жінок, дебютував у квітні цього року і, як і журнал сервісу Airbnb, запущений у партнерстві з Hearst. Bumble – це сучасний погляд на традиційний жіночий спосіб життя, що відсилає до більш молодіжної, хіпстерської версії Cosmo. Наприклад, у журналі є розділ «Ти перша», присвячений психічному здоров’ю і гарному самопочуттю; розділ «Ти + кращий друг», який допомагає жінкам орієнтуватися в їхньому соціальному житті; «You + Date», який «вирішує» романтичні проблеми, і «You + Biz» – про роботу.
«Фірмові» друковані журнали – гарна реклама для онлайн-застосунків поза інтернетом. Одна з переваг таких видань полягає в тому, що в них уже є своя аудиторія
Шеф-редактор Bumble Клер О’Коннор каже Engadget, що Bumble був частково натхненний глянцевою публікацією Airbnb. «Я вражена тим, що Airbnb зробив зі своїм журналом», – сказала О’Коннор, яка працювала понад сім років штатним працівником Forbes. «Ми перенесли місію і цінності нашого продукту на сторінку», – додала вона.
Що цікаво, більшість із перелічених вище журналів поширюються безкоштовно. Airbnb надсилає журнали своїм користувачам, Bumble доступний безкоштовно через застосунок, а Uber роздає свої випуски в Greenlight Hubs (навчальних центрах Uber) у Сіетлі та Вашингтоні. Airbnb, щоправда, також продає свій журнал традиційним способом. На нього можна підписатися за $18 на рік (це шість випусків) або розщедритися на $5,99 за випуск у газетному кіоску.
Engadget також коротко наводить приклади інших інтернет-стартапів, коли інтернет-компанії мають власні друковані версії. У виробника сумок Away є тематичний журнал Here; сервіс із виробництва та доставки бритв Dollar Shave Club видає чоловічий журнал Mel, а Casper (компанія з виробництва матраців) випустив тематичний журнал Woolly у співпраці з місцевим видавцем McSweeney’s. Це не просто маркетингові каталоги, а повноцінні журнали, укомплектовані сумлінними редакційними командами, за історіями яких стоять досвідчені журналісти.
Чому ж у час згасання інтересу до друкованої продукції прогресивні компанії знову звертаються до неї? Адже, наприклад, згідно з інформацією Conde Nast, їхня друкована продукція втратила 120 млн доларів у 2017 році, змусивши скоротити бюджети, звільнити працівників і виставити на продаж три журнали.
Видавці таких журналів не приховують, що запущені журнали є маркетинговим засобом для компаній. «Фірмові» друковані журнали – хороша реклама для онлайн-застосунків поза інтернетом, а правильний пошук актуальних тем завдяки безпосередньому контакту з користувачами і збору даних про їх захоплення дає можливість добирати вдалі публікації. У результаті такі сервіси мають більше передплатників і привабливий рекламний майданчик.
Але не варто недооцінювати «фірмові» журнали – вони більше, ніж просто рекламні каталоги. Одна з їхніх переваг полягає в тому, що в них уже є своя аудиторія. Техкомпаніі можуть використовувати користувачів своїх сервісів для допомоги в створенні і поширенні публікацій. Традиційні журнали, на жаль, не такі успішні.
Фото: Airbnb