Через процеси реорганізації в рамках проекту «Трансформація» 1 січня телегрупа StarLightMedia скоротила понад 300 осіб. Були звільнені в основному працівники адміністративної та технічної частини, функції яких дублювалися. На початок року загалом у холдингу працює близько 4,5 тисячі осіб. Таким чином, кількість звільнених стновить менше 10%.
Після реорганізації телегрупа об’єднує 16 компаній – шість телеканалів і 10 компаній, пов’язаних із виробництвом, дистрибуцією тощо. Кількість звільнених може зрости ще більше – низка працівників проходять переатестацію. Працівників продакшенів також переводять на фріланс – вони будуть задіяні за контрактом на різних проектах. Цю інформацію «Телекритика» отримала з власних джерел у телегрупі.
У StarLightMedia інформацію не підтвердили, однак і не спростували. «Серед цілей трансформації SLM немає мети скорочення кількості працівників компанії. Глобальна мета «Трансформації» – підвищення ефективності групи як бізнесу і досягнення цільових показників, які були озвучені СЕО StarLightMedia Михайлом Царьовим під час зустрічі з працівниками в палаці «Україна». А саме: до 2023 року, зберігши лідерство з телеперегляду, досягти рентабельності в 15%, збільшити кількість альтернативних каналів доставки контенту на 15%, а доходи від непрямої реклами підвищити до 25%. Всі організаційні зміни спрямовані на те, щоб поліпшити якість кінцевого продукту, спростити і прискорити взаємодію всередині групи, скоротити витрати на бізнес-процеси і виробництво», – відповіли в прес-службі холдингу на запит «Телекритики».
У прес-службі холдингу відмовилися також назвати кількість звільнених і загальну кількість працівників холдингу. «У нас немає плану з виходу на певну кількість працівників. Дійсно, у зв’язку з непродовженням низки проектів на наступний сезон («Все буде добре», «Цієї миті рік потому», «Інсайдер», «Київ удень і вночі») частина працівників, що не перейшли на інші проекти, залишили компанію. Рішення про закриття цих проектів не пов’язані з трансформацією. Вони ґрунтуються на традиційному для телевізійного бізнесу підході – співвідношенні вартості виробництва проекту з його рейтинговими і фінансовими показниками. Щодо переведення працівників на інші формати співпраці, ми плануємо розширити їх використання тільки там, де вони доцільні зважаючи на специфіку роботи», – додали в StarLightMedia.
Нагадаємо, у StarLightMedia з літа 2018-го триває проект «Трансформація». У групі нагадують, що 1 січня холдинг перейшов на нову організаційну структуру – дивізіональну. «Як і планувалося, з 1 січня ми почали перехід на нову організаційну структуру. Нагадаємо, що нова структура StarLightMedia побудована за функціонально-дивізіональним принципом і складається з дивізіонів «Мовлення», «Новини», «Виробництво» і «Центри експертиз», які входять до блоків операційного директора, фінансового директора, директора зі стратегії та цифрового бізнесу і комерційного директора (остання посада поки вакантна. – Ред.). В основу побудови чинної структури закладено формування всіх підрозділів групи за принципом концентрації ключової експертизи. Також у компанії з’явилася нова модель взаємодії – бізнес-партнерство», – резюмували в StarLightMedia.
До цього рекордсменом зі скорочення на українському медіаринку була Національна суспільна телерадіокомпанія України, яка об’єднує загальнонаціональні телеканали «Перший» і «Культура», 26 обласних мовників і 3 радіостанції («Українське радіо», «Промінь» і «Культура»). У рамках реорганізації суспільного мовника в 2017–2018 роках скоротили 3 тисячі людей. У жовтні 2017 року в НСТУ повідомляли, що кількість штатних посад у всіх активах становила 7318. У грудні 2017-го штат НСТУ становив уже 6900 осіб. У квітні 2018 го, після фінальної реорганізації, кількість штатних посад в НСТУ становила 4510 (планувалося скоротити до 4087).
Нагадаємо, дивізіони «Мовлення», «Виробництво» і «Новини» очолили російський медіаменеджер Дмитро Троїцький, Володимир Локотко і Олександр Богуцький, відповідно. 15 грудня холдинг StarLightMedia після 15 років роботи в ньому залишив генеральний директор і директор телеканалу СТБ Володимир Бородянський. У групі з’явилася посаду президента, яким був призначений Олександр Богуцький (очолював холдинг до Бородянського), він поєднав цю посаду з посадою керівника телеканалу ICTV. Обов’язки директора SLM виконує Михайло Царьов, виконавчий директор EastOne, у якого російське громадянство. Керуючим директором СТБ була призначена програмний директор телеканалу Людмила Семчук.
Фото: SLM