Причина проведення тендера – завершення контракту з нинішнім телевимірювачем, компанією Nielsen: угода спливає наприкінці 2020-го. Ймовірним конкурентом американської Nielsen, що вимірює телеперегляд зараз, стане британська Kantar. За інформацією «Телекритики», представники британського офісу дослідника близько 2 тижнів тому провели презентацію можливостей компанії керівництву ІТК. Деякі консультації в ІТК з цього питання проводилися також з компанією Nielsen.
«Телекритика» звернулася з проханням прокоментувати зазначену інформацію до директора ІТК Ігоря Коваля. Комітет готовий буде визначитися з тендером до вересня цього року. Інформацію про проведені консультації він прокоментував так: «Питання поки що відкрите. ІТК досліджує технічні та інші аспекти рішень, які можуть бути запропоновані дослідниками, зокрема Nielsen і Kantar. З точки зору бізнес-процесів, вибір має завершитися до кінця цього літа».
У технічне завдання для компаній на тендері може бути внесено вимір інтернет-перегляду. «Повний спектр можливих складових технічного завдання поки визначати передчасно, однак новими складовими, на додаток до класичної ТВ-панелі, передусім може стати вимірювання ТВ-перегляду на нетелевізійних пристроях , а також перегляд відео в інтернеті», – пояснює директор ІТК.
Рішення щодо нового телевимірювача або продовження контракту з чинним буде ухвалюватися на тендері більшістю голосів всіх членів ІТК – представників 4 телегруп і провідних рекламних агентств. Таким чином, у переможця буде трохи менше 1,5 року для внесення всіх змін у панель або будівництва нової телепанелі.
Як повідомляла «Телекритика», 4 квітня на заході StarLight Talks директор з прикладних досліджень дивізіону «Мовлення» телегрупи StarLightMedia Орест Білоскурський озвучив можливість заміни телевимірювача: «Є пасивний спосіб того, як поліпшити ті 3 тис. сімей (у яких встановлені піплметри. – Ред.) – вони замінюються на інші 3 тис. сімей. Поступово. Це довгий процес. Зараз ми на тому етапі, що, можливо, ми за раз поміняємо 3 тис. сімей». На екрані в цей момент висвічувалася картинка переходу з Nielsen на TNS (Kantar). Картинка ніяк не була прокоментована спікером, компанія TNS у доповіді не згадувалася.
Зазначимо, наприкінці 2017-го Kantar запустила в Києві теледослідження 198 сімей, 561 респондентів (у теледослідженні Nielsen беруть участь 284 сімей із Києва). Компанія Nielsen змінила компанію GfK 1 січня 2014-го, контракт був підписаний строком на п’ять років. У 2017-му ІТК своїм рішенням продовжила контракт на 2 роки – до кінця 2020-го. Теледослідження Nielsen виступає «валютою» на ринку телереклами. За даними Всеукраїнської рекламної коаліції, обсяг ринку телереклами в 2018-му становив 9,269 млрд гривень, у 2019-му він зросте на 24% і становитиме 11,526 млрд гривень.
«Телекритика» звернулася з проханням прокоментувати участь у тендері до Сергія Ткаченка, директора київського офісу Kantar.
Також нещодавно на нашому сайті з’явилися блоги Ореста Білоскурського: про телезомбі і про роль Netflix.
Фото: pixabay