У червні 2019 року світові було оголошено, що його чекає ще один стрімінговий сервіс під назвою Quibi (скор. від Quick bites). Ця новина отримала активний відгук з боку ЗМІ та соцмереж ─ напевно, тільки ледачий не обговорив «гібридний» формат новинки, залучення до створення контенту Стівена Спілберга та розкрутку інвесторів на $1,4 млн, $400 млн з яких підуть тільки на маркетинг.
Напередодні запуску стрімінга, який планується на 6 квітня 2020 року, ми вирішили дізнатися у експертів, що чекає на Quibi ─ успіх або ж провал?..
Анна Ткаченко, digital-директорка 1+1 media
Трансляції стають все коротшими та вертикальнішими, навіть Samsung випустив телевізор із портретною орієнтацією. Саме на вертикальне дивлення роблять ставку у Quibi. Як вважаєте, чи зможе цей формат обійти за популярністю звичний горизонтальний?
Я вважаю цей факт потрібно розглядати як зміну у розвитку різноманітності споживання, а не як зміну настроїв у форматі споживання контенту. Портретна ТВ-панель була презентована, як зручне інтер’єрне рішення, що легко поєднується з мобільними пристроями користувачів для плавного і природного зображення контенту як у традиційному горизонтальному, так і у вертикальному форматах. У той же час є тенденція збільшення продажів високодіагональних ТБ і тут можна говорити про перенесення кінотеатру у квартиру. Той же Samsung в інтерв’ю ITC зазначили, що за першу половину 2019 року компанія продала у 5 разів більше телевізорів із діагоналлю від 75 дюймів, ніж за той же період минулого року. Споживання «великих екранів» зазначають й ОТТ-платформи. Тому, про що точно варто говорити, так це про тренд розвитку зручності персонального споживання ─ будь це домашній кінотеатр або серіал на смартфоні під час пробіжки.
Quibi має кілька фішок: сюжет буде змінюватися у залежності від того, дивитеся ви ролик горизонтально чи вертикально; контент, створений спеціально для Quibi; широкий пул тим ─ від горора до новинних випусків. А які конкурентні переваги зможуть запропонувати VOD-сервіси?
Я б не використовувала термін «конкуренція» щодо ОТТ-платформ і Quibi. Quibi зайняли унікальну нішу «споживання на ходу» і прагнуть стати кращими у цьому. ОТТ-сервіси націлені на ринок персонального споживання і позиціюють себе, у першу чергу, як living roomdecision. Смартфон в даному випадку є логічним продовженням зображення контенту. Зміна сюжету, яку активно використовує Quibi, ─ ознака того, як вони вміло поводяться із трендом гейміфікації, до якого має прагнути не тільки ринок ОТТ-сервісів. Ті ж VR/AR-рішення також відповідають тренду. Пропозицію Quibi можна порівняти з рішенням, яке ринку запропонував Netflix у «Чорному Дзеркалі», де сюжет змінюється у залежності від рішення користувача.
До речі кажучи, ми також усвідомлюємо необхідність впровадження інтерактиву та взаємодії з користувачем, як невіддільну частину нашої відеоплатформи 1+1 video. Вже цієї осені представимо щось унікальне для українського ринку. Але поки без подробиць.
Оксана Касаткіна, керівниця відділу контент-маркетингу Нового каналу
Як ви вважаєте, чи буде Quibi успішним?
Я думаю, що очікування від Quibi будуть виправдані. По-перше, тому що цей сервіс є свого роду першопрохідцем, а нове ─ завжди цікаво людям. Можливо, що на нього чекає такий же успіх, як і на TikTok. Так, коли TikTok тільки запускався, багато хто не міг зрозуміти його формат. Але на практиці виявилося, що TikTok ─ той інструмент, який здатний розкрити справжні таланти, адже класно заспівати і станцювати може далеко не кожен. По-друге, Quibi адаптує відео під два формати ─ вертикальний і горизонтальний, що вельми зручно для користувачів. По-третє, сервіс буде надавати короткий контент. Це якраз те, що сьогодні необхідно користувачам. До речі, недавно я побувала на майстер-класі режисера Джеремі Бредшоу, так ось він говорив про те, що його колеги замислюються над створенням серіалів, дивитися які люди зможуть стоячи у черзі у Starbucks. Тобто, хронометраж серій буде не більше однієї хвилини. Це новий формат, який, впевнена, стане популярним. У Quibi теж, наскільки мені відомо, роблять акцент на короткому контенті. По-четверте, стрімінг залишається трендом на 2020 рік, і адаптувати під вертикальний формат перегляду новинний контент не складе труднощів, оскільки сучасна мобільна техніка дозволяє передавати якісну картинку.
Олена Шабашкевич, директорка з розвитку інтернет-проєктів «Медіа Групи Україна»
Як ви вважаєте, наскільки Quibi буде конкурентоспроможним?
Технологія Turnstyle, що об’єднала у собі по суті одночасно два формати ─ вертикальний і горизонтальний, ─ в одному мобільному екрані, голлівудських зірок першої величини й значні бюджети, виділені на створення короткометражного контенту на тлі інвестицій та партнерства з такими світовими гігантами, як Walt Disney, AT&T і Google ─ усе це викликає безумовний інтерес до нового сервісу Quibi, розрахованому, у першу чергу, на міленіалів.
До всього іншого, підігріває очікування й лінійка контенту, який не обмежується розважальним: будуть новини, анімаційні шоу та інший додатковий контент. Такий «мікс» не властивий класичним стрімінговим платформам. Хоча, те, що Quibi спочатку ігнорує «великі екрани», скоріше, складе конкуренцію соціальним мережам, а не стрімінговим сервісам. Це має вигляд сміливого рішення, оскільки змінює звичку глядача дивитися серіали й шоу на великих екранах, тому що це видовищно й атмосферно, та в цьому сенсі обмеження тільки для мобільного перегляду може зіграти не на руку творцям нового сервісу. Але, схоже ця обставина не лякає Джеффрі Катценберга.
З іншого боку, з тим фактом, що відео стрімко переміщається у мобільні платформи вже ніхто не сперечається. І можливість перегляду преміального контенту на мобільному екрані невеликими порціями, можливо, і стане проривом у потоковому дивленні. Залишається тільки дочекатися 6 квітня.
Фото: прес-служба 1+1 media, прес-служба МГУ, Facebook
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram та Facebook!