Але між цими двома кіноподіями на нас чекає ще щонайменше півдюжини варіантів загибелі цивілізації. «Телекритика» перелічує найочікуваніші фільми 2018 року в жанрі антиутопії і постапокаліпсису – від кіберпанкового бойовика до варіації на тему підлітків-мутантів.
«Аліта: Бойовий янгол» (Alita: Battle Angel)
Дата виходу: 20 липня 2018
Що чекає на Землю: міста-сміттєзвалища
Ймовірно, після цього фільму невдачливій Скарлетт Йоганссон перестануть пригадувати роль азіатки в «Привиді в обладунках» – усі просто забудуть, що такий фільм існував. З усього нашого списку лише «Аліта» буде повноцінним блокбастером, і у неї є шанси затьмарити всі варіації на тему кіберпанку, які спіткали нас у 2010-х.
Судіть самі: режисер – славнозвісний Роберт Родрігес. У ролі попечителя головної героїні – андроїдеси Аліти, що втратила пам’ять, – Крістоф Вальц. Якісне першоджерело? Є: «Аліта» – це екранізація культової манги 90-х. Вражаючі спецефекти? Та ви тільки погляньте в очі Аліті й спробуйте сказати, що перед вами не розверзлася зловісна долина. Драйвовий саундтрек? За пультом – Junkie XL, який відповідав за OST до «Дороги люті».
«Видоизмененный углерод»: правда или вымысел?
У манзі дія розгортається як в утопічному місті (Салемі), так і в місті-звалищі, яке втілює похмуре майбутнє. Саме на звалищі металобрухту герой Вальца виявляє свою робопідопічну. Але, судячи з трейлеру фільму, особливого акценту на «сміттєвій» антиутопії Родрігез робити не став – і правильно: у нас вже є принаймні один безглуздий клон «Божевільного Макса» («Світ майбутнього»), а якщо комусь до вподоби така романтики, краще звернутися до стильних «фантастичних вестернів» Ани Лілі Амірпур.
«Занепад цивілізації» (Extinction)
Дата виходу: 27 липня 2018
Що чекає на Землю:старе добре нашестя інопланетян
«Ми тут не перші» – йдеться у слогані нового трилера Netflix. Звичайно, ви тут не перші: ще не встиг охолонути труп останнього сезону «Колонії», а на BBC уже клепають нову екранізацію «Війни світів» – словом, без інопланетян з імперськими замашками в майбутньому телесезоні нікуди.
Синопсис «Занепаду цивілізації» прямолінійний донезмоги: жодних тобі хижих Скарлетт Йоганссон на дієті із земних чоловіків або благородних рятівників людської цивілізації, що змушують світових лідерів об’єднатися на тлі несподіваного прибуття. Виключно чесні старомодні інопланетяни в своїх старомодних інопланетних кораблях. Пікантності сюжету додає те, що простому батькові сімейства у виконанні Майкла Пеньї (Луїс із «Людини-мурахи») починають снитися віщі сни. Ми й без такої надздібності можемо передбачити, що «Захід цивілізації» буде середняком – але не виключено, що міцним середняком.
«Темні відображення» (Darkest Minds)
Дата виходу: 14 вересня 2018
Що чекає на Землю:масова загибель підлітків
Конвеєр «Голодних ігор» зі скрипом зупинився, дозволивши виконавиці головної ролі еволюціонувати до ролей Матері-землі та російської секс-шпигунки. Франшиза «Дивергент» тихо сконала, пообіцявши, можливо, відродитися на телебаченні – але не на великому екрані. Тим часом підросло нове покоління, якому потрібні нові герої-однолітки. І «Темні відображення» – фантастична драма, знята за популярною серією романів Олександри Бракен, – цілком може задовольнити цю потребу.
Что смотреть в кинотеатрах в июле
Як це часто трапляється в літературі класу young adult (розрахованій на юнацький вік), світ спіткало жахливе лихо, зате колишні ботани і сірі мишки в один день прокинулися супергероями. Ну, може, не зовсім так: після того, як більшість населення Землі у віці до 18 років померло від невідомої хвороби, підлітки, що залишилися, отримали телепатичні здібності. При цьому навколишні катаклізми не заважають нормальному перебігу статевого дозрівання, і історія «Темних відображень» фокусується на коханні юних Рубі (Амандла Стернберг, відома за однією з другорядних ролей в «Голодних іграх») і Ліама (Гарріс Дікінсон, який зіграв юного Гетті в «Трасті»). Можливо, це й не є заявкою на серію фільмів, але й на провал на кшталт «П’ятої хвилі» з Хлоєю Морец, на щастя, не схоже.
«Смертні машини» (Mortal Engines)
Дата виходу: 14 грудня 2018
Що чекає на Землю:наслідки Шістдесятихвилинної війни
Усім, кого втомили антиутопії в антуражі розтягнутих на півтори години серій «Чорного дзеркала», слід дочекатися релізу «Смертних машин» – адже стімпанк як жанр в основному процвітає в літературі, рідко потрапляючи на великі екрани. У світі «Смертних машин», вигаданому фантастом Філіпом Рівом, апокаліпсис не закінчився перетворенням Землі на гігантське мотозвалище. Після Шістесятихвилинної війни міста не перестали існувати – вони перестали стояти на місці. Їх поставили на гігантські колеса, завдяки чому Лондон може поїхати, побачити Париж і – ні, не померти, а з’їсти суперника й продовжити подорож під прапором «муніципального дарвінізму».
«Смертні машини» заздалегідь радують не тільки сюжетною передумовою, а й акторським складом – за винятком заслуженого «агента Сміта» Г’юго Вівінга, це в основному молоді й ще не набридлі обличчя: Роберт Шіен («Лігво монстра»), Гера Гілмар («Демони да Вінчі») і корейська рок-співачка Джіхей, яка дебютувала пару років тому в науково-фантастичній докудрамі «Марс».
«Інверсія» (Inversion)
Дата виходу: кінець 2018 року
Що чекає на Землю: втрата гравітації
По-перше, півроку новинок про кінець світу без єдиного фільму з Семюелом Л. Джексоном – це фантастика. Виправляємося: на стадії постпродакшену перебуває «Інверсія» режисера Пітера Сігала («Гранд реванш»), у якому блискуча студентка у виконанні Лю Іфей (найбільш відома як голос Мулан в однойменному мультфільмі) прогнозує втрату Землею гравітації. На жаль, Джексон не буде зачитувати епічні цитати з Біблії на тлі падаючих у небо людей – йому дісталася роль слідчого у справах внутрішньої безпеки (хоча одне іншому не заважає, правда ж?)
Фільм фінансується гонконзькими компаніями Pegasus Motion Pictures і Sun Entertainment. З огляду на останні вісті з полів китайського кінопрому, а також на те, що це перший фільм продакшену Facing East, долю новинки слід прогнозувати з обережністю – навіть незважаючи на те, що до сценарію доклали руку такі досвідчені хлопці, як Пол Хаггіс («Крихітка на мільйон») і Девід Арата («Дитя людське»).