Спробуйте нині ввести в пошукову систему Google слово «презентація» – і в першому ж рядку побачите «презентація iPhone 11». Зараз це основний пошуковий запит, адже 10 вересня Apple представила нові продукти – лінійку iPhone 11, iPhone 11 Pro і нову модель «розумних» годинників серії 5. Подію висвітлювали практично всі медіа – від інформаційних ресурсів до профільних ЗМІ. Вранці 11 вересня в Twitter кількість згадок за хештегом #iPhone11 сягала 1,04 млн.
Найхарактерніша відмінність iPhone 11 від попередніх моделей – подвійна камера і ціна $699 (дешевше, ніж XR минулого року). Основні новинки моделі: найміцніше скло з усього модельного ряду; новий екран Liquid Retina; звичайна і широкоформатна камера; режим нічної зйомки; можливість знімати відео з основної та фронтальної камер одночасно; швидка зарядка; можливість знімати відео у форматі 4К; функція slow-mo-селфі; якісніша батарея; найшвидший процесор A13 Bion з усіх встановлених на смартфонах.
Про концептуально новий смартфон iPhone 11 Pro відомо, що він виходить у двох версіях: звичайна Pro за ціною $999 і 11 Pro Max за $1099. Модель розрахована на професійних відеомейкерів. Саме тому вона з трьома камерами – звичайна, широка та ультраширока камера (кут огляду до 120 градусів).
У моделі присутня функція Deep Fusion, яка за допомогою нейромережі об’єднує знімки (можливість створювати одночасно до дев’яти кадрів) в одну картинку з максимальною деталізацією, дисплей Super Retina (на органічних світлодіодах із найвищим серед iPhone показником 458 ppi), а також платформа для машинного навчання.
Як показало опитування медіаменеджерів, більшість не дивилися трансляцію презентації онлайн, і всі, хто хоч якось пов’язаний з технологічним боком інновацій, в основному вже не стежать за Apple. Адже раніше, за життя CEO компанії Стіва Джобса, багато людей збиралися з друзями і колегами для урочистих переглядів і обговорень онлайн – і це вважалося обов’язковим для всіх, хто пов’язаний з IT, product design, інноваціями і медіа. Зараз азарт навколо Apple вщух, і загалом експерти і діджитальники не чекають революційних інновацій від однієї з найдорожчих IT-компаній. До речі, в липні 2019 Apple Inc стала першою компанією, яка досягла капіталізації в $1 трильйон, що більше за 1% глобального ВВП.
Chief Product Officer у Kyivstar Міша Нестор у спілкуванні з «Телекритикою» зізнався, що раніше дивився презентації, однак зараз не хоче витрачати на це свій час: «Якщо не вистачає телефону, купую новий, причому за 15 хвилин. Сьогодні вранці побачив мемчики на тему iPhone 11. Але спеціально нічого не дивився. Для роботи мені більше потрібні пошта, чати і slack». Єгор Аветісов, Head of Innovation ПриватБанку, теж не стежив за трансляцією, але впевнено обіцяв придбати новий iPhone 11. Найцікавішим для себе функціоналом Єгор назвав Apple TV: «Після придбання нового телевізора Apple TV забрав із собою на роботу. Smart TV для дому мене цілком влаштовує. А ось Apple Arcade спробую на роботі обов’язково».
Колишній головний редактор Vector, Telegram-блогер, який пише про технології, Андрій Бродецький розповів, що за продуктами Apple взагалі не стежить і що він давно «адепт іншої секти, де Android forever».
Оскільки відносно свіжа ідея віддати смартфони до рук професіоналів, які створюють відео і фотоконтент, втілилася в iPhone 11 (екран 5,8 дюйма) і iPhone 11 MАХ (6,5 дюйма), ми запитали у оператора-постановника Тараса Місківа про його враження про камеру та новий функціонал для зйомки відео великих і складних форматів. «Відповім просто. Рекламу iPhone 11 бренд Apple не знімав на iPhone 11. Відчуваєте суть?» – відповів Місків.
Фотограф і мандрівник Саша Максименко відповів докладніше: «Начебто півтори години крутої інформації, а фактично інновацій немає. Мені дуже сподобався новий режим Apple Watch, який дає змогу весь час показувати час на екрані. У чому новизна iPad – не зрозумів. Залишилося старе “залізо” і Apple Pencil першої версії, тільки підтримка оновилася. Напевно, найприємніше – ціна. Найцікавіше в новому iPhone 11 – ширококтова камера. Я люблю такі об’єктиви і в звичайних фотоапаратах. Мені дуже не вистачало об’єктива 13 мм. Також класно, що з’явився режим нічної зйомки. Цікаво протестувати. Я в повному захваті від програми, що дає змогу записувати одночасно відео з чотирьох камер, а потім все монтувати. Порадувала можливість використовувати сервіс Apple Card для ігор ціною 4,99. Круто, що в ігри можна грати за передплатою – без реклами і додаткових покупок. Радує, що смартфон перетворюється на пристрій для спілкування, інтернет-серфінгу та ігрову консоль. З Apple TV хлопці, звичайно, постаралися. Я бачив трейлери. Не впевнений, що куплю, але серіали подивився».
Генеральний продюсер WePlay! Esports Максим Бєлоногов дивився презентацію і планує придбати нову модель. Його, як людину, відповідальну за стрім популярних кіберспортивних турнірів у форматі esportainment, найбільше зацікавила можливість мультикамерної зйомки, монтаж відео. А ось PR-директор WePlay! Esports Альона Дальська-Латошевич не вважає дизайн революційним: «Нагадаю, такі глянцеві видання, як TIME, ELLE і Vogue, вже давно знімають свої обкладинки на iPhone, і рівень якості зйомки на камери попередніх поколінь не був перешкодою для творчих амбіцій фотографів. Як не дивно, за зростання популярності відео і фотоконтенту вимоги до якості зйомки знижуються. Зараз зміст важливіший за форму. Особисто я не планую замінювати свій iPhone 7 Plus на iPhone 11 Pro».
Керівник розважального напряму тематичних продуктів групи 1+1 media Олександр Козаченко вважає, що новий пристрій може спростити життя медійним героям і блогерам: «iPhone 11 і iPhone 11 PRO – чудовий інструмент для творців контенту. Уявіть, що один смартфон може вирішити відразу кілька завдань відеозйомки. Розглядайте покупку, як інвестицію в продакшен. Камера в iPhone – найкраща на ринку. Крім того, телефон якісно пише звук і відео (вдень і вночі).
З новим годинником Apple Watch можна реєструватися на авіарейси, диктувати СМС, викликати Uber, перевіряти пошту і робити покупки
Олександр Козаченко також вважає корисними нові Apple Watch: «З виходом останньої моделі очевидний прогрес. Функціонал годинника великий, потенціал зростання величезний – маленький пристрій буде все більше затребуваний користувачами. З новим годинником Apple Watch можна реєструватися на авіарейси, диктувати СМС, викликати Uber, перевіряти пошту і робити покупки».
Також він відзначив функцію Apple TV: «Бренд вийшов за рамки своїх пристроїв. Тепер ТВ – не лише «коробочка», а повноцінний застосунок, який можна завантажити на сторонні маркети і дивитися на SMART TV. Компанія конкуруватиме з усім ринком ОТТ-кінотеатрів – адже очевидно, що в Україну передплата прийде не скоро. Дуже цікаво, як Apple вирішить проблему адаптації контенту і як його просуватиме в неангломовних країнах. Нагадаю, що спочатку всі чекали приходу телевізора від Apple, але замість пристрою несподівано отримали застосунок».
Фото: Twitter