Засновник і головний виконавчий директор голандського онлайн-проекту De Correspondent Ернст Пфаут у грудні зумів повторити гучний успіх на американському ринку. 14 грудня Ернст подякував 45 888 учасникам із 130 країн за підтримку і можливість за місяць зібрати $2,6 мільйона. Ця сума дасть змогу запустити англомовну версію платформи The Correspondent в США, яка стане доступною для всіх інших країн.
У виданні немає жодної реклами. Мінімальний щорічний платіж становить $50. На місяць редакція обіцяє робити по 30 матеріалів – по одній історії щодня. Передплатники проекту зможуть не тільки читати матеріали, а й спілкуватися з авторами, брати участь у написанні статей. Засновники обіцяють, що ніякої реклами в проекті не буде. Гасло видання – unbreaking the news, що перекладається як «зламуючи новини».
De Correspondent став «протиотрутою» від більшості того, з чого складається сучасна новинна економіка, відмовляючись зокрема від реклами і екстрених новин. Компанія сподівається «зламувати» новини – мета, яка вказує як на її неприйняття реклами, так і на редакційну відмову від провокаційних заголовків. Завдання платформи – інформувати читачів про найважливіші події, які формують наш світ.
Хоч до The Correspondent і платний доступ, але будь-який учасник може обійти його та просувати історії, які він вважає важливими, шляхом обміну окремими лінками. Читач – ключове джерело історій. На думку Ернста, зареєструвавшись як «учасник-засновник», ви не просто платите за передплату, а й долучаєтеся до справи. В інтерв’ю Techcrunch Пауфт пояснює: «… ви не просто даєте нам свої гроші – хоча гроші необхідні, ви ділитеся своїми знаннями і поширюєте статті».
Великий успіх новинній платформі принесла історія з Shell. The Correspondent оприлюднив новину про те, що відеозапис і пов’язані з ним документи показали, що компанія Shell мала детальну інформацію про загрози зміни клімату ще в 1991 році. Що характерно, вирішальний матеріал для публікації з цього питання отримали від читача.
Пфаут розповів, що в більшості випадків журналісти The Correspondent діляться своїми ідеями про сюжет із учасниками, тільки-но починають працювати над ним, що дає змогу читачам поділитися своїми поглядами в міру розвитку сюжету.
Це може означати бесіду з лікарями про лікарняну бюрократію або інтерв’ю з біженцями про те, що вони пережили. Це також означає, що The Correspondent закликає своїх журналістів витрачати від 30 до 50 відсотків свого часу на перегляд розділу коментарів (який він називає розділом «співпраці»), де лише користувачі можуть постити свої повідомлення.
Пфаут стверджує, що все це має вирішальне значення для того, щоб вирватися з обмеженої перспективи величезної кількості новин, коли журналісти «спілкуються тільки з людьми, яким платять, щоб спілкуватися з пресою».
Отже, як ви змушуєте людей ділитися своїм баченням ситуації у менш зацікавлений (або, в разі коментарів, менш пихатий) способом? Пфаут розповів про таку тактику, як перевірка справжності джерел і постановка «дійсно конкретних питань». Однак він також сказав: «Більшість людей є ідеалістами щодо того, що для них дійсно важливо. Вони хочуть, щоб інформація була хорошою».
«Ви знайдете приклади інших газет, які робили схожі речі, але це завжди випадково, це не рутина», – додав він. – У нашій організації такий систематичний підхід до кожної історії, яку ми висвітлюємо».
Ця стратегія ускладнює швидке висвітлення останніх новин, але насправді це робиться навмисно.
«Ми говоримо нашим кореспондентам, будь ласка, ігноруйте новини про інциденти, сфокусуйтеся на важливих темах, які дійсно змінюють наше суспільство».
З огляду на те, що на збір коштів для проекту пішов лише місяць, здається, така модель подобається читачам нового покоління, принаймні на це недвозначно вказують цифри.
«Телекритика» в 2019-му спостерігатиме за стартом проекту в США.
Фото: Facebook