«Телекритика» взяла ексклюзивне інтерв’ю у арт-директора CNN Digital про побудову роботи редакцій CNN International.
На сьогодні Сара-Грейс Манкаріос створила три анімаційні проекти. Get it! Got it! Good! – про загальновідомі цікаві фактм, і Colourscope, що отримав безліч премій, – анімовані серії, присвячені сприйняттю кольору в різних культурах. До речі, другий проект був створений у співавторстві з відомим істориком мистецтва доктором Джеймсом Фоксом і отримав кілька нагород. Найкращі анімаційні студії з усього світу взяли участь у проекті, знявши по серії, кожна з яких була присвячена одному кольору. Ще один красивий і надихаючий проект What is beauty? розповідає про зміну уявлень про жіночу красу. Режисер Сара Гінзбург дуже тонко дібрала найбільш іконографічні жіночі образи з історії мистецтва і майстерно представила їх по-новому за допомогою анімації. Кожен проект – це продюсерський успіх Сари-Грейс Манкаріос, яка тонко відчуває, як працювати з анімацією, щоб максимально цікаво візуалізувати історію.
Сара, ми знаємо, що у вас була можливість подивитися Київ перед лекцією. Поділіться найсильнішими візуальними враженнями.
Сніг! Дуже холодно. Було красиво, світило сонце. Я добре провела час. Мені дуже сподобався краєвид на церкву, схожу на кафедральний собор (мається на увазі Софійський собор. – Ред.). Неймовірно гарно.
Чому анімація? Є стільки технологічно різних можливостей створювати картинку в digital.
В анімації стільки свободи. Знаєте, я не можу піти і зняти щось на камеру. Я не кінематографіст або оператор, у мене немає такого досвіду. Але я візуально добре розумію і відчуваю анімацію і можу керувати процесом. Я розумію, як задати правильний настрій і тон, залишаючись у рамках певного бюджету.
Наприклад, уявіть Colourscope (анімаційний проект, присвячений різним кольорам і культурам. – Ред.), знятий на відео. Це можливо зробити, але дуже важко.
Є ідеї проектів, які вам дуже хочеться втілити?
Я б хотіла реалізувати спецпроект, присвячений ботанічному саду. Мені дуже цікава ця тема. Я не була в київському ботанічному саду, але мені цікаво його побачити. Я сповнена ентузіазму і захоплена вивченням ботанічного саду, але поки не впевнена, як саме його створити у вигляді спецпроекту.
Кожен новий проект – це творчий виклик. Як ви підтримуєте в собі креатив?
Нові знання. Чим більше я знаю, тим більше розумію, що нічого не знаю. Наприклад, чим глибше занурююся в product design, я розумію, що є стільки всього, чого ще треба вчитися. Наприклад, мені цікаві різні інтерактивні веб-функції.
Будучи арт-директором, ви досить тісно взаємодієте з редакторської командою. Як ви вибираєте історії?
Редактор вибирає історію. Найчастіше вибір ґрунтується на пріоритетах редакції або пріоритетах CNN. Найчастіше у команди є пріоритети з теми на місяць або на рік (один із найбільших пріоритетів CNN International – зміна клімату. – Ред.). Наші редактори, безумовно, дуже розумні люди. Вони постійно проводять наради, плануют, щоденні «летючки». Загалом, історії мені приносять редактори.
Як це працює? Якщо ми (Сара працює з командою дизайнерів, ілюстраторів, мультиплікаторів. – Ред.) до кінця не розуміємо ідею історії – ми звертаємося за допомогою до журналістів, вчених, якщо історія має науковий бекграунд – до PR-відділу. І для мене все виглядає просто: якщо я не розумію, про що історія, то моя аудиторія теж не зрозуміє, що намагається сказати автор. Я повинна бути впевнена, що можу розшифрувати і зрозуміти будь-яку інформацію, яка представлена на графіках або діаграмах. Завдання – візуально зробити так, щоб ці дані були зрозумілі аудиторії.
Як відбувається процес комунікації під час роботи над спецпроектом? CNN International, офіс якої розташований у Лондоні, працює на глобальну аудиторію. Підозрюю, що вам доводиться займатися розробкою проекту з безліччю департаментів.
Зазвичай я отримую драфт історії, тобто вона навіть не розписана повністю. На етапі, коли ми придумуємо графічну ілюстрацію, це просто основна тема, навколо якої буде розвиватися сторітелінг. Наприклад, це історія про яловичину і обсяги глобального споживання яловичини. І ось, я отримую дуже сирі дані та починаю інтерпретувати ці дані за допомогою інфографіки.
Все, що мені потрібно, – це чітко розуміти, яку історію потрібно витягнути з даних про глобальне споживання яловичини. Наприклад, я можу показати порівняння споживання в різних країнах або споживання у всіх країнах світу. Або як змінюється обсяг споживання яловичини в часі. Безліч варіантів. Тому ми тісно працюємо над розробкою історії разом із журналістами, щоб зрозуміти, під яким кутом вони хочуть подати історію.
З огляду на різницю в культурі та юридичні обмеження (деякі образи або висловлювання в різних країнах можуть бути образливими), як ви обираєте коректний сторітелінг?
Ми збираємо дані, які ми порівнюємо, у різних країнах світу, а не тільки в США. І коли у нас є такі цифри, це допомагає розповісти глобальну історію, показуючи, як різниться ситуація в кожній окремій країні.
Ви стежите за трендами в digital?
Ні. Я думаю, тренди важливі, але це не зовсім те, на чому я розуміюся. Я більше зайнята своїм.