Шоу-бізнес – це не про «поспівали-потанцювали», це про грамотне поєднання креативу та бізнес-процесів. Саме сувора структурність у синергії з неймовірними ідеями дає можливість побудувати успішну компанію. Такої думки дотримується співзасновниця Mozgi Group Ірина Горова.
Як збалансувати нестримну фантазію та сувору логіку, як на основі одного проекту створити багатовекторний бізнес, як робити прибуткові колаборації з брендами і при цьому не втратити народну любов, вона розповіла в рамках заходу для медійників «Brand ID: який твій меседж».
Поєднуйте креатив і бізнес-процеси
Якщо ви працюєте в творчій сфері, все одно дуже важливо вибудувати чітку структуру. Коли я запропонувала Потапу (Олексій Потапенко. – Ред.) створити власний продюсерський центр, він сказав, що це неможливо, тому що я – колишній працівник банку – взагалі не розумію, як працює шоу-бізнес. Але я завжди вважала, і зараз вважаю теж, що будь-який бізнес неможливий без креативу, а креатив не можна реалізувати без бізнес-структури. Оскільки я працювала в банку, то прекрасно знала про те, як вибудувати бізнес-модель і які плюси дасть системний підхід до шоу-бізнесу. Тому й виник Mozgi Entertainment, тому що я – мозок, а Потап – entertainment. Поєднавши непоєднуване, ми отримали велику та круту компанію.
Ті, хто витримують баланс між творчістю та бізнес-процесами, можуть стати лідерами на ринку. Усі ідеї творчих людей, слід загортати в певну бізнес-модель – тоді проект злетить. А ще я зрозуміла, що поєднання креативу з бізнес-процесами веде до масштабування. Тому є сенс займати додаткові ніші на ринку.
Виходьте на інші аудиторії та ринки
Коли у вас є власний продакшен і ви круто знімаєте для себе, то чому б не робити це для інших? Дуже часто було так, що до нас замовник приходив за джинглом, а отримував круту ідею для цілої рекламної кампанії. Маючи можливості втілити цю ідею в життя, ми розуміли, що зможемо запропонувати не лише послуги студії і продакшена, а й креативного та рекламного агентства. А зараз ми ще організовуємо івенти.
Не зупиняйтеся на досягнутому – створюйте нові проекти
Спочатку у нас був один проект – «Потап і Настя». Згодом ми зрозуміли, що рано чи пізно «Потап і Настя», як і будь-який бізнес-проект, після підйому переживатиме спад. Тому нам потрібен ще один, завдання якого – підтримувати нас на плаву. Так з’явився гурт «Время и Стекло». І коли цей проект був на гребені хвилі, ми створили ще один – групу «Мозги», і знову з тієї ж місією – підтримати дуети Потап + Настя Каменських і Позитив + Надя Дорофєєва, – якщо (коли) їхня популярність піде на спад. Так і вийшло – ми закрили «Потапа і Настю», але нічого не втратили, тому що «Мозги» вже були популярними.
Продавайте проекти оптом
Коли з’явилися «Мозги», я все думала, як мені їх презентувати? Словом, продаючи концерти «Потапа та Настю» та «Время и Стекло», «Мозги» я пропонувала в подарунок.
Або закривайте невдалий проект, або дотисніть його
Під час створення «Время и Стекло» ми використовували вже протестовану раніше формулу – дівчина співає, хлопець читає реп. По суті, ми створили клонів «Потапа та Насті». І це не злітало 4 роки: нам відмовляли радіостанції і телеканали. Так могло б тривати донині, але з’явилася пісня «Ім’я 505». Вона й стала виходом з ситуації.
Створюйте колаборації
Створюйте колаборації, щоб мати можливість завойовувати все більше популярності та більше заробляти. Так, ми створили проекти спільно з Дімою Монатіком, Олегом Винником, Скриптонітом. Бажаючи заполонити собою весь простір, наші артисти знялися в кількох фільмах, а Олексій Потапенко виступив у ролі судді шоу «Голос країни». З тією ж метою – розширити аудиторію – ми працюємо з 1+1 media. Ютуб ютубом, але в нашій країні телебачення як і раніше популярне, і саме телебачення та живі концерти допомагають артистам здобути справжню народну любов.
Поєднуйте непоєднуване
Коли виникла ідея дуету Олексія Потапенка та Олега Винника, вона здавалася дивною. Адже вони такі різні, непоєднувані. Та завдяки тому, що ми експериментуємо, ризикуємо і поєднуємо непоєднуване, тепер на кожному весіллі лунає їхній трек «Найкращий день».
Партнерьтеся по-крупному
Ми робимо проекти в колаборації з «Фаворит спорт», рекламні кампанії для брендів Coca-Cola, Vodafone, АТБ, «Срібна країна», «Контик», спільні продакшен-проекти з 1+1 media (наприклад, «Плюси» зняли і перед Новим роком запустять у ефір концерт наших дев’яти артистів на НСК «Олімпійський»).
Ми вважаємо, що партнеритися потрібно з великими брендами. Як ми цього досягаємо? Не тільки завдяки популярності наших проектів, а й тому, наскільки акуратно ми підходимо до впровадження бренду – ми завжди робимо це ненав’язливо і дуже нативно, з гумором. Найкрутіший кейс – Потап із пакетом АТБ. Усі довго не могли зрозуміти, це реклама чи просто стьоб?! І ще один плюс партнерства з впізнаваними брендами – коли ви рекламуєте їх, вони рекламують вас. Саме такого ефекту було досягнуто, коли Позитив і Надя Дорофєєва знялися в рекламі Vodafone. Ця кампанія відбувалася в рамках кампанії їхнього туру «Віслово» і вийшло так, що поки вони рекламували Vodafone, Vodafone рекламував їх самих.
Делегуйте, але контролюйте
Ведучи багатовекторний бізнес, звичайно, потрібно делегувати повноваження, проте й контролювати процеси теж необхідно. Тому шукайте баланс. Коли півтора року тому я зрозуміла, що зовсім не відпочиваю, я вирішила перелаштуватися – почала читати книжки з менеджменту, вступила до бізнес-школи, найняла офіс-менеджерів і особистого асистента й поступово почала делегувати. Однак є останній форпост, який делегуванню не підлягає – це продаж концертів. Тут у мене 100-відсотковий контроль, тому що в цьому сегменті можливе шахрайство, а я цього не хочу. А в іншому, як я вже сказала, – шукайте баланс.
Фото: Олександра Йорк
Підписуйтесяна «Телекритику» в Telegram и на Facebook!