Можна довго обговорювати, що стало головним фактором успіху – зоряний каст, остання робота Тарантіно чи фреска Голлівуду 60-х. Але не можна забувати і про масштабну рекламну кампанію від Sony.
5 жовтня 2017 року The New York Times опублікувала інтерв’ю актриси Ешлі Джадд, в якому та звинуватила Гарві Вайнштейна в сексуальних домаганнях. Через це пішла на дно як кар’єра одіозного продюсера, так і багаторічна співпраця Квентіна Тарантіно з братами Вайнштейнами. Його новими друзями стали Sony Pictures, які перемогли Warner Bros., Universal Pictures, Paramount Pictures, Annapurna Pictures і Lionsgate у праві на поширення і рекламу наступного фільму Квентіна, «Одного разу в Голлівуді».
У Штатах Sony розгорнулися не на жарт: білборди, рекламні стенди та інші атрибути традиційного маркетингу заполонили вулиці США. Журналіст The Hollywood Reporter Кріс Тілк покроково розібрав рекламну кампанію «Одного разу в Голлівуді», починаючи від перших анонсів і канської прем’єри до листа Тарантіно до глядачів і власне самої реклами, трейлерів і постерів.
До створення постерів Sony залучили маркетингові агентства Works Advertising і BLT Communications. Перші використовували фотографії акторів у образах і зробили окремі постери для кожного персонажа. Works Advertising відомі своїми роботами до фільмів «Дюнкерк», «Богемна рапсодія», а також до прийдешніх «Диво-жінка 1984», «Джокеру» і «До зірок» з усе тим же Бредом Піттом у головній ролі. Саме їхні постери «Одного разу в Голлівуді» зараз красуються на більшості білбордів країни. (Вони навіть зробили character-постер для пса Бренді.)
До речі, голлівудські скандали з педофілією торкнулися і одного з постерів. Місцеві активісти змінили обличчя Ді Капріо і Пітта на Романа Поланскі та Джеффрі Епштейна, яких звинувачують у розбещенні неповнолітніх, а заголовок фільму змінили на «Одного разу в Педовуді».
Інше агентство, BLT Communications, намалювало кінотеатральний постер у стилі Дрю Струзана, автора плакатів, до класичних голлівудських блокбастерів на кшталт «Зоряних воєн» і «Індіани Джонса». Також вони придумали низку постерів до вигаданих фільмів із «Одного разу в Голлівуді», в яких знявся герой Леонардо Ді Капріо, Рік Далтон. Їхні назви та стилістика відсилають до робіт Серджо Леоне та інших режисерів спагетті-вестернів.
На додаток до постерів Works Advertising у березні Sony випустила перший тизер фільму, який занурив глядачів у 1969 рік. Роббі-Тейт, що танцює під Los Bravos, хіпі, свінг, кіноіндустрія, натуральні Брюс Лі та Чарльз Менсон – що ще потрібно, щоб уявити себе в тому самому 69 році?
До традиційної рекламі Sony додали й інші заходи. Наприклад, на офіційному каналі кіностудії в YouTube вийшов Q&A із режисером і виконавцями головних ролей, а на телеканалі Sony Turbo 29 липня стартував унікальний кіномарафон від самого Тарантіно. Йому дозволили вибрати найбільш знакові та ті, що вплинули на «Одного разу в Голлівуді», класичні фільми. В Україні також будуть показувати це кіносвято щовечора, аж до 4 серпня.
Але головний рекламний хід для фільму – це поїздка на фестиваль до Канн. Через 25 років Квентін Тарантіно повернувся в основний конкурс і навіть був одним із фаворитів перегонів на думку критиків. Перед прем’єрою на Каннському кінофестивалі Тарантіно написав відкритого листа журналістам і глядачам із закликом не розкривати спойлери, щоб решта аудиторії могли насолодитися фільмом під час прокату.
Велика кількість тематичної реклами на вулицях і в інтернеті, присутність на найбільшому кінофестивалі у світі та супутні заходи прогнозували фільму хороший старт у прокаті – $30 мільйонів за перший вікенд. Однак фільм заробив ще більше – $40 мільйонів. Залишається тільки здогадуватися, скільки «Одного разу в Голлівуді» збере за результатом прокату, однак співпраця Тарантіно з Sony і їхній підхід до реклами, безумовно, внесли велику лепту в успіх.
Фото: Getty Images