липня
«Снігопад» (Snowfall)
23-річний Джон Сінглтон рано і потужно стартував: завдяки першому ж фільму, «Хлопцям по сусідству» (зібрав увесь цвіт молодих чорношкірих акторів, від Лоуренса Фішберна до Анджели Бассет), він став наймолодшим номінантом на режисерський «Оскар». Далі все, як заведено, пішло не так: навіщо потрібно було знімати римейк «Шафта», напевно, не зрозумів і сам режисер. «Снігопад» – перший проект Сінглтона на телебаченні, який на каналі FX позиціонується таким чином: «Хлопці по сусідству» зустрічають «Прослуховування».
На нас чекає жорстка кримінальна історія, яка розгортається в Лос-Анджелесі на початку вісімдесятих, який замело справжнім снігопадом кокаїну: як ми пам’ятаємо за серіалом «Наркос», тоді колумбійський кокс поставлявся в Америку просто у промислових масштабах. Головні герої серіалу – троє непростих молодих хлопців: зухвалий чорношкірий барига, який мріє піднятися на самий верх піраміди; білий виходець із багатої сім’ї, що вплутався в наркоторгівлю, щоб вийти з-під впливу батька, і рестлер-мексиканець – замість спортивної кар’єри він вирішив стати гангстером наркомафії. Судячи з усього, живим з цієї халепи ніхто не вийде.
липня
«Вілл» (Will)
Гламурний красень Вільям Шекспір приїжджає шукати драматургічної слави в не менш гламурний Лондон кінця XVI століття – чистенький і блискучий, як Діснейленд, і настільки осучаснений, що в тавернах навіть стриптиз танцюють. Театр «Глобус» при цьому виглядає як нічний клуб, а спектаклі, звісно ж, – як рок-н-рольні концерти. Вільям Шекспір при цьому – найбільша в Англії рок-зірка. Як то кажуть, завіса.
Режисер серіалу Шекхар Капур раніше зняв два історичних фільми, присвячених Єлизаветі I, з прекрасною Кейт Бланшетт у головній ролі, в яких заради красного слівця (вірніше, кадру) перекроїв історію Британії на власний розсуд, та до такого він ще не опускався. Втім, якщо вам подобаються фільми База Лурмана «Мулен Руж» і «Великий Гетсбі» (сценарій «Вілла» написав постійний автор Лурмана Крейг Пірс), то ви напевне та людина, яка зможе дивитися цей серіал без сміху.
Щодо молодого актора-дебютанта Лорі Девідсона, йому однозначно світить стати новим романтичним героєм дівочих сердець, поки Роберт Паттісон намагається довести собі і оточуючим, що здатний на більше.
липня
«Порятунок» (Salvation)
Ви не повірите, але до Землі знову наближається астероїд, готовий знищити все живе. І знову жменька відважних землян об’єднується для того, щоб врятувати матінку-планету. Тільки цього разу це будуть не Шон Коннорі, не Брюс Вілліс і навіть не Олександр Балуєв, а дивна і на перший погляд зовсім не героїчна компанія з випускників Массачусетського технологічного інституту, гіка-мільйонера і прес-секретарки Пентагону.
Чесно кажучи: синопсис здається досить-таки спекулятивним, а трейлер виглядає блідо. Що ж змусило нас звернути увагу на цю прем’єру?
Ім’я продюсера і режисера Хуана Карлоса Фреснадільйо, який славиться своєю дебютною картиною «Інтакто» – фантастичним нуаром про гравців з феноменальною удачею, які ставлять на кін власні життя, і серіалом «Потоки», на якому Фреснадільйо трудився продюсером і власноруч поставив пілотний епізод. Гіпнотична історія про чотирьох сновидців, які бачать один і той самий сон, запам’яталася надовго всім поціновувачам небанальної фантастики. Тож є надія, що авторам драматичної історії про падіння метеорита все ж вдасться знайти небанальні повороти і нетривіальні ходи. Тим більше, у них був час подумати як слід: проект мав запуститися ще чотири роки тому.
липня
«Жирним шрифтом» (The Bold Type)
Якщо студентки факультету журналістики, які мріють зробити кар’єру в «глянці», знають, хто така Джоанна Коулз – вони б мріяли про те, щоб бути схожими на багаторічну керівницю таких видань номер один у цій сфері, як Marie Claire (на посаді головного редактора цього журналу Коулз була визнана головним редактором року за версією Adweek) і Cosmopolitan, яким керувала чотири роки, залишивши посаду восени минулого року. Як виявилося, для того, щоб як продюсер взятися за серіал «Жирним шрифтом», присвячений нелегким трудовим будням робітниць редакції глянцевого журналу.
Сама Джоанна Коулз не приховує: незважаючи на те що в серіалі йдеться про журнал Scarlet, який видавався з 2004 по 2010 роки, в основі сценарію реальні біографії журналісток Cosmopolitan. Співпродюсером серіалу виступила бренд-директор видавничого дому Херста (так-так, який «Авіатор») Hearst Magazines Холі Відден, тож на вас очікують не лише правдоподібні жіночі історії, а й спостереження зсередини про те, як працює «глянцева» журналістика за океаном.
липня
«Озарк» (Ozark)
Озарком називається озеро в штаті Мічиган. Головний герой серіалу, названого на честь цього озера, – фінансист, який відмивав гроші другого за величиною мексиканського наркокартелю, доки схема не дала збій і не довелося тікати світ за очі. Очі дивилися в бік Мічигана. Звісно ж, мрії розрахуватися з боргами так і залишаться мріями, а на берег сонного провінційного озера рано чи пізно вийдуть смагляві мовчазні чоловіки з пістолетами.
Виконавець головної ролі Джейсон Бейтман (сумно) відомий ролями в комедіях на кшталт «Злови товстуху» або «Новорічний корпоратив», тож «Озарк» став для актора дуже амбітним проектом, у якому комік середньої руки спробує довести, що він не просто драматичний актор, а ще й режисер-постановник. В останній нелегкій справі йому допоможе дивовижна Еллен Кьорас – документалістка, яка працювала оператором у Мішеля Гондрі та на двох епізодах «Кави і сигарет» Джима Джармуша. Як режисер вона брала участь у непоганому серіалі «Потоки», який ми сьогодні вже згадували.
Крім того, канал Netflix відомий міцними кримінальними історіями: згадаймо хоча б «Наркос», продовження «Вбивства» або «Найманця Куоррі» (на жаль, незаслужено закритого після першого ж сезону), тож є надія, що «Озарк» вийде принаймні не гіршим.
липня
«Міднайт, Техас» (Midnight, Texas)
Це вже друга екранізація письменниці Шарлін Харріс, яка спеціалізується на іронічних детективах і гумористичних жахах: якщо ви скучили за вампірською «Справжньою кров’ю», яка протрималася на НВО аж сім сезонів, то «Міднайт, Техас» напевно буде вам до смаку.
І знову ми занурюємося у демонічну глибинку американського півдня, де в містечку з промовистою назвою Міднайт мешкає різна нечисть – зомбі, вампіри, монстри та інші надприродні персонажі, яким і так складно уживатися один з одним. А тепер вони змушені об’єднатися, щоб протистояти значно страшнішій за вовкулак силі – поліцейським і байкерам, які прагнуть захопити примарне місто.
Усе це присмачене гумором і змащене неабиякою порцією «телемила» (до уваги дівчат: у головній ролі знявся мімімішний красень Франсуа Арно). Погодьтеся, поєднання настільки інтригуюче, що серіал варто подивитися хоча б задля спортивного інтересу.
липня
«Кімната 104» (Room 104)
Брати Марк і Джей Дюпласси поки ще не доросли до величі братів Коенів, але до цього все йде: їхній останній на сьогодні повний метр «Джефф, який живе вдома» зібрав найкраще, що ми любимо в американському інді-кіно, а трагікомедія «Разом» (іноді перекладають як «Єдність») протрималася два сезони на НВО – непоганий результат з урахуванням того, скільки чудових проектів зарізали на каналі в останній рік.
Як і в «Єдності», де дія розгортається в замкнутому просторі будинку, в якому змушені співіснувати дві сім’ї, у «Кімнаті 104» дія відбувається в однойменній кімнатці мотелю. Але є і важливі відмінності: новий серіал – альманах, у якому кожен новий епізод є завершеною історією, а жанрове розмаїття простягається від улюбленої братами Дюпласс драмеді до хоррора.
До речі, на відміну від інших братів-режисерів (а також сестер), які вважають за краще залишатися з одного боку з камерою, Дюпласс активно знімаються самі, у тому числі у власних серіалах. Крім того, у «Полюванні на Унабомбера», який стартує 1 серпня на каналі Discovery, Марк зіграв Девіда Качинського – брата маніяка Унабомбера, завдяки якому того спіймали і посадили куди слід. Де, власне, він досі відсиджує свої сім довічних.
липня
«Останній магнат» (The Last Tycoon)
Пілот екранізації «Останнього магната» – останнього і незавершеного роману великого Фітцджеральда, вийшов ще рік тому, і ось нарешті стартує повний сезон.
Цікаво порівняти нову версію з класичним фільмом 1976 року із купою першокласних зірок у кадрі: від Роберта Де Ніро і Джека Ніколсона до Жанни Моро і Роберта Мітчума. Безжально розкритикований в рік виходу на екрани, порівняно з серіалом від Amazon повнометражний фільм виглядає набагато більш стриманим, що легко пояснюється епохою: Новий Голівуд критично ставився до студійної системи тридцятих. Тепер інша річ – у новій екранізації Фабрика Мрій постає у всій своїй ностальгійній пишноті і помпезній величі, а гламурний блиск кожного кадру просто засліплює. Шанувальникам тонкої прози Фітцджеральда тут робити нічого, а ось для поціновувачів романтичних і багато костюмованих екранізацій з життя старих добрих часів серіал стане справжнім святом.
Загалом, примиритися з тим, що відбувається на екрані, допомагає присутність там п’ятикратного лауреата «Еммі» Келсі Граммера (ви можете пам’ятати його за чудовим серіалом «Бос»), який продовжує грати боса – керівника кіностудії Пета Брейді.