Роджер Айлз, роль якого в новому міні-серіалі зіграв Рассел Кроу, був медіаконсультантом трьох президентів-республіканців і екс-мера Нью-Йорка Рудольфа Джуліані. Однак мілленіалам він більш відомий як скандальний голова Fox News і один із тих медіаменеджерів, чиїй кар’єрі настав кінець у результаті руху проти харасменту #MeToo. «Телекритика» знайшла п’ять причин подивитися серіал про настільки суперечливого персонажа.
Він дає слово медійному антигерою
«Я знаю, що про мене скажуть люди: що я дотримуюся правих поглядів, що я параноїк і товстун. І я з ними не сперечатимуся», – такими є перші слова Айлза/Кроу в пілоті «Найгучнішого голосу». Останніми роками ми не обділені серіалами, що розповідають про зворотний бік медіабізнесу (взяти хоча б «Пресу»), проте спродюсований Джейсоном Блумом і Томом Маккарті продукт, по-перше, заснований на реальних (і відносно нещодавніх) подіях, а по-друге, дає слово одному з тих людей, яких ТБ зазвичай показує як крикливих антагоністів..
Айлз майже півстоліття був одним із найвпливовіших людей американського ТБ; саме йому приписують винахід «методу оркестрової ями» – якщо під час прямого ввімкнення один спікер скаже, що він здатний вирішити конфлікт на Близькому Сході, а другий впаде в оркестрову яму, то вся увага й ефірний час будуть присвячені другому. Проте назвати Айлза приємною людиною у XXI столітті так само важко, як у 60-х, коли він «продавав» народу Річарда Ніксона, або 80-х, коли допомагав викручуватися Джорджеві Бушу-молодшому. Але, на жаль, зрозуміти сучасний стан справ у журналістиці США, дивлячись лише байопіки про героїчних журналістів на кшталт Мері Колвін («Приватна війна»), неможливо. Аби усвідомити, як однією із найупізнаваніших осіб кабельного телебачення став конспіролог Шон Генніті, потрібно зрозуміти хід думок його роботодавця – а найняв Шона саме Роджер Айлз..
Він екранізує актуальний бестселер
Біографію Айлза ще до його смерті в 2017 році написали четверо різних авторів. Міні-серіал Showtime заснований на найдраматичнішому й найпопулярнішому варіанті – бестселері Гебріела Шермана «Найгучніший голос у кімнаті: як блискучий, запальний Роджер Айлз побудував Fox News – і розділив країну» (2014 року). Під час написання книжки Шерман опитав близько 600 людей, а готову біографію критики оголосили «класикою жанру “розлючені телеменеджери кидаються на людей”». Вона не тільки змусила громадськість уважніше придивитися до культури Fox News, а й у якомусь сенсі передбачила майбутнє – це одна з тих книг про ідеологічний розбрат всередині США, які не втратили актуальності після виборів 2016 року. Та й в Україні навряд чи хтось може стверджувати, що домінування політично упереджених медіаменеджерів – це тема, яка нас не стосується.
Він робить Рассела Кроу великим знову
Перепрошуємо, що не змогли втриматися від очевидного каламбуру. Але Рассел Кроу (людина, яка репутацією і кількістю нажитих ворогів цілком подібна до свого героя) і справді заслуговує похвали. Він показав, що майстром перевтілень вміє бути не тільки Крістіан Бейл; коли Аль-Каїда погрожувала Кроу майже 20 років тому, вона б не змогла вигадати для актора витонченіш,ої тортури ніж «лиса» перука та важкий грим.
Незважаючи на те, що сексуальним домаганням Айлза до співробітниць і його агресивному домінуванню в чоловічому колективі присвятили значну частину розповіді, Кроу вдалося на час приглушити власну маскулінну харизму й зіграти насамперед не чоловіка-хижака, а практично безстатеву стихію – стихію влади. Можливо, Айзл зробить останню добру справу й принесе декому «Еммі».
Він показує новини як бізнес, а не як пригоду
…що, знову ж таки, не часто побачиш у розважальному продукті. Серіали воліють висвітлювати будні новинних агентств у дусі шоу «24»: чи встигне кореспондент в останню хвилину випередити конкурента? Чи вдасться наполегливому «польовому агенту» розколоти мовчазного свідка? Чи випливе правда до того, як корупціонера переоберуть на державну посаду? Айлз чесно зізнається, що він – не «людина новин». Він – піарник, для нього головне – бути найгучнішим (а не чесним, своєчасним або розсудливим) голосом у кімнаті. Тому не чекайте від сюжету цього серіалу про ЗМІ карколомних розслідувань – як не чекаєте їх, швидше за все, й від самого Fox News. «Найгучніший голос» – це інсценування того, як зароджувався один із найпопулярніших «таблоїдних каналів», як Айлз домігся можливості робити нішеве ТБ всупереч тим, кого називав ліберальною елітою, як Fox зумів примножити глядацький капітал попри перенасиченість кабельного ринку, і як «люди, на яких іншим людям приємно дивитися» (характеристика, яку голова Fox дав своїм ведучим), перетворилися на людей, яких ненавидить пів США.
Він маркує новий рівень контенту Showtime
Звісно, сім сезонів «Батьківщини» визначніші за десятки менш впливових серіалів, та останнім часом Showtime не вистачало дійсно помітного оригінального контенту: вдалий минулорічний «Жартую» з Джимом Керрі лише підкреслив цю порожнечу. Серіал про Айлза з яскравим акторським складом (головні ролі виконали зірка «Малхолланд-драйв» Наомі Воттс, творець «Гріффінів» Сет Макфарлейн і Сієнна Міллер – Шарлотта у «Висотці») допоможе каналу надолужити згаяне. І хоча перекричати прем’єри HBO або AMC «Найгучнішому голосу» навряд чи вдасться, він вже має багато втішних порівнянь: наприклад, Boston Herald називає його «білокомірцевою версією “Клану Сопрано”». Те, що думки критиків розділилися практично порівну (на RottenTomatoes серіал має 51% – більшість критиків лає шоу за недостатньо артикульоване звинувачення Айлза в його гріхах), лише підкреслює його актуальність: усе ж таки, Айлз не тільки «побудував FoxNews», він ще й «розділив країну».
Фото: Showtime