Бюджет премії «Золота дзиґа» близько 4 млн гривень, Держкіно виділяє 400 тис. гривень. Зрозуміло, що левова частка – це організація церемонії. Як розподіляється решта коштів? Скільки витрачається на промо?
Вартість організації церемонії понад 3 млн гривень, решта коштів йдуть на адміністративні витрати: зарплати, податки, оновлення та утримання системи для роботи кіноакадеміків – наразі у нас одна з найкращих у світі систем голосування. На промо йде мінімальний бюджет, нас щорічно підтримують медіапартнери, самі номінанти забезпечують увагу ЗМІ та громадськості.
Фото з зірками «Гри престолів» було для нас повною несподіванкою, так само, як і фото з Гільєрмо дель Торо
Що саме входить у промокампанію «Золотої дзиґи»? Номер журналу VGL Cinema, присвячений їй, у руках зірок «Гри престолів» – чия це була ініціатива?
Промокампанія охоплює зокрема рекламу на телеканалі «Україна», на радіо NRJ, плюс зовнішня реклама, банерна реклама на ресурсах Jetsetter, Elle, «Фокус», реклама і статті в журналах, спеціальний розділ на ресурсі segodnya.ua, де відбувається глядацьке голосування. Багато уваги ми приділяємо digital – розвиваємо наші соцмережі, зараз це найважливіший канал комунікації. VGL – один із наших великих медіапартнерів, дуже прогресивний журнал і вже онлайн-ресурс. Фото з зірками «Гри престолів» було для нас повною несподіванкою, так само, як і фото з Гільєрмо дельТоро.
Від вас часто можна почути про прагнення до рівня локального «Оскара». «Оскар» цього року все-таки відмовився від категорії «найкращий популярний фільм», і це логічно – «народна» категорія суперечить самій ідеї кіноакадемії. Зважаючи на це, чи потрібна премія глядацьких симпатій – особливо в світлі того, що фаворити відомі й без голосування, а деякі потенційні лідери не потрапляють до голосування через небажання правовласників?
Основне завдання Кіноакадемії – популяризація українського кіно. Для цього ми проводимо церемонію нагородження з червоною доріжкою і дрес-кодом і для цього запроваджена «глядацька номінація». Людям повинно бути цікаво дивитися церемонію, оцінювати вбрання, слухати промови відомих людей, голосувати за одну з головних номінацій – тобто бути причетними. «Оскар» уже на тому рівні, коли у них немає потреби привертати увагу, весь світ стежить за новинами Американської кіноакадемії. Премії «Золота дзиґа» лише 3 роки, глядач тільки в останні роки почав ходити на українське кіно nf сприймати українських кінематографістів як зірок.
Чи забезпечує Кіноакадемія відсутність накруток під час голосування?
Голосування відбувається онлайн, за процесом стежить аудитор – міжнародна компанія Kreston GCG. Накрутити голоси просто неможливо. Для того щоб віддати свій голос у «глядацькій» номінації, необхідно зареєструватися на сайті segodnya.ua, і результати також перевіряє аудитор.
І ще з приводу прагнення до міжнародного рівня: чи потрібен такий проект, як DzygaMDB, якщо ідеал – це інтеграція із закордонним кінематографічним співтовариством? Чи не краще збільшувати представленість українських фільмів на західних майданчиках і кіноагрегаторах?
DzygaMDB – це агрегатор інформації про український аудіовізуальний сектор. Створюємо ми його передусім для кінематографістів, однак зараз кіно, серіали, кліпи все більше інтегруються в один сектор. У всіх країнах, де є національний кінематограф, існують бази даних, де хто забажає може знайти інформацію про стан індустрії у конкретно взятій країні. У нас такої бази даних, по суті, немає – пошук інформації про бокс-офіс або кількість екранів перетворюється на квест. Акторів у нас шукають через Facebook, а контакти – через знайомих. Така база потрібна передусім для внутрішнього ринку.
DzygaMDB працюватиме двома мовами – українською та англійською, і це також стане зручною точкою входу для іноземних кінематографістів на наш ринок. Звичайно, представленість наших кінематографістів на міжнародних ресурсах необхідна, однак багато хто не володіє англійською мовою і це проблема. Ми плануємо розширювати DzygaMDB на інші ринки, налагоджувати співпрацю і з IMDb, і зі спільнотою в інших країнах Європи.
Процентне співвідношення жінок в Українській кіноакадемії найбільше у світі. В Україні жінки в принципі більш активні, і не лише в кіно
Скільки членів Української кіноакадемії зараз входять у Європейську кіноакадемію? Ви також згадували, що збільшується відсоток жінок у Українській кіноакадемії: це вийшло само собою чи є якийсь inclusion rider?
У Європейській кіноакадемії зараз уже 39 наших кінематографістів! Кількість значно почала зростати після створення Української кіноакадемії. Щорічно ми подаємо інформацію про лауреатів «Золотої дзиґи» нашим колегам в Європейської кіноакадемії, а вони вирішують, кого запрошувати наступним. Процентне співвідношення жінок у Українській кіноакадемії найбільше у світі, ми спеціально для цього нічого не робимо, на відміну від наших західних колег. У Європі питання гендерної рівності в кіноіндустрії стоїть дуже гостро, на його вирішення виділяються чималі гранти. В Україні жінки в принципі більш активні, і це не тільки в кіно.
Чому в технічних категоріях (грим, звук, монтаж) професіонали номінуються «за сукупністю заслуг», відразу за кілька фільмів? Чи практикується таке іншими кіноакадеміями?
Це якраз практика європейських кіноакадемій, яку ми «підгледіли». Оцінюється робота фахівця загалом за рік, а не в конкретному фільмі. Подивимося, як оцінить кіногромадськість такий підхід цього року, та ухвалимо рішення, продовжувати практику європейських кіноакадемій чи брати приклад із «Оскара».
Відомо, що ви плануєте згодом розширювати кількість номінацій. Чи будуть «звужуватися» наявні категорії? Наприклад, цього року на найкращу пісню номінована одна народна і одне виконання старого естрадного хіта.
Регламент змінюється щороку, все залежить від кіноакадеміків і правління. Якщо буде запропонована інша механіка оцінки технічних критеріїв у номінації «Найкраща пісня» і правління за неї проголосує – впровадимо новий підхід. У світі офіційна звукова доріжка фільму може містити як оригінальну музику композиторів (складену спеціально), так і популярні пісні, що лунали у фільмі, але написані не для нього – усе це називається саундтреками.
Кількість номінацій також збільшуватиметься, тут усе залежить від конкуренції. Якщо є з кого вибирати – можна впроваджувати номінацію.
Освіта – одна з найболючіших тем для нашої індустрії, і майстер-класів, на жаль, недостатньо, для того щоб її вирішити
Чому припинилися майстер-класи, які раніше проводила Кіноакадемія?
Ми не припинили, а скоротили. Ми проводимо дуже обмежену кількість майстер-класів і підтримуємо наших колег з індустрії з такими ініціативами. Цього року ми організували для кіноакадеміків можливість відвідувати курси англійської мови з великою знижкою, ми провели майстер-клас на тему авторського права і вже готуємо наступний. Вважаємо, що освіта – одна з найболючіших тем для нашої індустрії, і майстер-класів, на жаль, недостатньо, для того щоб її вирішити. Зараз ми чекаємо на рішення УКФ щодо фінансування проведення міжнародної освітньої програми для продюсерів
EAVE.
З номінантами на премію можна ознайомитися за посиланням, а подробиці кінопремії «Золота дзиґа» 2019 читайте в нашому матеріалі.