У коридорах 12-го павільйону досить людно, хтось не відходить від обігрівачів, хтось п’є воду перед тим, як з’явитися на сцені. Мандраж, страх і навіть сльози – напруга просто неймоввірна. Водночас десь лунають крики радості. «Значить пройшли», – коментують учасників. З 17 по 20 грудня на ВДНГ відбувався запис сліпих прослуховувань. Як кажуть організатори, охочих завоювати статуетку цього року рекордно багато, а тому прослуховування та відбір вокалістів, які пройдуть у наступний тур, затягнулися до пізньої ночі.
Зазначу, що цього року склад учасників досить різноманітний. Хтось намагається будь-що здивувати тренерів, граючи голосом або різко змінюючи тональності, а хтось взагалі не заморочується, покладаючись на свій талант.
Незважаючи на часткову зміну тренерського складу цього року, іноді здавалося, що Сергія Бабкіна та Джамали в минулому сезоні не було зовсім, – MONATIK і Dan Balan вдалося чудово, як на мене, вписатися в старий кістяк команди тренерів.
Ну і, звісно ж, ці солодкі облягаючі сукні Тіни – здається, все знову на своїх місцях.
Що ж усе-таки зміниться в цьому сезоні, про що він буде і як збирали обдарування по всій країні – про це в ексклюзивному інтерв’ю «Телекритиці» розповів креативний продюсер «Танців із зірками» та «Голосу країни» на «1+1» Володимир Завадюк.
Про зміну тренерського складу
Не хвилюйтеся, із Джамалою і Бабкіним усе гаразд. (Усміхається.) Річ у тім, що це вимога формату The Voice – кожні два роки змінювати тренерський склад.
І робиться це для того, щоб шоу було цікавішим, розвивалося більш динамічно і дарувало глядачеві нові емоції.
Чому MONATIK і Dan Balan
Ви не повірите, але перш ніж стати тренерами «Голосу країни», претенденти самі проходять кастинг, де ми, члени команди «1+1», є його суддями. Забігаючи трохи наперед, скажу, що Діма MONATIK пройшов цей кастинг не з першого разу.
До цього він був тренером дитячого «Голосу». Його участь у «Голос. Діти» була пов’язана ще й з тим, що в цей період він сам став татом і це дуже вплинуло на всю його творчість. Діма дуже динамічно розвивався в останні роки і часу на все у нього, ясна річ, не вистачало. І ось зараз я дуже радий, що Дімі вдалося приєднатися до нашої команди, оскільки вважаю, що на сьогодні MONATIK – один із найяскравіших і найбільш топових виконавців в Україні.
Про Dan Balan можу сказати, що ми не один рік обговорювали з командою присутність у складі тренерів «Голосу країни» світової зірки. Головні вимоги у нас були досить прості – щоб персона була пізнавана, популярна і з багатим професійним досвідом. Тому вибір припав на Dan Balan, який успішно пройшов наш кастинг. І ми нітрохи не шкодуємо, оскльки це не тільки зірка світового масштабу, а й співак, який був номінований на відому музичну премію Grammy як співавтор хіта Live Your Life у виконанні співачки Rihana і репера T.I.
Про зміни в правилах «Голосу країни 9»
Щороку форматник пропонує нам зміни, і ми можемо або погодитися з ними, або ні. Ось як, наприклад, минулого сезону ми випробували на нашому регіоні «неповороти» для тих тренерів, які не натиснули на кнопку. Цього року ми повернули повороти.
Чому? Тому що ми розуміємо, що нашим глядачам важливо співпереживати учасникам, а учасникам важливо чути фідбек від тренерів, щоб розуміти, в чому були їхні помилки і що потрібно зробити, щоб пройти в наступний тур.
Також цього року ми впроваджуємо нову зміну, яка називається «блок». Вона була успішно протестована правовласниками в Нідерландах, а також у США. В чому суть? Один раз на сезон один із суддів може заблокувати свого конкурента. Для реалізації цієї зміни на тренерському кріслі, крім знайомої нам великої червоної кнопки, з’являться ще три. Натискаючи одну з них, тренер автоматично вибирає учасника і блокує конкурента. Конкурент, повертаючись, розуміє, що його крісло горить не білим, а червоним світлом – значить, його заблокували.
Хто його заблокував, ясна річ, він може тільки здогадуватися або подивитися час натискань, або інший тренер сам зізнається, що саме він або вона його заблокували. Таким чином, це додає градусу в суперництво між тренерами.
Про що буде цей сезон
У всьому світі цей сезон – сезон самородків. Він про тих людей, яких ми часто зустрічаємо на вулиці, знаємо особисто, це наші сусіди, але ми навіть не здогадуємося, що вони володіють неймовірним голосом.
І коли ми тільки почали кастинг, нам відразу стало зрозуміло, що цього року до нас прийшли не тільки учасники кавер-бендів або колишні вокалісти, або ті, хто вже давно займається музикою, а до нас прийшли люди, які всі 9 сезонів вичікували, боялися прийти на це шоу.
І я можу з гордістю сказати, що нарешті вони набралися сміливості, зрозуміли, що, можливо, це їхній шанс, повірили в себе і прийшли брати участь у нашому проекті. Тому цей сезон буде більше про самородків, ніж про вже огранені таланти, також у ньому не буде зірок, як це було в минулому сезоні. І цей сезон ми робимо під слоганом: «Голос країни: зірки серед нас».
Цей слоган був обраний теж не випадково, оскільки ми сподіваємося, що і цей сезон зможе подарувати країні нових унікальних виконавців.
Про кастинги
В цьому році ми відновили кастинги в містах та, здається, не помилилися. Завдяки цьому ми отримали величезну кількість цікавих виконавців, які на минулі кастинги не доїжджали до Києва з різних причин, наприклад, через фінансові труднощі.
Загалом ми побували в шести містах, у кожному з яких бажаючих було не менш як тисяча людей – це вже близько 6 тисяч, у Києві – 4 тисячі – це мінімум. Зрештою ми прослухали, напевно, близько 10 тисяч вокалістів, з яких, я нагадаю, на сліпі прослуховування пройшло близько 100.
Про учасників
Цього року рекордно велика кількість учасників – якщо порівнювати з минулим сезоном, то десь удвічі більше. І пов’язано це якраз із кастингом у регіонах.
Пам’ятаю, ми приїхали до Львова, перше місто, в якому слухали претендентів, побачили кількість бажаючих і зрозуміли, що на наступні міста нам потрібна група побільше. (Усміхається.) До речі, тоді ми працювали практично до першої години ночі.
Про формат
Збільшення кількості учасників не означає збільшення епізодів – це важливо. Адже є формат, за яким ми чітко працюємо. Звичайно, ми з року в рік тісно спілкуємося з правовласниками і змінюємо формат, залежно від їхніх вимог, пропонуємо свої корективи, виходячи з менталітету нашої країни, але робимо це тільки з їхнього відома.
Однак є правила, які ми не маємо права змінювати. Одне з них – наявність в ефірі виключно 14 епізодів: 7 сліпих прослуховувань, 2 бої, 2 нокаути і три прямих ефіри.
Про команду
Загалом над проектом «Голосу» працюють близько 400 людей, 100 з яких – в основному кістяку.