Де гроші?
Контент коштує грошей. Як ці гроші повернути, щоб знову пустити в справу? Успішні автори завжди знаходять і використовують кілька джерел доходу. Наприклад, можна завести канал на YouTube і отримувати дохід від реклами. Але це не ті гроші, які зазвичай отримують блогери, пряма реклама від сервісів – це лише 20% доходу авторів. Які ще бувають джерела доходу, крім реклами? Випуск мерча (одягу, канцелярії і т. п.), офлайнові заходи (зустрічі, фан-тури), різноманітні пожертвування і робота з брендами, тобто популярний автор може стати обличчям якоїсь компанії.
Реклама і робота з брендом
У 2015 році на прямій рекламі YouTube заробив 9 млрд доларів США. З них 5 млрд пішло на відрахування креаторам, тобто творцям контенту. Відрахування за рекламу, тобто за перегляди, залежить від регіону. Працювати на західну аудиторію завжди вигідніше. Якщо ви знімаєте ролик для українського користувача, то за клік ви отримаєте, наприклад, до 4 грн. А якщо знімати ролики англійською мовою для американської аудиторії, це буде вже близько 20 грн. І канал отримає більше відрахувань.
Реклама теж може бути не тільки прямою, а й спонсорською, коли автори впроваджують у свою сюжетну лінію спонсорські інтеграції. У кожного сервісу, чи то Facebook, YouTube чи Twitter, є своя тарифна сітка, яка залежить від кількості підписників. Наприклад, якщо у вас 100 тисяч підписників, то за один ролик на вашому каналі рекламодавець заплатить вам 12 тисяч доларів.
«Потрібно ненав’язливо і акуратно інтегрувати в свій контент спонсора або його бренд»
Як правило, рекламодавець і креатор укладають контракт, складають бюджет, план, часовий графік процесів, обговорюють кожен крок їхньої співпраці, витрати рекламного проекту, наприклад, якщо потрібно заплатити авторські відрахування за чужу інтелектуальну власність, яка буде використовуватися, та сама музика. Над великими проектами працюють цілі команди, це і світло, і звук, і продюсування, і багато іншого. Зрештою креатор готує рекламодавцю звіт, в якому робить загальний огляд, виводить статистику, кількісні та якісні результати інтеграції і робить фінальний висновок.
Звісно спонсора або його бренд інтегрувати в свій контент потрібно ненав’язливо і акуратно. Чудовий приклад – FootballHub, їхня рубрика «Мильний футбол» і шампунь Clear Vita ABE. Зіркові гості приходять до відомого футболіста Єгора Лугачова, який відкрив свій барбершоп, стрижуться і розмовляють. Спілкування, як і стрижка, починається з миття голови. Чим? Звичайно, шампунем Clear Vita ABE. При цьому ми з FootballHub робимо чимало різних проектів, зокрема й оффлайн-заходи, і намагаємося враховувати всі можливі джерела заробітку.
Поради для мерчандайза
Стратегія краудфандингу
Офлайнові заходи
Блогер vs. Продюсер
6 головних правил
1. Успішні автори використовують кілька джерел доходу.
2. Враховуйте всі витрати, перш, ніж ухвалювати важливі фінансові рішення.
3. Експериментуйте. Оцінюйте результати.
4. Канал, аудиторія і образ повинні бути привабливі для рекламодавців.
5. Постійно працюйте над оцінкою каналу і співпраці.
6. Самостійно ідентифікуйте бренди, які підходять для вас.