13 липня 2020 року творча група 1+1 Digital Studios розпочала роботу над вельми цікавим проєктом. Що у ньому цікавого? По-перше, відверта та яскрава назва — «СЕКС, ІНСТА і ЗНО»; по-друге, жанр — teen-dramedy; по-третє, формат — лише для демонстрації на сервісі 1+1 video; по-четверте, режисер – Антоніо Лукіч; по-п’яте, соціальна акція, що передувала старту фільмування. Але всі перелічені цікавинки — лише вершина айсберга. Про діджиталізацію серіального контенту, цікавість до гострих підліткових тем, особливості просування продукту в соцмережах ще на стадії виробництва, роботу із талановитим режисером та відомою акторкою Ірмою Вітовською-Ванца в інтерв’ю «Телекритиці» розповідає керівниця 1+1 Digital Studios Ірина Никончук.
Спочатку було слово. Що стало початком для «СЕКС, ІНСТА і ЗНО»?
Свого часу я прийшла до директорки «1+1 Digital та Інновації» Анни Ткаченко з такою ідеєю: робити серіальний контент не для телевізійної аудиторії, а для стрімінгових платформ. Тим паче у світі якраз набирав потужності тренд на виробництво оригінального та ексклюзивного контенту для платформ, який створюється з урахуванням інтересів аудиторії цієї платформи — і для неї. Слід додати, що на той момент у групі 1+1 media вже існувала така платформа, 1+1 video, але вона більшою мірою була «заточена» на демонстрацію ТВ-контенту, а власного оригінального ще не мала. Потім ми зустрілись з Анною в Лісабоні на Web Summit, все обдумали та заснували продакшен 1+1 Digital Studios, який займається виробництвом праймового контенту для стрімінгових платформ. Як каже Аня: «Інколи достатньо зустрітися двом божевільним, а всі інші підтягнуться» (сміється).
Ми розпочали з двох напрямів — серіалів та документальних фільмів. Я вже давно хотіла створити серіал про проблеми підлітків, їхні страхи, справжні приховані бажання. Перш ніж почати роботу над форматом, ми з командою провели безліч інтерв’ю з підлітками, щоб дізнатися, що саме для них є справжніми проблемами. І цю інформацію ми вклали в сюжет і характери героїв. В серіалі буде багато реальних історій, які нам довірили 16-річні хлопці та дівчата. Це буде чесна, відверта і комедійна історія про дорослішання в Україні.
Ви шоуранерка серіалу. Що це за функція?
Простими словами: шоуранер — це продюсер, обов’язковим пунктом в контракті якого є complete creative control (цілковитий креативний контроль над усіма етапами проєкту). Він розробляє ідеї нових проєктів та займається їхньою реалізацією. Зокрема, підбирає творчу команду, контролює процес написання сценарію, затверджує кастинги, локації, стиль головних персонажів/ведучих, музичне оформлення, фінальний монтаж та відстежує динаміку переглядів після запуску проєкту.
Шоуранер завжди присутній не лише на знімальному майданчику, а й на всіх етапах виробництва контентних продуктів. Також він є активним учасником у розробці маркетингової та піар-стратегії проєкту.
Як вам вдалось знайти авторів, які змогли втілити вашу ідею teen-dramedy?
Це надзвичайно трудомісткий і систематичний процес. Із самого початку наша команда організовувала роботу з фокус-групами та проводила інтерв’ю з підлітками, щоб виділити головні тематики та проблематику майбутнього серіалу. Потім розпочалась розробка ключового сюжету. Це все потрібно для захисту проєкту в компанії. І лише після цього я могла формувати команду сценаристів. Я брифувала авторів для написання пілоту і персонажів, з яких на кандидатуру головного автора претендувало вісім сценаристів. На фінальному етапі конкурсу головною авторкою сценарію нового серіалу стала Євгенія Бабенко, яка розробила найкращий пілот. А згодом вона допомогла залучити ще одного автора — Павла Острікова (режисера й сценариста).
Роботу з фокус-групами продовжували й на інших стадіях девелопменту. Ми розповідали нашій цільовій аудиторії про персонажів, їхні характери, мотивацію. І отримували живий та правдивий зворотний зв’язок: ось це — неправда, ось те — абсолютне лайно, а це вже було багато разів. Надалі у процесі формування та вдосконалення сюжету, ми керувалися результатами роботи з фокус-групами практично після кожної версії сценарію. А от із його остаточною версією ми звертались і до психологів-експертів серіалу, які консультували нас із делікатних питань сюжету.
А хто саме з психологів консультував вас щодо тематик серіалу?
Ми співпрацюємо з психологинею та секс-педагогинею Юлією Ярмоленко, а також керівницею психологічної служби програми «Покоління майбутнього» Ольгою Протасовою. Ми зверталися до них, щоб, у першу чергу, зрозуміти глибинні причини дій і базову мотивацію підлітків. Адже багато моментів у сценарії — це реальні історії, які розповідали нам молоді люди.
Наприклад, за сценарієм один із персонажів — томбой (простіше кажучи, «пацанка»). Прототипом лінії була історія дівчини, яка в один день обрізала волосся і почала вимагати, аби батьки та вчителі зверталися до неї в чоловічому роді. Ніхто з нас не міг пояснити, яка може бути мотивація у підлітка це робити. А психологи — пояснили, завдяки чому ми змогли краще зрозуміти персонаж і побудувати його арку.
Режисер серіалу — Антоніо Лукіч. Чим вас привабила його кандидатура?
Я абсолютно випадково потрапила на його фільм «Мої думки тихі» і разом із залом сміялася та аплодувала наприкінці.
Мені потрібен був режисер, у якого смішним буде не лише репліка персонажу, а й сам кадр. Коли не потрібно чути жарт, щоби сміятись. Антоніо саме так вміє режисерувати. В нього фантастичне почуття гумору у візуальному оповіданні. Після перегляду його дебютної картини зрозуміла, що він ідеально підходить для наших жанру і сценарію.
Одним з вітань від «Моїх думок тихих» є поява у серіалі Ірми Вітовської-Ванца…
Я її фанатка ще з часів серіалу «Леся+Рома», і це точно та людина, з якою я хотіла попрацювати, бо щиро захоплююся її творчістю. І досі не вірю, що вона знялась у нашому проєкті!
Ірма грає психолога, але не такого, як ми звикли уявляти: із суворою зачіскою та у білому халаті. Її персонаж має знайти унікальний підхід до головної героїні. А отже – й сама героїня Ірми має бути унікальною — психолог з рожевим волоссям і нетривіальним підходом до підлітків.
А ще дорослі у серіалі є?
Так! Є ще багато акторів, роботами яких я захоплююсь і мріяла з ними попрацювати. Наталія Васько, лауреатка «Золотої Дзиґи», яка не грає, а проживає свою роль так, що я розплакалась від її сцени з Кариною Черчевич на першій репетиції. Ольга Сафронова та Надія Левченко, які — як, до речі, і Наталія Васько — грають мам героїв, Євген Бушмакін, який блискуче зіграв директора школи.
Власне, про головних героїв. Старші актори на майданчику мають певний, часом, суттєвий доробок та досвід. А хто з представників покоління Z увійшов до основного складу? І чому саме вони?
Актори — це студенти молодших курсів університету Карпенка-Карого та університету культури. Ми з Антоніо хвилювались, чи не буде важко працювати з початківцями, але виявилось, що всі вони вже досить професійні, чітко розуміють задачі режисера. Класно, що з’явилося таке покоління акторів, у яких вільна українська мова.
Кастингом займалася Алла Самойленко, людина, з якою я теж дуже давно хотіла працювати. Алла дуже влучно попадає в характер. Я просила шукати цікаві нетривіальні типажі, не ідеально красивих людей. Маємо надію, що у наших персонажах підлітки побачать себе, зможуть співпереживати їм, а не, дивлячись на героїв серіалу, комплексувати ще більше через, як їм здається у цьому віці, свою неідеальну зовнішність.
Як карантин вплинув на розробку? На строки?
Ми зсунули строки на півтора місяця. У цьому є плюс — був час, щоб допрацьовувати сценарій. Але є і мінус — довелося стиснути постпродакшен. Зараз розуміємо, що він буде дещо екстремальним. Також довелося помучитися із локацією. Річ у тому, що ми мали знімати у школі в Києві, але всі школи зачинено на карантин, тож довелося розв’язувати це питання з допомогою юристів. Вони впорались: ми потрапили на локацію. Але ця тяганина посунула терміни фільмування.
Чому сюжет розвивається саме у Вінниці?
Вінниця — місто, де живуть мої рідні й де в мене був перший поцілунок (усміхається). Мені хочеться показувати різні українські міста з чудовою фактурою та закохувати в них глядачів, показувати, що є багато чудових міст, окрім Києва, Львова та Одеси. І почути голос покоління Z — завдання для кожного з нас, незалежно від того, де вони живуть: у мегаполісі чи у селищі міського типу.
Коли відбудеться прем’єра?
У листопаді.
Читайте також:
1+1 Digital Studios знімає серіал про покоління Z
Шоуранерка серіалу «Секс, Інста і ЗНО» ввійшла до складу журі YO! Young Directors Awards 2020
Фото: 1+1 media
Підписуйтесь на «Телекритику» у Telegram та Facebook!