Ми дібрали шість стартапів, які отримали великі інвестиції на початку 2018 року. Всі вони покликані зробити інтернет комфортнішим і демократичнішим місцем, де бізнесу буде простіше не лише заробляти, а й ділитися з нужденними, а користувач завжди буде на зв’язку з улюбленими блогерами і не загубиться в морі fake news.
1
Детектор фейкових новин Factmata (+$1 млн)
Лондонському стартапу Factmata менше року. Незважаючи на те що про намір боротися з фейками в інтернеті заявив навіть Марк Цукерберг, а на заклик створити для цього відповідний інструмент відгукнулися чимало молодих компаній, Factmata поки що виглядає найбільш конкурентоспроможною з них – у стартап уже вклалися засновники Twitter і Craiglist. На відміну від Facebook, інженери якого планують досліджувати правдивість новин шляхом опитувань аудиторії, Factmata озброїться штучним інтелектом, що крім пропаганди зможе визначати образливий контент. CEO компанії Друв Гулаті сумнівається, що в найближчі 5-10 років люди остаточно відмовляться від старих добрих новинних сайтів на користь Facebook, тож цього року стартап планує запустити власну новинну платформу.
2
Благодійна платформа
Lightful (+$5 млн)
Що спільного у барабанщика Pink Floyd Ніка Мейсона й автогонщика Даріо Франкітті? Обидва розуміють, як важливо допомагати людям (заради благодійності Франкітті навіть виходив на подіум у кілті. Тепер вони обидва стали інвесторами платформи Lightful, яка допомагає благодійним фондам і соціальним ініціативам керувати своїми кампаніями в інтернеті. До 1800 чинних передплатників стартапу долучилася і англійська організація «Розрядка сміхом», через яку коміки і поп-зірки збирають кошти для найбідніших регіонів Африки. Зі слів CEO Lightful Віная Наїра, мета його компанії – довести, що соціальні мережі можуть об’єднувати суспільство, а не тільки сіяти колективну ненависть.
3
Піар-порадник TrendKite (+$11 млн)
Соціальні ініціативи – це чудово, та хто допомагатиме бізнесові (в тому числі й медіа)? Один із його союзників – американський стартап TrendKite, який загалом зібрав уже $50 млн. Він щодня аналізує 4,2 млн статей, щоб допомогти брендам оцінити зусилля їхніх PR-відділів, і послугами сервісу вже користуються компанії масштабу Nike. При цьому стартап акцентує увагу на довірі, якої так не вистачає в епоху фейкових новин. «Вдумливий огляд останньої моделі смартфона, опублікований надійним лідером думок, усе ще ефективніший, ніж банерна реклама того ж телефону», – каже CEO компанії Ерік Хаддлстон.
4
«Чат-фікшн» від Mammoth Media (+$13 млн)
За мірками нашого списку, американський стартап Mammoth Media – вже старий: компанія була заснована ще 2003 року. Зараз її мета – створювати розважальний контент для смартфонів. Здавалося б, цим займаються 90% гравців ринку застосунків, однак у Mammoth акцент зроблений саме на слові «контент» –тому, що можна вдумливо споживати. Так, Mammoth Media створили популярний застосунок Yarn, який за $2,99 на тиждень дає змогу читати літературу в форматі текстових повідомлень. Нещодавно там почала виходити повість-страшилка Hack’d з мережевою зіркою Крістен Хенчер у головній ролі. Зрозуміло, що в такому форматі можна поширювати і серйозніші тексти: Mammoth Media гарантує, що молоде покоління читатиме, просто читання стане більш інтерактивним.
5
Борець з монополією YouTube – Lino (+$20 млн)
Платформа YouTube досить жорстко поводиться з тими, хто публікує на ній відео. Як правило, приводом для чергового закручування гайок стає проникнення на сервіс шок-контенту – як випадкового, на кшталт того, що недавно показав на своєму каналі популярний блогер Логан Пол, так і екстремістського. Звичайно, від цього страждають по-справжньому креативні ютюбери – але розробники стартапів поспішають їм на допомогу. Ідеї, як відеоблогерам монетизувати контент без постійного страху бути відрізаним від заробітку, пропонують платформи Streamspace, Viuly і Flixxo, однак вискочка із Кремнієвої долини Lino, який застосовує принцип блокчейну для децентралізованого поширення відеороликів, уже заручився підтримкою впливових китайських інвесторів. Очікується, що на Lino автори контенту зароблятимуть утричі, а то й уп’ятеро більше, ніж мешканці YouTube і Twitch.
6
Інтуїтивна аналітика від ContentSquare (+$42 млн)
Власники сайтів давно пильно вивчають глибину перегляду того чи іншого матеріалу, та ContentSquare обіцяє робити це за них з точністю до міліметра. Щодня компанія аналізує мільярди кліків і відрізків часу, проведених читачем на сторінках сайтів у 191 країні світу. В майбутньому сервіс ContentSquare планує стати першою повністю автоматизованою ШІ-платформою, що трансформує сайт без посередництва аналітиків. А інструмент Auto-Zone вже зараз дає змогу клієнтові сервісу не маневрувати в нетрях тег-менеджменту: він сам визначає, що потрібно проаналізувати, і сам же дає поради щодо оптимізації. Тож грошей в інтернеті ви витрачатимете більше, зате отримаєте і більше задоволення.