Проект став логічним продовженням соціальної активності «Люди ідей» запущеної минулого року з метою розповісти про найціннішу складову будь-якої сучасної компанії – про працівників. Нагадаємо, що унікальний для медіасфери за масштабом і меседжем проект став фіналістом престижної PR-премії European Excellence Awards 2018.
Цього року мета комунікації «Люди ідей+. #забутипровік» – інформувати суспільство про важливу і складну проблему недооціненого трудового та творчого потенціалу людей старшого віку. В основі проекту – соціологічне дослідження, проведене на замовлення 1+1 media дослідницьким агентством Info Sapiens.
Згідно з отриманими результатами, під час оцінки чинників впливу на здатність людини творчо підходити до вирішення завдань і легко пристосовуватися до змін респонденти надають віку відносно менше значення, ніж «освіті, професії, спеціальності», «вродженим здібностям», «сім’ї, друзям, оточенню».

Учасники прес-конференції. Фото: 1+1 media
Щодо трудової дискримінації, то саме «зрілий» вік респонденти називають найвагомішим фактором (54% спостерігали такі випадки або стикалися з ними особисто). Цей фактор посідає перше місце для всіх вікових категорій, а також у розбивці на статі. Для жінок на другому місці випадки, пов’язані з наявністю малолітніх дітей, а для молоді – занадто молодий вік. Ті, хто стикався з дискримінацією через «занадто зрілий вік», відзначали, що в середньому це – 49 років. Приблизно кожен третій респондент говорить, що знає принаймні поодинокі випадки, коли керівництво гірше ставиться до працівників старшого віку. Респонденти 61–70 років знають таких випадків більше.
Лариса Брувер, HR-директор 1+1 media, прокоментувала, що в медіахолдингу працює близько 12% працівників, яким далеко за 50. «Більшість із них стояли біля витоків компанії і працюють тут понад 20 років. При цьому в продуктивності праці, ідейності або бажанні реалізовувати нові проекти вони абсолютно не поступаються молодшим колегам. Навпаки, часто такі працівники стають менторами і наставниками і задають правильний темп роботи. А щодо відбору кандидатів, то віковий ценз або будь-які інші дискримінаційні вимоги – точно не наша історія, для нас головне – віра в себе і свої ідеї», – коментує Лариса.

Директор з маркетингових комунікацій 1+1 media Світлана Павелецька. Фото: 1+1 media
Безумовно, такі ініціативи, як створення інформаційного середовища і створення поля для суспільної дискусії особливо цінні, коли ініціюються одним із провідних медіахолдингів України. «Ми, як медіагрупа, яка часто долучається до різних соціальних проектів і є ініціатором багатьох суспільних змін, не можемо стояти осторонь цієї проблеми. Тим більше, розуміючи, що такі стереотипи не мають жодних підстав. Ми спробуємо довести це разом із командою однодумців, а також спробуємо мотивувати українців поважного віку віднайти віру в себе і зрозуміти, що час забути про вік, адже це звичайна формальність», – коментує Світлана Павелецька, директор з маркетингових комунікацій 1+1 media.
На думку Юрія Перч, територіального директора компанії ANCOR Ukraine, саме факт наявності істотної проблеми з робочою міграцією може позитивно відбитися на проблемі прийому на роботу людей більш старшого віку.
Бізнесу просто необхідні люди, в тому числі і люди віком 50-55 +. Але є нюанс: люди старшого віку займаються самодіскрімінаціей, припускаючи, що позбавлені шансів навчиться новим навичкам, оволодіти новими технологіями і «вписатися» в сучасну корпоративну бізнес культуру
«Бізнесу просто необхідні люди, в тому числі і люди віком 50-55 +. Але є нюанс: люди старшого віку займаються самодіскрімінаціей, припускаючи, що позбавлені шансів навчиться новим навичкам, оволодіти новими технологіями і «вписатися» в сучасну корпоративну бізнес культуру.»
В підтвердження своїх слів, Юрій Перч наводить дані міжнародного дослідження Randstad Employer Brand Research якої ANCOR Ukraine вперше провів в 2019 році спільно з компанією. З’ясувалося, що українці у віці 55+ для пошуку роботи в основному використовують родинні зв’язки, пошук по знайомих, але абсолютно не використовують спеціалізовані сайти, портали для пошуку роботи. «На мою думку, наявність стереотипів і деяких внутрішніх бар’єрів менш значуща, ніж активність цих людей. До речі, в дослідження ми також запитували у респондентів про сферу медіа та отримали оцінку, що гарантовано отримати роботу в ЗМІ дуже складно. Тому ми дуже сподіваємося, що проект #забутіпровік допоможе зруйнувати наявні стереотипи в суспільстві і наші уявлення про вік зазнають значних змін».
Наступним кроком проекту «Люди ідей+. #забутипровік» після оголошення результатів соціологічного дослідження стане старт програми стажувань «Ближче до ТБ», стартує цикл експертних інтерв’ю з психологами, істориками, соціологами, міжнародними спікерами та представниками HR-ринку України. Також протягом кількох місяців на сайті проекту «Люди ідей+. #забутипровік» будуть публікуватися інтерв’ю з мотиваційними героями кампанії – лідерами думок, відомими художниками, акторами, журналістами, музикантами, працівниками 1+1 media.
У прес-конференції в УНІАН взяли участь: Світлана Павелецька, директор з маркетингових комунікацій 1+1 media, Лариса Брувер, HR-директор 1+1 media, Анастасія Будаш, керівник відділу досліджень 1+1 media, Мирослава Кухта, магістр психології, кандидат соціологічних наук, автор дисертації «Соціальний потенціал людей старшого віку в сучасному українському суспільстві», Юрій Перч, територіальний директор кадрової компанії ANCOR Ukraine, і Анна Соловйова, HRBP компанії Rabota.ua.
Отримати всю необхідну інформацію про проект та участь у програмі стажувань можна за посиланням.
Незабаром читайте спецпроект «Телекритики», присвячений темі ейджизму.
Фото: 1+1 media