Проект став логічним продовженням соціальної активності «Люди ідей» запущеної минулого року з метою розповісти про найціннішу складову будь-якої сучасної компанії – про працівників. Нагадаємо, що унікальний для медіасфери за масштабом і меседжем проект став фіналістом престижної PR-премії European Excellence Awards 2018.
Цього року мета комунікації «Люди ідей+. #забутипровік» – інформувати суспільство про важливу і складну проблему недооціненого трудового та творчого потенціалу людей старшого віку. В основі проекту – соціологічне дослідження, проведене на замовлення 1+1 media дослідницьким агентством Info Sapiens.
Згідно з отриманими результатами, під час оцінки чинників впливу на здатність людини творчо підходити до вирішення завдань і легко пристосовуватися до змін респонденти надають віку відносно менше значення, ніж «освіті, професії, спеціальності», «вродженим здібностям», «сім’ї, друзям, оточенню».
Щодо трудової дискримінації, то саме «зрілий» вік респонденти називають найвагомішим фактором (54% спостерігали такі випадки або стикалися з ними особисто). Цей фактор посідає перше місце для всіх вікових категорій, а також у розбивці на статі. Для жінок на другому місці випадки, пов’язані з наявністю малолітніх дітей, а для молоді – занадто молодий вік. Ті, хто стикався з дискримінацією через «занадто зрілий вік», відзначали, що в середньому це – 49 років. Приблизно кожен третій респондент говорить, що знає принаймні поодинокі випадки, коли керівництво гірше ставиться до працівників старшого віку. Респонденти 61–70 років знають таких випадків більше.
Лариса Брувер, HR-директор 1+1 media, прокоментувала, що в медіахолдингу працює близько 12% працівників, яким далеко за 50. «Більшість із них стояли біля витоків компанії і працюють тут понад 20 років. При цьому в продуктивності праці, ідейності або бажанні реалізовувати нові проекти вони абсолютно не поступаються молодшим колегам. Навпаки, часто такі працівники стають менторами і наставниками і задають правильний темп роботи. А щодо відбору кандидатів, то віковий ценз або будь-які інші дискримінаційні вимоги – точно не наша історія, для нас головне – віра в себе і свої ідеї», – коментує Лариса.
Безумовно, такі ініціативи, як створення інформаційного середовища і створення поля для суспільної дискусії особливо цінні, коли ініціюються одним із провідних медіахолдингів України. «Ми, як медіагрупа, яка часто долучається до різних соціальних проектів і є ініціатором багатьох суспільних змін, не можемо стояти осторонь цієї проблеми. Тим більше, розуміючи, що такі стереотипи не мають жодних підстав. Ми спробуємо довести це разом із командою однодумців, а також спробуємо мотивувати українців поважного віку віднайти віру в себе і зрозуміти, що час забути про вік, адже це звичайна формальність», – коментує Світлана Павелецька, директор з маркетингових комунікацій 1+1 media.
На думку Юрія Перч, територіального директора компанії ANCOR Ukraine, саме факт наявності істотної проблеми з робочою міграцією може позитивно відбитися на проблемі прийому на роботу людей більш старшого віку.
Бізнесу просто необхідні люди, в тому числі і люди віком 50-55 +. Але є нюанс: люди старшого віку займаються самодіскрімінаціей, припускаючи, що позбавлені шансів навчиться новим навичкам, оволодіти новими технологіями і «вписатися» в сучасну корпоративну бізнес культуру
«Бізнесу просто необхідні люди, в тому числі і люди віком 50-55 +. Але є нюанс: люди старшого віку займаються самодіскрімінаціей, припускаючи, що позбавлені шансів навчиться новим навичкам, оволодіти новими технологіями і «вписатися» в сучасну корпоративну бізнес культуру.»
В підтвердження своїх слів, Юрій Перч наводить дані міжнародного дослідження Randstad Employer Brand Research якої ANCOR Ukraine вперше провів в 2019 році спільно з компанією. З’ясувалося, що українці у віці 55+ для пошуку роботи в основному використовують родинні зв’язки, пошук по знайомих, але абсолютно не використовують спеціалізовані сайти, портали для пошуку роботи. «На мою думку, наявність стереотипів і деяких внутрішніх бар’єрів менш значуща, ніж активність цих людей. До речі, в дослідження ми також запитували у респондентів про сферу медіа та отримали оцінку, що гарантовано отримати роботу в ЗМІ дуже складно. Тому ми дуже сподіваємося, що проект #забутіпровік допоможе зруйнувати наявні стереотипи в суспільстві і наші уявлення про вік зазнають значних змін».
Наступним кроком проекту «Люди ідей+. #забутипровік» після оголошення результатів соціологічного дослідження стане старт програми стажувань «Ближче до ТБ», стартує цикл експертних інтерв’ю з психологами, істориками, соціологами, міжнародними спікерами та представниками HR-ринку України. Також протягом кількох місяців на сайті проекту «Люди ідей+. #забутипровік» будуть публікуватися інтерв’ю з мотиваційними героями кампанії – лідерами думок, відомими художниками, акторами, журналістами, музикантами, працівниками 1+1 media.
У прес-конференції в УНІАН взяли участь: Світлана Павелецька, директор з маркетингових комунікацій 1+1 media, Лариса Брувер, HR-директор 1+1 media, Анастасія Будаш, керівник відділу досліджень 1+1 media, Мирослава Кухта, магістр психології, кандидат соціологічних наук, автор дисертації «Соціальний потенціал людей старшого віку в сучасному українському суспільстві», Юрій Перч, територіальний директор кадрової компанії ANCOR Ukraine, і Анна Соловйова, HRBP компанії Rabota.ua.
Отримати всю необхідну інформацію про проект та участь у програмі стажувань можна за посиланням.
Незабаром читайте спецпроект «Телекритики», присвячений темі ейджизму.
Фото: 1+1 media