Про новий юніт
«Представляючи 1+1 media distribution, ми ставимо для себе завдання об’єднати зусилля гравців індустрії для реанімації Pay-TV ринку і сформувати у абонентів культуру споживання контенту. Вважаємо, що консолідація сил правовласників і провайдерів матиме відчутний позитивний вплив на розвиток платного телебачення в Україні, дасть змогу збільшити доходи провайдерів і, відповідно, – обсяги відрахувань правовласникам за контент. Ми ж, у свою чергу, готові максимально сприяти створенню власного національного продукту, який буде не тільки відповідати світовому рівню, а й, у першу чергу, задовольнить вітчизняного глядача», – розповів Ярослав Пахольчук.
Про зростання ринку
Ринок Pay-TV зобов’язаний зрости втричі до 2021 року. Таку позицію і має намір відстоювати 1+1 media distribution. Вона може здатися дещо фантастичною, але сформована на основі цілком реальних показників. Щоправда, Ярослав Пахольчук зазначив, що доступу до, наприклад, статистики провайдерів у них немає, тож представлені цифри – це результат роботи аналітиків 1+1 media.
У 2017 році доходи операторів від ТБ-трансляцій становили 3,111 млрд грн за 4,7 млн платних домогосподарств у країні і середньої виручки в розрахунку на одного абонента (ARPU) 55 грн. 18% від цієї суми, тобто 560 млн грн – це відрахування за контент. При цьому є достатньо великий розрив між часткою телеперегляду українських медіагруп (80%) і відрахуваннями їм за контент (22%). Міжнародні телеканали з відрахувань за контент отримали помітно більше.
«У 2017 році ми отримали 4% від загальних доходів провайдерів. А в 2016 році не отримували взагалі нічого. Раніше це була така благодійна акція, яка, правда, тривала десятиліттями», – прокоментував ситуацію Пахольчук.
Нижче – ситуація, яку 1+1 media distribution очікує отримати до 2021 року. Це навіть не стільки прогноз, скільки констатація необхідності досягти таких показників. Інакше національний ринок контенту просто не існуватиме на практиці. Для цього має зрости кількість платних домогосподарств і середній ARPU (хоча б до 102 грн), а, відповідно, і доходи операторів. Підтягнутися повинен і відсоток відрахувань за контент. У такій ситуації українські медіагрупи отримуватимуть більшу частину відрахувань, відповідно якість їхнього контенту та роботи в цілому теж зросте.
Цифри чималі, але, на думку 1+1 media distribution, цілком досяжні. Тим більше, що майже всі гравці ринку сходяться на тому, що рухатися в цьому напрямку необхідно.
Про частку провайдерів на ринку
Згідно з підрахунками аналітиків 1+1 media distribution, щонайменше 50% усього українського ринку платного ТБ займають шість найбільших провайдерів.
«За обсягом абонентської бази найбільші провайдери – це «Тріолан», «Воля», звичайно, Lanet, Viasat, OllTV і Megogo. Це провайдери, які вибрали вектор розвитку в бік бізнесу, вони розуміють, що швидко заробити тут і зараз, а потім спокійно спочивати на лаврах не вийде. Вони інвестують, модернізують свої мережі і, відповідно, на них же формується та послуга, яку ми хочемо дати абоненту», – пояснив Андрій Мальчевський.
Щоправда, він підкреслив, що базові умови співпраці в цілому однакові для всіх провайдерів, незалежно від абонентської бази. Звичайно, є програми лояльності для надійних і стабільних на ринку партнерів, але жодних спеціальних знижок для окремих компаній у 1+1 media немає.
Про запуск HD-каналів
Відповідаючи на запитання про перспективи розвитку ринку HD-каналів, Ярослав Пахольчук нагадав присутнім, що це залежить від самих телеглядачів. Він повідомив, що за його даними, в Україні досі є глядачі, які дивляться чорно-біле телебачення. Їх не дуже багато, близько 100 тис. осіб, але це однаково серйозний показник.
Звичайно, прогрес має йти своєю чергою, а нові технології з’являтися і впроваджуватися незалежно від окремих людей, які досі користуються застарілими. Але потенціал HD-каналів в Україні так чи так залежить від попиту на HD і UltraHD телевізори й інтересу до таких каналів у абонентів IPTV. Зі слів Пахольчука, на сьогодні потенціал прийому каналів у HD якості в Україні – 1,5 млн абонентів, але постійними користувачами HD-контенту є тільки 30% з них.
«У 2020–2021 роках наша медіагрупа запускатиме перші HD-канали. Чи буде це поки тільки «1+1» чи відразу два-три канали, подивимося за попитом. Але ми вже тримаємо руку на пульсі, перебуваємо в постійному діалозі з провайдерами з приводу того, як вони будуть відокремлювати такі канали від SD-каналів, чи є попит. Технічно ми готові – основні мільйони інвестицій в обладнання ми вже зробили. Й інші медіагрупи або вже здійснили заміну обладнання, або саме перебувають у цьому процесі», – пояснив він.
Про боротьбу з піратством
Ще одним вектором діяльності 1+1 media distribution буде продовження організованої боротьби з крадіжками контенту.
«Я думаю, що ви чули про таку ініціативу, як “Чисте небо”, – сказав Ярослав Пахольчук. – У цієї ініціативи були різні етапи, вдалі й ні, але зараз ми вже можемо впевнено говорити про наявність конкретних результатів».
Головний результат – красти контент стало важко, багато майданчиків закрили, а деякі просто припинили нелегальну діяльність і тепер працюють з правовласниками в правовому полі.
У будь-якому разі, до кожної проблемної ситуації в 1+1 media distribution обіцяють підходити індивідуально і не рубати з плеча. Що не заважає їм залишатися принциповими в діалозі зі справжніми піратами, доводячи справи до суду.