14 серпня в одному з клубів Києва «Новий канал» провів презентацію свого осіннього сезону, на якій розповів про серіали та шоу, які готуються до показу в ефірі. Продюсери шоу розповіли про прем’єри і нововведення нових сезонів старих проектів, показавши їх короткі тизери. Після чого на гостей заходу чекав фуршет і бесіди в невимушеній обстановці. «Телекритика» пропонує ознайомитися з подробицями розказаного.
Новий сезон стартує на каналі в понеділок, 26 серпня. Як повідомляла «Телекритика», цього разу всі прем’єрні проекти виходитимуть в ефір дозовано. Головний акцент заходу був зроблений на нові проекти, серед яких два ігрові студійні шоу («Шалена зірка» та «Діти проти зірок»), тревел-шоу «Le маршрутка» і 4 серіали: «Медфак», «Подорожники», «Перші ластівки» і «Новенька».
Нові програми мовник поділив між Сергієм Притулою та Лесею Нікітюк: перший крім звичних трьох шоу вестиме «Діти проти зірок», а Леся – «Шалену зірку» та «Le маршрутку». Через свою завантаженість «головні зірки каналу» презентацію сезону проігнорували – гостей розважали відеоанонси з їхньою участю, у яких обігравалося те, що «всі шоу на каналі ведуть Притула та Нікітюк». Ролики демонструвалися на великому екрані перед початком заходу.
Гендиректор телеканалу Олексій Гладушевський почав із загальної інформації.
«У новому сезоні у нас буде 16 проектів, сім із них – прем’єри. Це багато! Причім кілька проектів були придумані і розроблені каналом. Часто буває, що українському телебаченню роблять зауваження, мовляв, ми купуємо формати і не виробляємо нічого свого. У цьому сезоні ми довели зворотне. Подивимося, як це прийме глядач», – зазначив Олексій Гладушевський.
Виробництво шоу здійснював «трансформований» продакшен холдингу Star Light Media Production під керівництвом Володимира Локотка, екс-гендиректора каналу. Канал для цього сезону також попрацював з усіма топовими партнерами та студіями українського ринку. На стороні канал замовив один проект із одинадцяти – Improv Live Show у «Кварталу 95». Щодо серіалів, мовник в основному співпрацював зі сторонніми студіями: з п’яти прем’єрних серіалів чотири – на аутсорсі: «Медфак» виробляв продакшен «Дизель студіо», «Подорожники» – Star Media, «Будиночок на щастя 2» – IQ Production і «Новенька» – FILM.UA.
Далі естафетна паличка перейшла до маркетинг-директора Ольги Балабан.
Ольга представила директора «Студії 1» Олену Антонову (Маторіну). Олена – продюсер усіх головних проектів каналу – в цьому сезоні вийде 5 шоу під її керівництвом: «Хто зверху?», «Шалена зірка», «Діти проти зірок», «Хто проти блондинок?» і «Вар’яти».
29 серпня о 21:00 глядачі побачать «Шалену зірку» з Лесею Нікітюк. «У цьому проекті зірки і співають, і танцюють, – каже Олена. – У чотирьох конкурсах набирають бали і в фіналі перевтілюються у відомого артиста. У результаті голосування глядачів у залі й визначається переможець і володар звання “Шалена зірка”».
Основний акцент Олена зробила на проект «Діти проти зірок»: канал позиціонує це шоу, як і «Шалене зірку», як продукт власної розробки. Проект був представлений цієї весни на телеринку в Каннах (шоу знімалося в січні), для чого був підготовлений тизер англійською мовою – він і був показаний на заході. Серед дітей-учасників Олена відзначила дівчинку-переможницю міжнародних чемпіонатів з пілону – вона називає заняття на пілоні видом спорту і мріє про те, щоб його внесли до програми Олімпійських ігор.
На черзі – презентація реаліті «Екси». Проект представляли його ведучий Олександр Педан і креативний продюсер Лора Мальцева. Педан представив також свою нову співведучу, психолога Наталію Єжову.
У другому сезоні проекту братимуть участь не лише «колишні», а й пари, які прожили в шлюбі та навіть мають спільних дітей. У новому сезоні буде дуже багато життєвої правди, відвертих розмов і драматичних ситуацій, обіцяє Олександр. Лора Мальцева додає, що пари-учасники цього сезону прийшли цілеспрямовано вирішити свої проблеми – ніщо інше їх не цікавило. Продюсер акцентує на тому, що проект виходитиме тепер вечорами в п’ятницю, о 21:30. Тизер дає зрозуміти, що в ньому буде чимало відвертих сцен. «Проект виходить у недитячий час, краще його дітям не показувати», – інтригує Лора.
Третій сезон «Топ-моделі по-українськи» представляли керівник студії Вікторія Вишнякова, креативний продюсер Андрій Оленич, а також експерти проекту – модельний букер Сергій Нікітюк і новий член команди – дизайнер Володимир Демчинський.
Вікторія наголошує, що третій сезон «Топ-моделі» став винятково жіночим саме на прохання телеглядачів.
Андрій Оленич додає, що тема сезону – натхнення, експерти під час нього шукали музу, оскільки моделі часто є музами для дизайнерів. Сергій Нікітюк зізнався, що знайшов собі музу серед учасників, Володимир Демчинський вирішив тримати інтригу, не відповівши.
10-й ювілейний сезон проекту «Ревізор» з новою ведучою Юлією Панковою представляли директор студії Катерина Ведмеденко, креативний продюсер Катерина Назаренко, а також б’юті-ревізор Олена Філонова.
Ведмеденко зазначає, що спочатку «було дуже страшно», та тепер, «після всього пережитого», може твердо сказати – це їхній проект, команда в нього закохалася. Назаренко додає, що в шоу буде безліч маленьких нововведень, але самі перевірки залишаться незмінними. Сезон проекту буде туристичним – команда об’їздила 12 курортних міст України.
«Ми перевірили 60 локацій, було зіпсовано понад 3 000 рукавичок, – почала з цифр Юлія. – Я вперше за 10 років побачила таргана! Але ж мама мені казала, що їх давно немає». (Сміється.) Ведуча зазначає, що в минулому була кухарем, а сьогодні – кулінарний блогер, тому їй було цікаво попрацювати в проекті. У 6-хвилинному ролику Юлія активно комунікує з персоналом якогось ресторану, намагається пролізти у важкодоступні місця і пробитися туди, куди її не пускають.
Ревізії Олени Філонової злегка зміняться. Власне, саме Олена – єдине, що залишилося з попередніх сезонів проекту. Тепер у неї з’явилася особиста табличка «ревізора краси» із зображенням рожевої рукавички. У показаному ролику частини тіла ведучої нижче стегна обгортають антицелюлітними засобами.
Пост-шоу «Страсті за Ревізором» виходитиме традиційно відразу після шоу «Ревізор». Через травму Сергія Притули, зйомки ток-шоу дещо змістили. Поки що вдалося відзняти 4 програми.
Перед презентацією серіалів Олексій Гладушевський зазначив, що на «Новому» повноцінна серіальна лінійка з’явилася вперше – у цьому сезоні буде три місяці серіалів (раніше канал практикував серіаліті).
П’ять проектів будуть йти в ефірі один за одним – з 26 серпня до 26 грудня. Почне марафон ситком про студентів-медиків «Медфак», а завершить молодіжна детективна мелодрама «Новенька».
Експеримент телеканалу – молодіжний трилер «Перші ластівки». Олексій Гладушевський зазначає, що це перший український молодіжний трилер. Рішення щодо запуску серіалу у виробництво ухвалювалося на найвищому рівні – Михайлом Царьовим, якого Олексій «зарядив цією ідеєю» разом із Володимиром Локотком. Сам серіал гендиректор назвав «похмурим і важким»: «Це серіал про те, як підліток потрапляє у складну ситуацію і залишається наодинці з собою, тому що батьки часто не помічають того, що відбувається з їхніми дітьми, які потребують допомоги. “Перші ластівки” якраз і трактується як перші знаки, нюанси, за якими можна визначити, що ваша дитина в небезпеці».
Творець серіалу Євген Тунік разом із режисером Валентином Шпаковим запевнили, що на глядачів чекає відкриття нових зірок, їм вдалося знайти молодих акторів.
Кастинги проекту тривали більш як півроку, героїв знайшли в акторських вишах. Іменитих акторів (наприклад, Лесю Жураковську, яка грає маму суїцидального школяра) вдалося підключити, тому що вони «купилися» на непопсову історію. Показані фрагменти серіалу вразили своєю похмурістю, безвихіддю, суїцидальністю та депресивністю. Згідно зі сценарієм, 1 вересня 11-класника звичайної міської школи знаходять мертвим, завдання жінки-слідчого – з’ясувати причини загибелі. «Твін Пікс» українського розливу – вбивство чи самогубство? Доповнювала враження розповідь продюсера – кожна серія завершується жорстким і шокуючим фіналом, але Євген Тунік обіцяє також лінійку гумору в серіалі. В експериментальному першому сезоні поки 8 серій. Прем’єра відбудеться пізньої осені –18 листопада о 22:00.
Естафетну паличку представляти інші проекти Олексій Гладушевський передав Саші Ткаченко – директору з виробництва, представивши її як «партнера» і «близьку людину, крім роботи, якій можна зателефонувати в будь-який час, навіть коли вона у відпустці».
Саша повідомила, що в цьому сезоні вийде 72 години серіального контенту і представила команду ситкому «Медфак»: автора ідеї, креативного продюсера «Дизель Студіо» Михайла Шинкаренка, продюсера Олексія Бланаря та актрису серіалу Анастасію Жарнікову.
Продюсери нарікали на довгий кастинг комедійних акторів і подякували каналу за право першими відкрити сезон прем’єр. Кастинги для серіалу тривали понад п’ять місяців – ролі студентів грали юні актори, більшість із яких ще самі навчаються у театральних вишах. У новому ситкомі буде 24 серії по 25 хвилин, продюсери вже бачили 18 серій і обіцяють, що буде смішно.
Ліричну комедію «Подорожники» з Олесею Жураковською та Ірмою Вітовською представляла Саша Ткаченко. У першого сезону серіалу буде 16 серій, і в картині, судячи з тизеру, буде багато доброго провінційного побутового гумору.
Другий сезон «Будиночка на щастя» представляли актори Костянтин Войтенко, Віталіна Біблів і Назар Задніпровський.
Актори відзначили, що дивилися відео та згадували, як їм було смішно на зйомках, вони не могли зупинитися від сміху навіть у кадрі. З ролику стало зрозуміло, що в серіалі залишилися поодинокі російськомовні персонажі – яких грають Галина Безрук та Костя Войтенко.
Молодіжну мелодраму «Новенька» представила продюсер FILM.UA Ганна Єлісєєва в компанії головних героїв серіалу – Єгора Козлова і Анастасії Нестеренко.
У першому сезоні серіалу буде 20 серій. Серіал про учнів елітної школи, їхніх батьків та вчителів, а також поліцейських, які ведуть у навчальному закладі секретне розслідування, їм допомагає школярка з бідної сім’ї. Тизер серіалу приємно здивував своєю атмосферністю.
Кульмінацією став виступ співака MELOVIN. Він представив саундтрек до серіалу – пісню «На хайпі», а також виконав ще дві пісні, одна з яких – англомовна.
На сцені до нього приєднався виконавець головної чоловічої ролі Єгор Козлов, якому співак віддав свій «співаючий» голос у серіалі. За сюжетом, герой Єгора грає у шкільному музичному гурті.
Про те, що залишилося за кадром нового сезону, «Телекритика» розпитала Сашу Ткаченко.
Саша, як вам працюється на «Новому каналі»? Олексій вас дуже тепло представив. Спрацювалися?
Олексій мене запросив тут працювати, за що я йому дуже вдячна. Хоча раніше ми навіть не були знайомі – за весь час перетиналися один раз. Мені тут подобається – усі нормальні, усі працюють.
Раніше вашу посаду представляли як креативний продюсер, а сьогодні – як продюсер виробництва серіалів і програм. Ця посада до переходу в продакшен була у Вікторії Вишнякової. Чи правильно я розумію, що ви на її місці?
Після «Трансформації» у нас змінилася абсолютно вся структура – когось кудись перекинули, дуже багато посад «схлопнулися», функціонал змінився. Ті посади, які були до «Трансформації», – їх більше не існує. Моя позиція креативного продюсера трансформувалася в керівника усього виробництва каналу – як кіносеріального, так і програмного.
Я так розумію, що, коли ви прийшли, частина нових проектів вже була запущена у виробництво. Які з презентованих проектів запускали саме ви?
Якщо говорити про проекти, в які я вклалася на всіх етапах – від початку до кінця – це «Новенька» та «Перші ластівки». Тоді як, наприклад, «Подорожники» я лише приймала, оскільки за серіали на «Новому каналі» я відповідаю з січня.
Чи знімає вам щось на цей сезон ТО Інни Скірської – команда серіаліті «Київ удень і вночі» та «Сім’я Рози»?
Ні. Я знаю, що Інна пішла в декрет. І, наскільки мені відомо, ця команда розформована.
Чому ТО Лори Мальцевої приєднали до студії Ганни Калини, а не, наприклад, до Вікторії Вишнякової, у якій зосереджені ТО, що виробляють шоу для «Нового каналу» – Анастасії Толстошеєвої («Таємний агент» з пост-шоу і «Заробітчани»), Андрія Оленича («Топ-модель по-українськи»)? Знаю, що був певний конфлікт – з ТО Мальцевої люди розбіглися через те, що не хотіли працювати в студії Калини.
Команду Лори Мальцевої ніхто не змінював. Там як і раніше залишилася, наприклад, Маша Бєлая. Якщо говорити про заміну команд, вона є лише в «Ревізорі»: змінили тому, що пішла попередня команда, яка робила це шоу.
Чому «Подорожники» вийдуть саме на «Новому каналі», а не на СТБ? За концепцією серіал їм найбільше підходить – він більше для дорослої аудиторії!
У серіалу дуже довга історія. Наскільки я знаю, його робили три роки – за цей час змінилося багато людей в менеджменті групи, і на «Новому каналі» зокрема. Проект – старожил, можливо, він дійсно трохи здається дорослим, але в ньому є дуже сильна молодіжна лінія. Думаю, його подивляться і молоді люди, і їхні батьки, і їхні бабусі.
Чи будуть на каналі в цьому сезоні закуплені готові серіали інших студій? Наприклад, у компанії Art Forms Production вашої мами – Тетяни Гнєдаш?
Ні, на «Новому» не буде. Вони знімають для СТБ, зокрема.
Ви були головним продюсером у Art Forms. Як вас відпустили на «Новий канал»? Ким замінили?
Це продакшен Тані Гнєдаш, вони розподілили роботу так, щоб ніхто нікого не замінював.
На які з 7 нових проектів ви робите велику ставку?
Який продюсер не вірить у свої проекти? (Сміється.) Можу сказати, які проекти подобаються мені найбільше не як продюсеру, а як звичайній людині. Це «Ластівки», «Діти проти зірок» і 10-й «Ревізор». Я за них найбільше хвилююся, переживаю, оскільки вони для мене трохи особливіші, ніж інші. У «Ревізорі», наприклад, сталося дуже багато змін. Наш шеф-редактор Максим Дибенко ліг усіма частинами тіла, для того щоб вони відбулися. Хлопці в продакшені шалено старалися.
Програмний директор Тетяна Данилюк розповіли «Телекритиці» про програмування нового сезону, придбання і продаж контенту і причини відсутності Ольги Фреймут.
Тетяна, чому в презентації не згадувалася Ольга Фреймут?
Ми не планували на цей сезон проект за участю Ольги. Весняна сітка вже затверджена – проекту за участю Ольги теж не буде. Можливо, якщо наступної осені з’явиться проект, який би підійшов для Ольги, ми взялися б за його виробництво.
Серіальну лінійку буднів ви посунули на годину пізніше – на 22:00. Чи не запізно для серіального слота?
Останні роки серіальним слотом на українському телебаченні був слот о 21:00. На всіх каналах одночасно до цього часу виходили серіали. Ми вирішили посунути вихід серіалів на годину через контрпрограмування: коли ми починаємо, конкуренти закінчують. 10 вечора – це все ще прайм, ми вважаємо праймом слот 19:00–23:00. О 21:00 у вівторок – четвер у нас тепер годинні гумористичні проекти.
Що із закупного контенту готуєтеся показати восени? Чим будуть заповнені оф-праймові слоти?
Денний проміжок часу дуже великий, і він важливий для нас. У нас були експерименти з турецькими серіалами різного формату, зокрема, більш комедійні, але ці експерименти не були вдалими. Успішним був показ «Відчайдушних домогосподарок». Зараз на осінь ми запустили «Х-файли» – почали з найпершого сезону. За вчорашній день (у вівторок. – Ред.) він дав нам частку 10%. Це вже шалений успіх. Якщо так триватиме всю осінь – я спокійна. Якщо щось піде не так, у нас є в загашнику «Відчайдушні домогосподарки» та «Мерлін». Крім цих двох закупних серіалів у нас у осінньому сезоні більше нічого не працює (не дає рейтингів. – Ред.).
Щось копродукційне з РФ плануєте до показу?
Ми поза політикою і завжди дотримувалися зобов’язань, чітких норм законодавства. У нас немає таких планів з копродукції – усе, що ми робимо, забезпечує прайм. Ми хочемо копродакшену, але розглядаємо інші закордонні території – західні, а не східні. Наприклад, Польща. Усе, що ми купуємо (це в основному від західних мейджорів) – дуже якісні блокбастери, і цей контент поки що утримує конкуренцію у вікенд.
Судячи з тизерів, які були показані на презентації, можна зробити висновки, що канал уже повністю перейшов на українську мову. Це так?
Так, установка «Нового каналу» така, що ми перейшли на українську мову і виробляємо україномовний контент. Але там, де актори не можуть швидко перейти на українську, ми дозволили говорити російською. Наприклад, у «Будиночку на щастя» ми дозволили, щоб Галина Безрук говорила російською с Костею Войтенко, їм складно було перейти повністю на українську (у серіалі «Останній москаль» Галина говорила українською. – Ред.). Але, наприклад, Аллі Костромічевій вдалося перейти на українську, вона її опанувала дуже швидко.
В цілому, ми бачимо, що зараз усе більше акторів стали краще володіти українською. Але все ще залишилася проблема негармонійного використання: вони завчили сценарій, на зйомках його «видали», а в кінцевому результаті це виглядає жахливо, оскільки малося на увазі одне, а виходить зовсім інше. Минулого року, ми, наприклад, переклавши «Київ удень і вночі» повністю українською, були змушені змістити його по сітці, оскільки він провалився за показниками. І так, в інтернеті, показники цього серіаліті залишалися високими, це правда. Але україномовний челендж триває, якість української мови загалом зростає. Це дає нам можливість виробляти високоякісний контент українською, що згодом дасть змогу продублювати його англійською і продавати за кордоном.
До яких країн продаєте контент?
Наш контент купують прибалтійські країни – Латвія, Литва, Естонія. Вони навіть чергуються, як показувати його – спочатку один, потім другий, згодом – третій. Попит, безумовно, є, ринки не настільки різні. У минулі роки у нас була співпраця з російськими каналами – «Пятница», «Ю». Зараз також є – сподіваюся, буде й надалі. Але сказати, що ми відбиваємо виробництво, поки не можемо. Бюджет, отриманий від наших продажів, зростає з року в рік. Ми продаємо в основному не серіальний контент, а програми. І я цим дуже пишаюся. Тому що нам завжди казали, що власні програми не продаються. Вони прекрасно продаються, ще й витримують мультипоказ!
За 4 роки заборони на російський телеконтент у РФ назнімали чимало хороших розважальних, аполітичних комедійних серіалів. Заборона рано чи пізно закінчиться. Якщо закінчиться, чи буде «Новий канал» закуповувати кіносеріальний продукт у РФ, як раніше?
Якщо буде перегляд або пом’якшення квот, ми подивимося. Але сьогодні ми не залежимо від російського контенту, як у минулі роки. Зміни відбулися дуже великі – ми весь цей час нарощували своє власне виробництво. Останній рік ми жили з тим, що квота на українську мову на ТБ зросте з 75% до 90%. Тому все, що ми робили, було орієнтовано на квоту 90%. (Верховна Рада дала відстрочку – норма про 90% набуде чинності за п’ять років. – Ред.). Квота у нас з 7 ранку до 10 вечора, серіальний слот у нас стоїть о 22:00. Через це ми допускаємо деякі нюанси (як у «Будиночку», де можуть розмовляти російською). Але ми виробляємо контент, який здатний витримати мультипоказ – не один, а кілька, наприклад, у ранкових і денних слотах. Тому, якщо ми будемо виробляти багато російськомовного контенту, він лежатиме на полиці. У нас у групі є чіткий орієнтир на економіку, як до «Трансформації», і особливо після – ми повинні бути прибутковими. Цього можна досягти за кількох повторів контенту.
Фото: Олександра Йорк