Знімати костюмований і масштабний проект влітку, погодьтеся, справа непроста. По дорозі до Успенського собору Києво-Печерської лаври, на одну з локацій серіалу «Кріпачка», я кілька разів ловила себе на думці, що готова проміняти все, щоб опинитися зараз не в задушливому Києві, а десь біля моря.
Тому, коли я побачила десяток акторів в пишних сукнях і костюмах-трійках в тридцятиградусну спеку, по моїй шкірі пробігли мурашки.
Якщо постаратися забути про пекуче сонце, то зйомки сцени весілля однієї з героїнь Наталі Дорошенко у виконанні актриси Анни Сагайдачної однозначно виглядають помпезно.
Телеканал СТБ з розмахом підійшов до знімального процесу серіалу. Як мені вдалося дізнатися, в цілому над проектом працює більше 200 осіб.
У знімальному процесі беруть участь актори як з України, так і з Білорусі та Росії.
А ось для того, щоб передати автентичність часів 19 століття, знімальна група, схоже, об’їздила практично всю Україну, починаючи з садиби Чечеля в Хмельницькій області і закінчуючи Качанівським палацово-парковим комплексом в Чернігівській області.
«Я щиро сподіваюся, що проект сподобається глядачам, адже, як показує попит на телеринку, українці жадають божевільного кохання до гробу, – розповідає креативний продюсер і автор ідеї серіалу Тала Пристаєцька. – Ось «Кріпачка» якраз про це».
Для тих, хто за рік трохи забув сюжет цього серіалу, нагадаю, в ньому розповідається історія 18-річної дівчини Катерини. Вона красива, розумна і волею своєї хрещеної матері вихована як благородна панянка. Однак для оточуючих головна героїня – лише чужа власність, кріпачка найбагатшого поміщика в Ніжині Червінського.
Звичайно ж, наша кріпосна не шукає представників свого класу і закохується у дворянина. А далі – все як у тумані: низка смертей близьких, служіння жінці, яка бажає Катерині смерті, виживання під час народного повстання і лякаючі закутки столичних борделів.
У скільки обійшовся такий проект, відповідати на це питання не береться ніхто. Але, судячи з масштабності серіалу, припускаю, що сума досить велика.
Як і автори серіалу «Сувенір з Одеси», який транслювався у весняному сезоні на телеканалі «1+1», творці «Кріпачки» попросили мене не шукати в кожному кадрі історичну достовірність і ставитися до проекту перш за все як до художнього продукту.
В цілому над проектом за рік встигли попрацювати дев’ять сценаристів і кілька історичних консультантів, які допомагали відтворювати культурні обряди в українських регіонах, такі як, наприклад, вечорниці.
Згідно зі знімальним планом, дозняти останні серії «Кріпачки» автори серіалу планують вже в серпні. А ось як телеканал СТБ повідомляв раніше, дата прем’єри поки не змінилася – весна 2019 року.
«Через стільки часу зйомок можу сказати точно, що знімати художньо-історичний серіал в країні, де музейна справа загниває, неймовірно складно, – зізнається Тала Пристаєцька. – Дуже непросто було знайти підходящу для сцен натуру, яка відповідала б періоду 1856–1857 років, так як саме в ці роки відбуваються події в серіалі. Ви багато знаєте таких уцілілих будівель в Україні? Я – ні».
А без захованих кондиціонерів під мішковиною і заретушованих електропроводів, на жаль, подібні проекти обійтися ніяк не можуть.
Нагадаю, що наступного року телеканал СТБ планує показати відразу два сезони серіалу «Кріпачка». Заздалегідь про дистрибуцію багатосерійної драми автори серіалу загадувати не хочуть і лише, як завжди, натякають, що ведуться переговори про продаж цієї картини за кордон. Можливо, історію української Каті побачать у слов’яномовних країнах або в Ізраїлі.