Компанія VIASAT для залучення абонентів до початку кодування супутникового сигналу каналів чотирьох телегруп запустила спеціальний тарифний пакет «Національний», що вміщує рейтингові та національні телеканали за 29 грн/міс. Представники ОТТ-операторів і провайдерів кабельного телебачення розкритикували ціну пакета, розгорнувши дискусію у Facebook. Група «1+1 медіа» вказує на маніпуляції з боку учасників ринку, оскільки інформація про акційний тариф була озвучена заздалегідь, він буде чинним півроку – до початку кодування телегруп.
У своєму повідомленні група висловила «глибоку стурбованість перекручуванням фактів» провайдерами телевізійної послуги щодо невідповідності раніше озвученої медіагрупою вартості тарифних пакетів, яка дфятиме до початку кодування супутникового сигналу.
«Медіагрупи та провайдери раніше вже домовилися і офіційно повідомляли на спільних заходах про те, що в період насичення ринку обладнанням для приймання закодованого сигналу супутника вартість базових тарифних пакетів, що вміщують національні телеканали, буде соціальною і прийнятною для населення. Тому ми вважаємо, що численні заяви від провайдерів, які глибоко здивовані озвученою деякими учасниками ринку вартістю національних тарифних пакетів у 29 грн/міс. до моменту кодування, є відвертою маніпуляцією і яскравим прикладом подвійних стандартів», – йдеться в повідомленні групи.
Акційна місячна ціна 29 гривень за пакет національних телеканалів у VIASAT буде чинна до початку супутникового кодування, запланованого на другий квартал 2019 року: «Для того щоб стимулювати перехід супутникових FTA-абонентів на 4 КАС телевізійні тюнери, за допомогою яких вони зможуть продовжити отримувати доступ до національних телеканалів після кодування сигналу, ми заздалегідь подбали про насичення ринку сет-топ-боксами, і “1+1 медіа”, як і інші медіагрупи, вже неодноразово озвучували свою єдину ринкову позицію – до кодування тарифні пропозиції, які фактично вміщують набір національних телеканалів, повинні мати невисоку та прийнятну для абонентів вартість», – прокоментував Ярослав Пахольчук, виконавчий директор і директор напрямку платного телебачення «1+1 медіа».
На сайті провайдера зазначені такі ціни на пакети:
1) «Національний» – 29 грн/міс. Входять національні канали, а також «Квартал ТВ», Paramount Comedy, FilmUA Drama, Bolt (загалом понад 70 каналів);
2) «Сімейний» – від 69 до 99 грн/міс. Додатково – канали Viasat: TV1000, TV1000 Action, TV1000 WorldKino, VipComedy, Nature, History, Sport, Explorer. Загалом понад 80 каналів;
3) «Престижний» – понад 110 каналів, від 149 до 199 грн. Додатково – канали груп Sony, Discovery, National Geographic, Fox, Nickelodeon. etc. Містить 10 HD каналів;
4) «Преміум HD» – понад 120 каналів за 249 грн/міс. Додатково – віасатівські канали Vip Premiere і Vip Megahit. Включає 12 HD каналів.
Додатково можна підключити 2 еротичні канали (Penthouse и Playboy TV) за 39 грн, телеканали Vip Premiere і Vip Megahit за 59 грн або послугу «Додатково ТВ» за 69 грн.
Також провайдер пропонує придбати операторський тюнер за 1099 грн, з виїздом майстра – 1499 грн, зі встановленням супутникової антени – 2999 грн.
Нагадаємо, раніше в ЗМІ з’явилася інформація про те, що провайдери ТВ-послуги наприкінці минулого року негласно домовилися з телегрупами тримати в 2018-м мінімальну ціну за пакет ТВ-послуги в Києві на рівні 50 гривень на місяць. Провайдери зобов’язали телегрупи реагувати на ціни, які нижче цієї суми. У 2019 мінімальна вартість ТВ-пакету для Києва має становити вже 70 гривень на місяць з абонента, для регіонів передбачені окремі тарифи. Також телегрупи і провайдери досягли угоди про терміни акційних тарифів – вони мають тривати не більше шести місяців.
Інформація про акційний тариф VIASAT вперше була публічно озвучена 8 листопада на конференції ТІМ, яку широко висвітлювала «Телекритика». Занижених цін на пакети порівняно з кабельними провайдерами у VIASAT не буде: «До моменту кодування у провайдерів супутникового телебачення буде продукт за ціною 19–29 гривень, – повідомляв провайдерам Ярослав Пахольчук. – Ми ще рахуємо, якою має бути підйомна ціна, але розуміємо, що бар’єр входу повинен бути мінімальним. Але після кодування ціна буде близько 70 гривень». На конференції провайдери погодилися з аргументами і не висловлювали свого обурення.
Читайте також: Pay TV vs Free TV. Як телегрупи будують ринок Pay TV і чому 2019-й будет переламним
Тему акційного тарифу VIASAT порушив у Facebook директор ОТТ-оператора Omega TV Олександр Глущенко після вчорашнього релізу про доставку першої партії супутникових тюнерів, необхідних для декодування сигналу. Оператор Omega TV не надає послуги абонентам, він працює за партнерською програмою з ISP-провайдерами. Влітку питання до мінімального тарифу Omega TV виникали у телегрупи StarLightMedia, яка називала їх заниженими. Провайдер пропонував мінімальний місячний ТВ-пакет за 39 гривень на постійній основі (не вказуючи, що він акційний), після зауваження StarLightMedia в Omega TV підняли його вартість до 49 гривень.
Фото: для колажу використане фото Gettyimages: 3268398
Photo by Central Press/Getty Images