Давайте ж дізнаємося, чим цікавилася українська телеаудиторія на початку і в середині квітня.
Політичні ток-шоу, програми та новинні блоки
Почнемо з основного. Якщо ще взимку медійники констатували очевидне – телеканал «Україна» завдяки трансляції серіалів став безперечним лідером телеперегляду – сьогодні це твердження звучить уже не так однозначно. Так, в перегонах за першість у ефірі за березень – квітень на перше місце вийшов телеканал «1+1», який зробив акцент на підготовці спецпроектів до виборів, а також на політичному ток-шоу «Право на владу». Тому, як повідомляла прес-служба каналу, 18 квітня прямий ефір «Право на владу» встановив свій історичний рекорд. Саме цього дня до студії проекту прийшов довгоочікуваний на ТБ кандидат в президенти Володимир Зеленський для того, щоб відповісти на запитання політологів і журналістів, серед яких були Дмитро Гордон, Сергій Щербина і Соня Кошкіна.
Частка проекту просто зашкалювала і становила 26,8% за аудиторією 18-54 і 27,2% за аудиторією 18-54 (50k). Нагадаємо, раніше рекорд «Права на владу» був встановлений тижнем раніше, 11 квітня, коли на дискусію про «брудні технології», які застосовуються політиками, прийшов без запрошення чинний президент України Петро Порошенко. Тоді Петро Порошенко закликав Володимира Зеленського вийти на дебати 11 квітня, потім офіційно 14 квітня, а 19 квітня зустрітися на «Суспільному». Володимира Зеленського тоді підключили до студії телефоном і якраз на цьому ефірі стався той самий інцидент, який ще довго обговорювали в ЗМІ, – кандидат Зеленський кинув слухавку під час розмови з Порошенком.
Частка цього випуску становила 17% за аудиторією 18-54 і 18,6% (18-54, 50k).
Другим рекордом «1+1» стали спецвипуски, які відбувалися під час дебатів, 19 квітня, і після завершення роботи виборчих комісій, 21 квітня.
Випуск (18:30–21:00), присвячений дебатам, взяв 25,8% за 18-54 і 25,5% за 18-54 (50k). Випуск «ТСН. Вибір країни» о 19:30 взяв дещо менше – 21,5% (18-54) і 21,6% (18-54, 50k).
За останні два тижні помітно зросли рейтинги у «Свободи слова». Якщо ще кілька тижнів тому частка проекту не перевищувала 6%, то, наприклад, 1 квітня, відразу після першого туру виборів, частка «Свободи» зросла до 7,8% (18-54). 8 квітня – знову в ефірі ICTV Петро Порошенко, а частка проекту практично на тому ж місці – 7,2%. Свій перший рейтинговий прорив за цей телевізійний сезон «Свобода слова» встановила вже 15 квітня.
У ефірі вже традиційно був Петро Порошенко, а разом із ним радник Зеленського Олександр Данилюк. Крім головних дійових фігур у студії також були присутні експерти та журналісти. Так, випуск, в якому обговорювали майбутнє України в разі президентства Порошенка і в разі президентства Зеленського зібрав 12,5% за аудиторією 18-54 і 14,6% за (18-54, 50k).
На тлі політичного хайпа просів проект «України» – «Головна тема. Вибір» з Оленою Кот. У неділю (на початку квітня проект виходив щоп’ятниці), 14 квітня, випуск зібрав 6,3% за аудиторією 18-54. Значно краще на «Україні» йдуть «Підсумки з Олегом Панютою» – 14 квітень о 19:00 новини взяли 10% за тією ж аудиторією. А найкращою програмою «України» за останні два тижні став спецпроект, присвячений дебатам, який відбувався 19 квітня паралельно зі спецпроектом «Плюсів», і став другою програмою дня за телепереглядом. Його частка становила 14,8% за аудиторією 18-54.
Як ми пам’ятаємо, 19 квітня, відразу після дебатів на НСК «Олімпійський», Петро Порошенко пообіцяв прийти в студію НСТУ в ефір проекту «Зворотний бік». Цього дня частка проекту становила досить високі, як для «Суспільного», показники – 4% за 18-54 (50k). Кількома годинами раніше, під час дебатів, частка телеперегляду прямого ефіру була дещо більшою – 4,8%. За аудиторією 18-54 частка телеперегляду не перевищувала 3%.
Серіали та фільми
СТБ
З 1 квітня на телеканалі СТБ запустився серіал «Як довго я тебе чекала». Якщо перші серії брали в середньому 9-10% частки, то вже дод 8 квітня цифри серіалу помітно зросли. Уже в середу, 10 квітня, показники серіалу становили 15,7% за аудиторією 18-54, що по суті перевищило показники останньої серії (16 квітня), яка зібрала 15,5% частки.
17 квітня на СТБ стартував новий серіал «Список бажань», про нещасну долю дівчини на ім’я Маша Сініцина. Перша серія пройшла з досить низькими показниками, якщо порівнювати «Список бажань» із серіалом «Як довго я тебе чекала», – 6,4% за 18-54 і 7,5% за 18-54 (50k). Надалі показники зросли, щоправда, не набагато. У четвер, 18 квітня, частка серіалу за аудиторією 18-54 становила 7,9%.
«1+1»
Уже не перший тиждень після завершення «Слуги народу» і «Школи» на «Плюсах» в лідерстві серіал «Кухня». Багато хто припускає, що саме «Кухня» забирає левову частку глядачів у телеканалу «Україна». Серіал в ефірі «1+1» якраз помістився в слот із 20:40 до 22:40. У середньому, починаючи з 1 квітня, показники серіалу не піднімалися вище 12% частки за аудиторією 18-54. За аудиторією 18-54 (50k) телеперегляд у «Кухні» кращий. Наприклад, тільки 8 квітня, серія, яка стартувала о 22:10, отримала 15,3% частки і вже в четвер, 11 квітня, частка серіалу становила 18,6% за аудиторією 18-54 (50k). Минулого тижня високі показники стали падати до звичних – 15 квітень частка серіалу знову становила 11%.
У середу, 17 квітня, з високими показниками відбулася телепрем’єра фільму «Я, ти, він, вона» – 19,4% за аудиторією 18-54 (50k).
«Україна»
«Україні» поки взагалі не щастить: ні з політичними проектами, ні з розважальними, ні з серіалами. Так, серіал «Артист» 8 квітня (21:00) взяв 9,8% за аудиторією 18-54. Частка багатосерійки не підвищувалася особливо аж до п’ятниці, 12 квітня, коли на каналі почався ще один серіал «Секрет майя». Частка останнього теж особливо не показувала високих результатів, зберігаючи позиції в рамках 11% за тією ж аудиторією. Нагадаю, ще взимку серіали на «Україні» збирали в середньому від 15–18% частки.
«2+2»
Треба визнати, що «Звонарю» поки не вдається випередити за показниками свого попередника – 4 сезон «Опера за викликом». У середньому серіал за тиждень (8–11 квітня) зберігав свої 5% частки за аудиторією 18-54. Рейтинговий стрибок серіалу спостерігався в період з 16–17 квітня. Так, частка серіалу у вівторок помітно зросла до 7,9% і наступного дня, в середу, так само різко впала до 4,4% за аудиторією 18-54. До кінця тижня «Звонар» повернув свої позиції, наблизивши частку телеперегляду до 6%.
ТЕТ
У цей час на ще одному телеканалі з холдингу «1+1» добре проявив себе новий сезон «Одного разу під Полтавою». Частка серіалу, який виходить із понеділка по четвер, 8 квітня становила 8,4% за аудиторією 18-54. 8,3% частки отримав серіал і в четвер, 11 квітня. Аж до 18 квітня серіал зберігав досить високі, як для ТЕТ, позиції, коливаючись між 5-7% частки.
ICTV
Якщо говорити про передпрайм, то в цей час лідером телеперегляду у серіальному виробництві стає (в ці два тижні) телеканал ICTV, показуючи успішні результати за двома серіалами – «Пес-3» і «Юрчишини». Наприклад, 18 квітня, в четвер, частка першого становила 16,5% за аудиторією 18-54 і 17,7% за 18-54 (50k). Сімейні історії беруть трохи нижче – 12,3% і 13,9% відповідно.
Ток-шоу і розважальні проекти
«1+1»
Мабуть, головною подією в ці два тижні став півфінал та фінал вокального конкурсу «Голос країни». Передостанній прямий ефір, на якому глядачі вибрали 4 учасників, які змагатимуться у фіналі, взяв 16,6% частки за аудиторією 18-54 (50k). Гранд-фіналу дісталося більше, але не набагато, – 16,9% за тією ж аудиторією.
На «1+1» хороші позиції зберігають два постпраймові проекти – «Гроші» (понеділок) і «Світ навиворіт з Дмитром Комаровим» (середа). Частка першого 8 квітня становила 13,6% за аудиторією 18-54, 15 квітня – 12%. Частка проекту про подорожі 10 квітня взяла 12%, 17 квітня – 13,9%. «Вечірній квартал», як і «Ліга сміху», утримує свої позиції – від 10-12% частки.
СТБ
На тлі яскравих політичних подій в ці тижні «просів» телеканал СТБ, а саме – його два нових сезони – «Холостяка» та «МастерШефа». Так, частка «Холостяка» знизилася до 10,8% (12 квітня), а 19 квітня взагалі впала до 6,4% за аудиторією 18-54 (50k). У кулінарного проекту падіння виявилося не таким помітним. У суботу, 13 квітня, випуск о 19:00 взяв 12,5% за тією ж аудиторією, і вже за тиждень, 20 квітня, частка впала до 10,6%. А ось на кого не впливають жодні політичні баталії – «Слідство ведуть екстрасенси». Проект розслідувань за допомогою паранормальних явищ у передпраймі в будні стабільно зберігає свої 12-13% частки.
«Новий канал»
Що не можна сказати про розважальні проекти «Нового». Наприклад, під час дебатів, 19 квітня, частка Іmprov live show впала до рекордних показників 1,2% за аудиторією 18-54 (50k). У проектів «Таємний агент», «Таємний агент. Постшоу», «Ревізор. Магазини», «Екси» і «Заробітчани» без змін. Частка проектів, незважаючи на прайм, варіюється від 3-6%. Кращі позиції поки однаково у повторів шоу з Лесею Нікітюк і Сергієм Притулою «Хто зверху?» –частка ток-шоу становила від 6–8%.
ICTV
Dizel Show поки зберігає першість серед розважальних проектів на «чоловічому» каналі. Частка проекту 12 квітня – 14,7% за 18-54 (50k), 19 квітня – 11,1%. Таке зниження залученості до проекту пов’язане, швидше за все, з політичними подіями, які в цей час транслювалися на інших каналах.
«Україна»
Поки не «злітає» за показниками новий проект «України» «Дивовижні люди» (субота, 21:00). Випуск від 13 квітня за аудиторією 18-54 (50k) узяв 9,2%, 20 квітня – 9,7%.
Бокс
12 квітня відбувся поєдинок між чемпіоном світу в легкій вазі WBA і WBO Василем Ломаченком та Ентоні Кроллою. Трансляція бою відбувалася в рамках програми «Великий бокс» 13 квітня на телеканалі «Інтер». Частка телеперегляду поєдинку о 5:50 становила 19,8% за 18-54 (50k). Примітно, що документальний фільм «Перший», який «Інтер» розташував у сітці перед боксом, зібрав більше – 22,1%. Ймовірно, до 6 ранку досиділи не всі.
Щоб дізнатися, якими були телеперегляди наприкінці березня і початку квітня – читайте «Телерейтинги» на «Телекритиці».