1 грудня 2018 року – фактичний день народження «36,6», саме тоді телеканал вперше вийшов у ефір. У його створенні та розробці взяла участь відома політична журналістка і оглядачка Наталя Якимович, яка з початку 2018 року стала генеральним продюсером тематичних платних каналів у FILM.UA Group.
Наталю, не можу не запитати – сумуєте за політикою?
Ні! (Сміється.) Навіть більше, кожного разу, коли потрапляю на новини, думаю: як же мені пощастило з роботою! Я справді щаслива, що можу собі дозволити не стежити за політичними подіями, і не стежу за ними. (Сміється.)
Тоді давайте перейдемо до справи. Як виникла ідея створити «36,6»? Ви її автор?
Ні, мене вже запросили на готову ідею. Її автор, як я розумію, Ганна Єлісєєва, креативний продюсер FILM.UA. Тож я увійшла до команди вже під час реалізації: коли я прийшла, була вже назва каналу «36,6» і приблизна ідея, що це має бути. Мені залишалося лише зібрати команду, придумати проекти, знайти крутого дизайнера для оформлення каналу, все зняти, запустити і почати просування.
Як вам аргументували необхідність такого продукту про здоровий спосіб життя на ринку?
Аргументів не знадобилося! (Сміється.) Адже я давно цікавлюся здоровим способом життя і весь контент, який зараз ви бачите на «36,6», мені зрозумілий і дуже подобається. Років з 10–15 у мене в холодильнику немає майонезу та іншого трешу, два рази на тиждень ходжу до залу й дуже люблю розмовляти про все, що покращує здоров’я і самопочуття. Я не можу сказати, що я супер-«зожниця» і їм тільки насіння чіа, однак усе ж торти і цукерки додому не купую. Син мій іноді їсть чіпси – натикаюся на заховані фантики під його ліжком. Я йому не забороняю, але завжди кажу, що цією їжею він собі шкодить. Більшість моїх друзів теж за салат, каші та спорт!
Люди в супермаркеті, які заповнюють кошика майонезом, яскраво-помаранчевими солодкими напоями та сухариками зі смаком раків, для мене – інопланетяни
Виявляється, що в колі, ширшому, ніж я і мої друзі, багато хто не знає, що шкідливо, а що корисно. Дівчата сидять на суворих дієтах, купують знежирений сир, а ввечері п’ють пиво і дивуються, чому вони не худнуть! Дорослі смажать картоплю і скаржаться на погане самопочуття. Люди з проблемами травлення їдять на сніданок-обід-вечерю солодку манну кашу з галетним печивом і не розуміють, чому їм усе гірше й гірше? До чого я? До того, що, тільки-но почула про ідею каналу, то вирішила – це той контент, який я хочу робити. У мене є сто ідей і парочка Facebook-друзів, яким є що сказати. Тож довго вмовляти мене не довелося, я відразу стала до роботи.
Канал повноцінно працює в форматі цілодобового мовлення ось уже півроку. Можемо говорити про перші результати в цифрах?
Я не експерт з цього питання, тому не хотіла б коментувати це. Можу лише сказати, що, якщо ефірні канали вимірюються в Nielsen, і це вважається вагомим аргументом, то з PayTV-каналами значно складніше, адже є велика кількість інтернет-провайдерів, а це відразу інші цифри. Тому я не беруся відповідати на таке запитання.
З того, що я знаю точно, канал активно беруть у свої пакети провайдери, що фактично говорить про те, що «36,6» глядачам подобається. Він вийшов модним, сучасним і у нас дуже круто оновлюється контент. Тому з цього боку до нашої роботи не було зауважень – керівництво задоволене. Хоча, зізнаюся, ще є над чим працювати.
Ми повністю дотримуємося квот. 25% власного продукту ми можемо виробляти російською мовою. І у нас цю квоту заповнює програма «Family is…»
Ще є YouTube-аудиторія, на яку ми не робили особливо великих ставок, оскільки передусім «36,6» – кабельне телебачення. Тому що кожен розуміє: є велика різниця у виробництві контенту для YouTube і для телебачення. І йдеться передусім про хронометражі. Тому цю платформу ми використовуємо як другий прокат плюс промо. Однак і тут є свої результати. Наприклад, нещодавно наша Юлія Гайворонська («Реальний секс» на «36,6») зібрала перший мільйон переглядів на YouTube програмою «Чи має розмір значення». Роки минають, президенти змінюються, а тема не втрачає актуальності. (Сміється.)
Завдяки YouTube ми бачимо, що наші відео ширяться світом. Наприклад, російськомовні програми дивляться в Росії, Казахстані, Білорусі. Україномовний контент, звичайно, набирає значно менше.
До речі, про українську мову. Пам’ятаю, ще восени у ваших каналів Bolt, Epoque і «Дача» були проблеми з квотами. Як будуєте сітку на «36,6» зввважаючи на досвід?
Весь придбаний контент ми продублювали. І ми повністю дотримуємося квот. 25% власного продукту ми можемо виробляти російською мовою. І у нас цю квоту заповнює програма «Family is…», до речі, теж наш YouTube-канал, тільки тут ми прокатуємо в ТВ контент з інтернету. На ньому психологи і матусі обговорюють виховання дітей і це найбільший сімейний канал у російськомовному YouTube.
Скільки зараз на «36,6» годин власного виробництва і скільки покупних?
Ми виробляємо понад 10 годин власного контенту на місяць. З огляду на те, що на кабельному ТБ контент досить часто повторюється, 10 годин – це непоганий результат, але ми, звичайно, хочемо більше. Уже з цього місяця буде 15 годин, і в планах – нарощувати обсяги.
Скільки коштує година виробництва?
Це комерційна таємниця, я не стану її розголошувати. Усе залежить від хронометражу програми, кількості знімальних днів. Якщо 15-хвилинний блог може обійтися в 3000 гривень, то 15 хвилин йоги на даху – це вже 1000 доларів. На момент запуску будь-якого проекту я його розглядаю з точки зору – де можна ще заощадити? І це не тільки про гроші, а й про час, трудовитрати. Ми працюємо з ведучими, у яких є основна робота, вони гуру в своїх напрямках, і я намагаюся дуже дбайливо ставитися до їхнього витраченого на зйомки часу.
Давайте тоді поговоримо про те, як створювалася сітка каналу. Які проекти з’явилися в ефірі «36,6» завдяки вам?
Усі! (Сміється.) Сітка каналу будувалася досить просто. Ми сіли з Анею Єлісєєвою, переглянули всі пропозиції, які написав програмний директор, і зрозуміли, що це не те, що нам треба. Адже він хлопчик і абсолютно не про ЗСЖ… Тому ми взялися за це самостійно, орієнтуючись лише на себе. Наприклад, згадуючи, як ми були мамами й сиділи в декреті. Тому такі програми, як «Family is…» у нас стоять у слоті 12:00 – у цей час мами кладуть дітей спати і можуть спокійно подивитися телевізор. Вранці – руханка. Увечері – секс після 23:00. (Сміється.) Тому у нас не сітка, а біологічний режим середньостатистичної людини.
Чи орієнтувалися ви, вибудовуючи сітку, на канали зі схожим контентом, наприклад, «Здорове ТБ»?
Ні. Пам’ятаю, у нас хіба що були суперечки про те, скільки відсотків контенту має бути про ЗСЖ, спорт тощо, а який відсоток контенту має займати медицина. Тоді вирішили, що поки медицину не чіпатимемо і, можливо, незабаром запустимо її окремим каналом.
Люди не готові змінювати свої звички, раціон, займатися спортом – для них краще звернутися до лікаря і одразу ж отримати конкретне рішення, ніж зрозуміти, що всі їхні проблеми – наслідок неправильного способу життя
У сітці «36,6» вже є медична програма, однак вона йде як логічне доповнення до інших програм, оскільки, ще раз підкреслю, наш канал не медичний, а профілактичний. (Сміється.)
На якому етапі зараз робота над медичним каналом?
У FILM.UA зараз є плани щодо нових каналів, проте в найближчій перспективі – вивести «36,6» на запланований рівень прибутку. І тільки-но ця робота буде виконана, візьмемося за нову цілину.
Які за півроку роботи «36,6» ви вже отримували фідбеки від глядачів?
Можу сказати точно, що секс усе ще цікавить людей! Тому, напевно, найчастіше глядачі коментували програму Юлі Гайворонської. До речі, перед запуском каналу ми провели одне цікаве тематичне дослідження, з якого дізналися, що глядачі дуже чекають порад від лікарів і не дуже готові дотримуватися рекомендацій дієтологів, психологів і тренерів. Це дивно звучить, так? Та це свідчить про те, що люди схильні вірити в медицину і отримати якусь «чарівну таблетку», яка позбавить проблем. При цьому вони не готові змінювати свої звички, раціон, займатися спортом – для них краще звернутися до лікаря і одразу ж отримати конкретне рішення, ніж зрозуміти, що всі їхні проблеми – наслідок неправильного способу життя.
Важливо підкреслити, що все, що ви бачите в ефірі «36,6», – перевірені наукою рекомендації, а всі наші ведучі – реальні експерти в своїй справі. Я можу вас запевнити в тому, що ви ніколи в моїй програмі не побачите знахаря або екстрасенса.
А щодо науково-популярних фільмів?..
Так, це теж ходовий продукт на «36,6». Я сама їх шалено люблю. Однак зрозуміло, що це дуже дорогий продукт. Навіть якщо поставити собі за мету зняти такі фільми власними силами дуже технологічно та економно – однаково вийде дорого. Плюс варто враховувати, що заради фільму треба буде співпрацювати з лабораторіями, проводити аналізи, виміри – це, принаймні, довго. Документальний фільм такого рівня, якщо виробляти його самостійно, може коштувати приблизно від 30 до 150 тисяч доларів за серію. Звісно, ні PayTV-канали, ні ефірні не можуть собі дозволити таке. Тому ми вирішили, що будемо такий контент закуповувати і перекладати українською. І так сталося, що цей контент ідеально закрив нам цю нішу – наукову, класну, з красивими зйомками, зі справжніми вченими і реальними експериментами.
Знаю, що у вас на кілька каналів FILM.UA один продакшен. Як справляєтеся?
Так, ми дещо зараз об’єднали виробництво, та однаково існує поділ за технікою, людьми. Хоча час від часу вони можуть бути взаємозамінними. У нас, наприклад, працює 4 режисери монтажу, 4 оператори, 1 редактор – на «36,6», 1 редактор – на «Дачі», ну і я залучена в усі процеси – редагування, зйомки. Решта членів команди – ведучі, повноцінні автори програм. Більшість співпрацюють із нами безкоштовно, це люди, які мають місію – зробити життя українців кращим, здоровішим, позитивнішим!
Чи можемо ми поговорити про те, скільки коштує одна авторська програма на «36,6»?
Знову-таки це комерційна і моя менеджерська таємниця. Ми не можемо порівнювати суми витрат з наших проектів з сумами на великих форматних шоу, як, наприклад, «Голос країни». Та на прикладі своєї програми можу навести кілька подробиць, які говорять самі за себе. Я знову пішла працювати в кадрі не тому, що скучила або прагну уваги, – це було аргументовано тим, що потрібно заповнити слот. Ми знімаємо «До 36 і більше» у мене вдома на моїй красивій кухні, за день я пишу 6 гостей – півгодинні програми. Тобто за один день ми отримуємо 3 години контентного ефіру. Де б ви ще знайшли інтерв’юера, готового записати 6 інтерв’ю на день і без витрат на локацію? (Сміється.) Якщо перевести цю програму в реалії ефірного каналу, рахуємо: студія або локація – від 6000 грн зміна, режисер – ще 200 доларів, гостьовий редактор – ще, потім ще редактор, адміністратор, художник-постановник, стиліст – усі ці функції зараз на мені без відриву від роботи продюсера PayTV-каналів. Якщо так дуже грубо прикинути, то така програма-інтерв’ю ефірному каналові коштувала б щонайменше 2 тисячі доларів. А наші видатки, як я вже сказала – секрет!
А чому не побудувати студію у такому разі?
Ми думаємо про це, проте, ви розумієте, це питання інвестицій. Навіть проходили зустрічі, на яких ми прораховували, скільки нам це коштуватиме. Поки однозначного рішення немає – не дозріли.
Про аутсорс зараз на «36,6» не йдеться?
Йдеться. Просто ніхто не може працювати дешевше, ніж ми. Тому ми готові співпрацювати з будь-якими продакшенами, ми навіть готові давати ефірний час під якісь проекти, однак ситуація виходить така, що, тільки-но ми отримуємо бюджет класного стороннього проекту, то він щонайменше втричі більший, ніж вартість нашого виробництва, і вищий за наші можливості. Та це ринок, і це нормально. Так чи так, без залучення інших команд нам у майбутньому не обійтися.
Чого очікуєте від продакшенів?
Я б хотіла бачити більше блогерства. Хочу, щоб це були яскраві нові люди. Ми готові надати ефірний майданчик яскравим новим людям, яким є, що сказати і показати, хочу, щоб це було весело і цікаво водночас. Ми не полюємо за супернавороченими програмами, шукаємо лаконічні рішення за розумні гроші.
Давайте тепер, традиційно, про плани на майбутнє.
Плануємо збільшити відсоток власного виробництва, почати виробляти науково-популярні програми з нашими лікарями і вченими. Ось зняли пілот програми Trash test – будемо перевіряти холодильники українців. У сміттєвий пакет викидати все некорисне, а на його місце ставити альтернативні продукти. Наприклад, зрозуміло, чому люди купують напівфабрикати, хоча про їх шкоду вже все відомо, це просто швидко і зручно. Ось наші ведучі й запропонують корисну альтернативу. У героях програми кожен упізнає себе та проінспектує, сподіваюся, свій холодильник після програми.
ЗСЖ – це не підтягнута попа, а гармонія з собою і світом!
Дуже хочу проект про схуднення. Не друге «Зважені та щасливі» – ні. У нашій програмі глядач стежитиме не за драмою взаємин, а зрозуміє, як працює організм, знайде відповіді на свої запитання – що робити, щоб прийти в форму, або чому він не худне? Ми зараз готуємо такий проект із героїнею, якій 35 років, у неї двоє дітей, середній достаток і незначна зайва вага. Ніяких виснажувальних дієт, знущань чи змагань, а м’який і зрозумілий шлях до здорового життя.
Інакше кажучи, наше завдання – не просто взяти людину з вулиці та зробити з неї модель, а далі – будь що буде, а грамотно стежити за процесом схуднення і спостерігати реальні результати, розібратися – чому, наприклад, не вдається? Адже у багатьох і правда не виходить! Іноді це медична проблема – комусь потрібно обмежити молочні продукти, а хтось просто має себе прийняти таким, який є! Останній пункт, мабуть, найважливіший. Скільки красунь страждають на шляху до журнальної досконалості, замість того, щоб прийняти свої генетичні 60 кг! Адже сучасні тренди краси досить нещадні, і іноді людині потрібен не стільки тренер або дієтолог, скільки психолог. На певному етапі важливіша не пробіжка, а медитація, адже вже ні у кого немає сумнівів – усі проблеми в голові! Мені б дуже хотілося, щоб наш глядач розумів, що ЗСЖ – це не підтягнута попа, а гармонія з собою і світом!
Як писала «Телекритика» раніше, у грудні 2018 року за дистрибуцію новоствореного каналу взялися в 1+1 media distribution, розширивши цим власну дистрибуційну пропозицію до 23 каналів.
Нагадаємо, телеканал про здоровий спосіб життя «36,6» існував як інтернет-мовник ще з серпня 2018 року. 13 вересня канал отримав супутникову ліцензію, а вже 16 листопада було запущене супутникове мовлення у відкритому вигляді на Astra 4А. Сьогодні, крім мовлення на супутнику Astra 4А у SD-форматі, телеканал через IP-протокол роздає свій сигнал провайдерам у HD-форматі. Про роботу з нішевим каналом FILM.UA Group я поговорила з директором департаменту дистрибуції та розвитку мережі мовлення 1+1 media Андрієм Мальчевським.
Андрію. Давайте почнемо з початку – як вирішили співпрацювати з «36,6»?
Відразу скажу, основне завдання створеного минулого року в рамках нашої медіагрупи підрозділу 1+1 media distribution – зібрати дистрибуційне портфоліо, що складаються з найкращих каналів, які будуть закривати всі жанри, цікаві глядачеві. Майже два роки активної співпраці з FILM.UA та StarMedia, одними з найкращих українських компаній з виробництва кіно-і телеконтенту, показали, що пропонований ними продукт викликає інтерес у нашого глядача і дійсно заслуговує на увагу. Телеканал Bolt приклад цього.
Тому, отримавши пропозицію про розширення нашого портфеля абсолютно новим телеканалом, ми досить швидко оцінили його контентну складову та ухвалили рішення про співпрацю.
«36,6» – це своєрідний посібник для кожного, хто зацікавлений у здоровому способі життя і хоче дізнатися для себе багато нового з цієї теми
Важливо підкреслити, що наше партнерство стало вдалим підсумком спільної зацікавленості – «36,6» тільки розробив якісний і новий контент і був готовий представити його глядачеві, а 1+1 media distribution якраз шукав цікавий канал про здоровий спосіб життя. До «36,6» ми не бачили на ринку готового продукту на цю тематику, який би порушував і повністю відповідав на всі актуальні запитання глядачів.
Зараз ми спостерігаємо позитивну тенденцію, коли українці різних вікових категорій починають активніше вивчати питання здорового способу життя – усе більше людей стежать за тим, що вони їдять і п’ють, як виглядають і як почуваються. Наприклад, згадайте, як ще років 10 тому повсюдне куріння було нормою. Не скажу, що сьогодні кількість курців істотно менша, однак воно дійсно знизилося в останні роки, і це факт. Для когось мотивацією стало те, що в сучасному світі куріння – це вже моветон, однак більшість усе-таки усвідомили важливість турботи про своє здоров’я. І «36,6» – це своєрідний посібник для кожного, хто зацікавлений у здоровому способі життя і хоче дізнатися для себе багато нового з цієї теми.
Каналу лише півроку, і зараз він перебуває на стадії популяризації. Як і будь-який інший канал-початківець, він переживає труднощі виходу на ринок – частотний ресурс обмежений, у кабельних мережах не вистачає місця, конкуренція з іншими каналами, ну і, звичайно, той факт, що в останні місяці увага глядачів була сфокусована на передвиборчих перегонах. Тому наше завдання зараз як дистриб’ютора – розповісти максимально широкому колу глядачів про наявність у нашій пропозиції нового каналу і його переваги. Ми активно укладаємо контракти з провайдерами та ОТТ-платформами, а тим, хто ще сумнівається, ми надаємо доступ до тестової версії каналу, завдяки чому провайдери можуть проаналізувати його контентну складову. Можу припустити, що комерційним канал стане не раніше 2020 року.
Про провайдерів, з якими вже були укладені договори
Наразі канал доступний у пакетних пропозиціях уже понад 100 провайдерів, серед яких як великі загальнонаціональні (Triolan, Lanet, Megogo, «Домашнє ТБ»), так і багато регіональних: Briz, «Норма-ТБ» (Одеса), «Крам» (Ужгород) , ДВС-САТ (Мукачеве), «Сміла-ТВ» (Сміла) та ін.
Зараз, поки ми популяризуємо канал, він доступний провайдерам за мінімальну вартість, але це не та ціна, за яку цей канал має продаватися – його контент коштує набагато більше. Для виробництва аудіовізуального продукту, як і будь-якого іншого, потрібні великі зусилля і витрати. «36,6» самостійно створює контент з нуля: від ідеї до готового продукту, який отримує глядач, просто увімкнувши телевізор, тому очевидно, що робота й витрачені на нього ресурси не можуть коштувати копійки. Проте ми завжди дуже лояльні до провайдерів – аналізуємо, порівнюємо, робимо прийнятну для них пропозицію.
Цільова аудиторія каналу «36,6»?
Канал позиціонується як сімейний.
Чи є плани щодо подальшого розширення холдингу?
Звичайно, ми працюємо над тим, щоб у найближчому майбутньому запропонувати глядачеві новий якісний контент і доповнити наше портфоліо ще більш цікавими каналами. У планах на осінь – запуск преміального мейджерівського телеканалу. Не розкриватиму всі карти, оскільки ми зараз на стадії переговорів, однак підготовка до запуску телеканалу вже триває.
Чи можемо ми говорити про нішу, яку він покриватиме?
Це буде фільмовий преміальний канал.