«Телекритика» щомісяця згадує найкреативніші рекламні Як тиранозавру з його коротенькими лапками переплисти Темзу? На човні, звичайно. Рекламний бюджет «Світу Юрського періоду» перевищив бюджет самого фільму, витівки Дедпула вийшли за межі пристойності, а лялькам виявилося не так просто заткнути роти. Перш ніж на наші голови впадуть червневі новинки, давайте підіб’ємо підсумки просування травневих прем’єр.кампаніі фільмів минулого місяця.
Супергерой-фотобомбер
Пам’ятаєте супергероїв минулого століття, які уникали потрапляти в об’єктиви камер і вели підпільне існування? Дедпул – їх повна протилежність, і щоб остаточно це довести, персонаж Райана Рейнольдса під завісу своєї епічної рекламної кампанії вирішив з’явитися на чужих DVD. Скажімо, ви підходите до стійки з фільмами в супермаркеті Walmart, тягнетеся за улюбленим «Офісним простором» (або чимось свіжішим і динамічнішим, на кшталт «Кредо вбивці»), а там знову він – супергерой у червоному спандексі.
We’re all living in 2018. Deadpool 2’s marketing team is living in 3018. pic.twitter.com/jL4cEIduZN
— Blake Northcott™ (@BlakeNorthcott) May 16, 2018
«Ми живемо в 2018 році. Маркетингова команда “Дедпула” живе в 3018-му», – написала сценаристка Блейк Норткотт, яка виявила диски з сюрпризом. Хтось може з нею посперечатися, мовляв, Дедпула напередодні виходу сиквела фільму було надто вже багато. Але в цьому, здається, і полягає геніальність його маркетологів: вони вирішили не обмежуватися прийомами, які всі люблять, і застосували ті, які всіх дратують.
Випускайте раптора!
Промоушен нового «Світу Юрського періоду» обійшовся Universal у $65 млн – це на $2 млн більше, ніж бюджет самого фільму. Що ж було куплено на настільки монструозну суму? Звичайно ж, гігантські фігури динозаврів, які у всьому світі скалили зуби на потенційних глядачів. Після того, як 21 травня в Мадриді відбулася світова прем’єра фільму, доісторичні чудовиська почали повномасштабний наступ.
На вокзалі Кінгс-Кросс у Лондоні з’явилося кілька тематичних інсталяцій і VR-намет, де будь-який бажаючий міг відчути себе Крісом Праттом. Відео з фігурою тиранозавра,що ледь помістився в контейнер для сплаву Темзою, навіть більш запам’ятовується, ніж вражаючітрейлери Universal, які набрали в перший тиждень просування понад 300 млн переглядів. (На жаль, «Укрзалізницю» і «Київрічпорт» компанія залишила без уваги.)
Спеціально запущений сайт вигаданої організації закликав усіх бажаючих поселити у себе динозавра. А ось тираннозавр, що диригував шкільним оркестром у Міссурі під головну тему «Парку Юрського періоду», був жестом доброї волі з боку музикантів – ну або дуже хитрим зразком локального «партизанського маркетингу».
Велике лялькове побоїще
Днями творці дитячого шоу «Вулиця Сезам» подали в суд на компанію STX Entertainment, яка зняла фільм «Вбивства ляльок» (Happytime Murders) із Мелісою Маккарті і виводком іграшок, що підозріло нагадують культових маппетів. У детективній комедії йдеться про героїв популярного телешоу 80-х, які один за одним стають жертвами маніяка-вбивці. У фільмі з рейтингом R плюшеві симпатяги лаються матом, вживають наркотики, жартують про секс і взагалі всіляко паплюжать честь бренду «Вулиця Сезам».
Киномаркетинг: 6 лучших рекламных ходов апреля
Замість того, щоб зробити сумні обличчя і захищатися, STX продовжила тролитит правовласників. Режисер фільму Браян Генсон (син Джима Генсона – творця тих самих мапетів, які ще в 60-х заслужили всенародну любов), навіть «найняв» іграшкового адвоката на ім’я Фред. Від імені STX він заявив, що фільм лише показує реальне життя ляльок у їхній вільний від виступів перед дітьми час. «Ми розчаровані тим, що “Вулиця Сезам” не хоче повеселитися разом з нами, та водночас твердо переконані в своїй правоті перед законом», – додав Фред. «”Убивства ляльок” своїм троллінгом змусили” Вулицю Сезам “прорекламувати фільм», – підсумував ситуацію портал BoingBoing. Схоже, поряд з «ефектом Стрейзанд» час казати про «ефект вулиці Сезам».
Родинне прокляття з доставкою
Якщо вас не цікавлять маппети, зверніть увагу на чарівних ляльок у стилі фільму «Спадковість», який назвали найстрашнішим хоррором року, і який через підозрілу помилку кіномеханіка вже потрапляв до нашої минулої добірки хитрих піар-ходів. У сезон фестивалів маркетологи фільму жахів підкидали лялечок з моторошнуватими записками глядачам, а в травні придумали нову фішку. Промоушн-команда «Спадковості» створила цілий фейковий магазин на Etsy, що належить героїні фільму – дівчинці на ім’я Чарлі. На жаль, придбати в ньому нічого не можна (усі товари позначені як продані), зате можна ближче порозглядати створений нею ляльковий виводок: «Рогатого вартового», «Повзуна, що кричить» і «Священного оленя» з вилок.
Але найкреативнішою деталлю профілю стали товари, які нібито лайкнула сама Чарлі: усі ці об’єкти так чи інакше відсилають до сюжету фільму. Наприклад, безневинна підвіска з написом grandma натякає на зв’язок Чарлі з бабусею, за чиєю лінією і передається та сама страшна спадковість. А був же ще і кошмарний трейлер, який компанія A24 приурочила до Дня матері (13 травня).
«Суперсімейка» осоромила «Соло»
Ми зовсім не збираємося слідом за критиками стусати невдалий фільм франшизи «Зоряні війни» (тим більше, він і так погано окуповується в прокаті). Йдеться про те, що Disney під час промоції свого космічного вестерну застосовувала маркетингові ходи, доречніші для піару дитячого фільму, – наприклад, партнерство з виробником сухих сніданків General Mills у рамках реклами, де мама в костюмі Чубакки та тато в костюмі Хана Соло біжать до каси з покупками. «Безладний маркетинг став найбільшою проблемою “Соло”», – відверто написав ScreenRant.
Просуваючи «Суперсімейку 2», Pixar використовувала аналогічні ходи, але, з огляду на інший зріз аудиторії і меншу поспішність, заслужила самі лише похвали. Компанія з лобіювання споживання яєць (так, є й такі) The Egg Board створила кілька рецептів, придатних для кожного з супергероїв мультфільму
Kleenex забезпечила упаковки своїх продуктів характерними масками персонажів, а сайт для оренди житлових приміщень Zillow додав до свого списку квартиру сім’ї Парр, яку можна детально роздивитися
.
Мораль травня: не все, що годиться для сімейних мультфільмів, підходить для франшизи з 40-річною історією, а судовий позов – не завжди згубний для репутації (особливо якщо у вас є знайомий ляльковий прокурор).