США – одна з найвпливовіших країн у світі. Її ЗМІ формують думку не лише американського суспільства, а й читачів інших країн, які отримують від них інформацію.
Сьогодні The Pudding – онлайн-видання, що спеціалізується на аналізі медіа, опублікувало дослідження про те, як провідні телевізійні мережі США – CNN, MSNBC і Fox – подають новини.
Автор дослідження Чарлі Смарт зазначає, що «новинна картина, яку ми бачимо по ТБ, залежить від каналу трансляції новин».
Незважаючи на те що популярність ТВ знижується, телевізійні новини, як і раніше, дуже важливі. Тільки минулого року дослідження Pew Research Center (американський аналітичний центр, який базується у Вашингтоні, – ред.) показало, що кабельні новини були найважливішим джерелом інформації про вибори в США в 2016 році.
ТБ особливо популярне серед старшого покоління. З огляду на важливість телевізійних новин, автор вивчив, які новини ми отримуємо і як вони змінюються залежно від телеканалу.
Для цього були досліджені підписи внизу екрану (chyrons) трьох основних кабельних мереж: CNN, Fox і MSNBC. Розглядалися слова та фрази, які використовуються каналами між 25 серпня 2017 року і 21 січня минулого року.
Вибір теми новин
Що ж показав огляд слів і тем, які використовуються в кожній мережі?
Путін, Кремль, Москва, Росія
Розслідування зв’язків кампанії Дональда Трампа з Росією стало важливою новиною після виборів у 2016 році, однак основна частина новин на цю тему припала на канал MSNBC.
Клінтони
Хоча Хілларі Клінтон зробила лише кілька публічних виступів після виборів 2016, вона, її сім’я і події, пов’язані з її кампанією, усе ще були популярні в новинах на Fox.
Урагани
На 2017 рік припав один із найактивніших сезонів ураганів в історії. Шторми вдарили по південних штатах США і Пуерто-Ріко, у результаті чого загинули сотні людей, а збитки перевищили мільярди доларів. CNN фокусувалася на ураганах більше, ніж інші мережі.
Протести НФЛ (Національна футбольна ліга)
Хоча всі три мережі охоплювали протести НФЛ, Fox більше зосередилася на Коліні Каперніку і слові «гімн».
Північна Корея
Охоплення розробки Північною Кореєю ракет з ядерними боєголовками приблизно однакове у всіх трьох мереж.
Вибір слів
«Вигорати» або «зникати»
Ці слова найчастіше використовувалися на Fox. Йдеться про 24-годинний новинний цикл – явище, за якого репортери борються за те, щоб висвітлити подію до того, як публіка втратить до неї інтерес.
Майкл Флінн
Ось приклад події, яка відповідає поняттяю «вигорання». 1 грудня сталася великий сплеск інтересу до Майкла Флінна, який зізнався в тому, що брехав ФБР, однак інтерес до новини швидко пішов на спад.
Існує таке поняття, як «довгий хвіст» новини. Коли подію висвітлюють дуже активно, і вона продовжує з’являтися у ЗМІ в фоновому режимі певний час
Президент Трамп
Охоплення новин про президента США Дональда Трампа майже завжди на піку популярності. Між мережами існують невеликі відмінності, однак здебільшого він завжди присутній у новинах.
Зрештою, існує таке поняття, як «довгий хвіст» новини. Коли подію висвітлюють дуже активно, і вона продовжує з’являтися в ЗМІ в фоновому режимі певний час. Це особливо цікаво, коли тільки одна мережа підтримує висвітлення. Протест футболіста Коліна Каперніка, коли він опустився на коліно під час національного гімну в 2016 році, викликав повторний інтерес на початку вересня, коли Трамп написав твіт про протест. Охоплення протестів швидко скорочувалося для всіх мереж, крім однієї. Fox тримав його в порядку денному до листопада. Це означає, що за кілька тижнів після того, як протести під час національного гімну зникли з екранів і газет більшості американських новинних каналів, глядачам Fox усе ще нагадували про них щодня.
Контекст вживання слів
Цілком можливо, що дві мережі можуть висвітлити одну й ту ж подія або проблему абсолютно по-різному. Автор дослідження пропонує нам звернути увагу на контекст.
Для цього він розглянув слова, які використовуються в зв’язці з іншими словами в одному й тому ж підписі до новини.
Пістолет
Підписи Fox фокусувалися на контролі зброї, тоді як на MSNBC про пістолети частіше говорили з використанням слів «необдуманий» і «дискусія», а на CNN – зі словом «модифікація».
Досьє
Досьє, складене колишнім шпигуном MI6 Крістофером Стілом, стало основним моментом у дослідженні Трамп-Росія. Під час висвітлення досьє Fox зосередився на тому, що це «проти Трампа», тоді як MSNBC, навпаки, підкреслює зв’язок Трампа з Росією.
Трамп
Говорячи про Трампа, Fox зосередився на посаді президента, тоді як інші мережі обговорювали політику республіканця і суперечки навколо його персони.
Твіт
Обговорюючи Twitter, Fox фокусується на ньому в цілому, CNN фокусується на самій дії – публікації твітів, а MSNBC – на змісті твіта.
Що з цього випливає?
Це масштабне дослідження дає змогу зробити певні висновки. Теми новин, слова, які використовують журналісти, і контекст відіграють важливу роль у формуванні новинної картини світу глядачів. Два користувачі різних каналів можуть отримати абсолютно різні погляди на одну й ту ж тему.
Автор дослідження переконаний, що це не гіпотетична проблема. Дослідження показують, що вибір кабельної мережі може залежати від політичних переконань глядача, а ці переконання в свою чергу можуть зміцнюватися за рахунок характеру подання новин того чи іншого каналу.
Найкращим рішенням для споживачів інформації стане перегляд кількох джерел новин та власний аналіз інформації, яка формує їхні погляди.