Вернер Герцог і «Фіцкарральдо» – через дизентерію
У російськомовних джерелах можна прочитати, що виконавця головної ролі Джейсона Робардса замінили «після кількох знятих сцен»; насправді ж, коли Робардс захворів на дизентерію і лікарі суворо заборонили йому залишатися на зйомках у Перу, 40% сцен вже було відзнято. Спочатку режисер Вернер Герцог подумував взяти на його місце Джека Ніколсона, але зіграти роль напівбожевільного каучукового барона Браяна Фіцджеральда на прізвисько Фіцкарральдо погодився його давній улюбленець Клаус Кінскі.
Напевно режисер прокляв той день, коли зробив цей вибір: Кінскі так потріпав нерви всій знімальній групі, що місцеві індіанці серйозно пропонували Герцогові вбити норовливого актора. Режисер і сам погрожував йому зброєю. Дивно, що на зйомках ніхто не загинув – ні через хвороби, ні під час пожежі (знімальний майданчик підпалили місцеві жителі, що посварилися з режисером). І навіть 320-тонним кораблем, який індіанці по-бурлацьки витягали на пагорб, нікого не задавило – якщо не брати до уваги трьох людей, травмованих у сценах з річковими порогами.
10 новых сериалов марта
Терренс Малік і «Тонка червона лінія» – птахи важливіші за людей
Якщо колись Терренс Малік покличе вас на одну з головних ролей у своєму новому фільмі, то, беручи напрокат лімузин, щоб їхати на прем’єру, ніколи не кличте з собою друзів. Буде дуже соромно, коли після титрів вони сором’язливо зізнаються, що не помітили вас у фільмі, і доведеться пояснювати їм, що той шматок ноги, мигцем показаний на початку, – це все, що залишилося від вашої драматичної, насиченої і настільки важливої для фільму ролі.
Як відомо, Малік не має звички перезнімати фільми. Він просто набирає акторів «із запасом»: так, у його знаменитій військовій драмі «Тонка червона лінія» був зібраний весь маскулинний цвіт Голлівуду. А під час монтажу режисер взявся грати з ними в морський бій: Міккі Рурк, Лукас Хаас, Білл Пуллман – вбиті (роль повністю вирізана), Едрієн Броуді – поранений (зведений до другорядного персонажа), Біллі Боб Торнтон – убитий (записував голос оповідача, який так і не був використаний). І це лише верхівка айсберга.
До слова, один із акторів, який образився на Маліка, – той самий Крістофер Пламмер, який прийшов на зміну Спейсі у фільмі Рідлі Скотта – від його ролі в фільмі «Новий світ» Малік залишив лише шмаття. Пламмер і Колін Фаррелл згадували, як режисер переривав сцени з ними, показуючи на небо зі словами: «Хвилинку, тут скопа пролітає. Ніхто не проти, якщо ми зробимо пару кадрів?»
Стенлі Кубрик і «З широко заплющеними очима» – не всі пережили еротичний марафон
Якщо Герцога називають режисером-екстремалом, то Кубрик був визнаним режисером-перфекціоністом. Зйомки в його останньому фільмі «З широко заплющеними очима» стали справжнім випробуванням для акторів, а сама стрічка увійшла до Книги рекордів Гіннесса за «найтриваліший безперервний знімальний процес» – 46 тижнів без перепочинку. І якщо Малік безжально вирізав зайве, милуючись пташками, то Кубрик, навпаки, лише підкидав підлеглим роюботу: Вінесса Шоу провела на майданчику два місяці замість обумовлених двох тижнів, а інші ролі розширювалися і переписувалися.
«Секретное досье» Стивена Спилберга: давным-давно в далекой Америке
Вуді Аллен і «Вересень» – стоп, знято, камера, мотор!
Якщо російському шансоньє не дає спокою третє вересня, то згаданому вище американському режисерові – третій «Вересень». Так сталося, що Вуді Аллен зняв фільм двічі, радикально змінивши акторський склад: на місце Морін О’Салліван прийшла Елейн Стрітч, а замість Чарльза Дернінга – Денхолм Елліотт. Крістофера Вокена випровадили з майданчика ще до кінця зйомок, визнавши, що він не годиться на роль Пітера.
Однак якщо в інших перелічених нами випадках заміни начебто пішли на користь готовому фільму, цілком перезнятий «Вересень» не припав до душі ні публіці, яка принесла йому менше $500 тис. у прокаті, ні самому режисерові, який заявив, що хотів би переробити фільм ще раз. З огляду на те, що зараз Вуді Аллен – майже така ж персона нон грата, як і Кевін Спейсі, гроші на ремейк йому навряд чи хтось дасть.
Роберт Земекіс і «Назад у майбутнє» – попався занадто старанний актор
Увімкніть відеоролик. Вітаємо, ви потрапили в паралельний всесвіт, де роль Марті Макфлая у фільмі «Назад у майбутнє» зіграв Ерік Штольц, а не Майкл Джей Фокс. Не виключено, що в цьому всесвіті фільм практично невідомий або значиться як нешкідливий треш. Принаймні Роберт Земекіс і Стівен Спілберг були впевнені, що зі Штольцем нічого не вийде: надто вже він напружувався, щоб бути схожим на Марті. За шість тижнів після початку зйомок директор картини Денніс Джонс поставив у своєму журналі навпроти прізвища Штольца букву F – finished (закінчив).
Для багатьох колег за майданчиком це було приємним сюрпризом – Штольца вважали досить задирливою і важкою людиною. Однак Ліа Томпсон, яка виконала роль Лоррейн, згадувала про його звільнення з жалем. «У Еріка була така енергія, – розповідає вона, підкреслюючи, що в 80-х молоді актори все ще хотіли бути схожим на де Ніро й Аль Пачіно. – Але він не був коміком, а їм (творцям фільму. – Ред.) потрібен був комік».
Якою б гарною людиною не був актор, часом доводиться визнати, що роль йому просто не дається. І зовсім не обов’язково чекати, щоб він засвітився в скандалі, перш ніж поставити навпроти його прізвища двозначну букву F.