Слешер – «Щасливого дня смерті»
Сюжет цього комедійного фільму жахів здається вельми схожим на згаданий «Перш ніж я впаду» (дівчина змушена переживати день своєї смерті день за днем – ось такий каламбур), але задумка «Щасливого дня смерті» з’явилася першою. Анонс фільму вийшов ще в 2007 році, а головну роль мала зіграти Меган Фокс – можливо, саме те, що цього не сталося, і змусило актрису знятися в провальній хоррор-комедії «Тіло Дженніфер»?
«Щасливого дня смерті» все ж вийшов у 2017-му, головну роль у ньому виконала MTV-старлетка Джессіка Рот, а в прокаті фільм зібрав вражаючі за мірками п’ятимільйонного бюджету $115 млн. Якщо ви вже його подивилися, то не обов’язково переходити до наступного пункту нашого списку. Ви можете: а) ознайомитися з дуже похмурою альтернативною кінцівкою, б) переглянути фільм ще раз – режисер Крістофер Лендон стверджує, що за один перегляд ви не знайдете всі сховані в кадрі «крашанки», або в) дочекатися продовження фільму, яке вже анонсовано.
Комедія – «Голий»
Сюжет фільму Naked, який вийшов 2017 року на Netflix, теж може здатися вам знайомим: це ремейк однойменної шведської стрічки 2000 року випуску. У «Голому» головному герою доводиться рятувати не власне життя, а власне весілля – після парубочого він прокидається в ліфті голяка і спізнюється до вівтаря. Із початком церковного дзвону ситуація повторюється.
Якщо ж ви не готові вболівати за женишка, який добре влаштувався з багатою нареченою, Netflix вже приготував альтернативу – 9 лютого на платформі вийде комедія When We First Met, де з часової петлі – а заодно і з френдзони – доведеться вибиратися Адаму Дівайну («Трудоголіки») .
Трилер – «День»
А взагалі, давайте зізнаємося собі: усім нам уже набридло переживати за школярів і невдачливих коханців, які потрапили в петлю. Південнокорейський «День» (Ha-roo) пропонує своєму героєві, а заразом і глядачеві, витонченіші тортури. Успішний лікар повертається з прес-конференції ООН і дорогою додому бачить автомобільну аварію. Лише надавши допомогу водієві машини, він зауважує дівчинку, яку той збив: це дочка самого доктора і вона вже мертва. Петля замикається. Незважаючи на таку жорстоку зав’язку, нарешті фільм про спроби обдурити долю начисто позбавлений цинізму. Тому ви зможете не тільки спостерігати за цими спробами, а й щиро тримати кулаки за батька: хоча б цього разу йому вдалося.
Короткометражка – ReStart
Можливо, поки що ім’я іспанського режисера Ольги Осоріо не дуже відоме – однак це тимчасово. Її попередня короткометражка, Einstein-Rosen, розповідала про дітей, які виявили червоточину в часі. 15-хвилинний ReStart продовжує тему фізичних парадоксів: цього разу йдеться про жінку, яка опиняється в полоні у невідомих викрадачів, а заодно і в полоні часу. Якщо оригінальний спосіб, який використовує героїня для свого порятунку, залишить вас байдужим, то фантастичні пейзажі іспанського узбережжя це компенсують. До слова, за плечима Осоріо – не тільки безліч знятих кліпів і персональних фотовиставок, а ще й академічне дослідження «Соляріса» Тарковського.
Документальний фільм – Bisbee ‘17
Ні, документальному фільму про часову петлю не обов’язково бути науковим. Іноді метафорична петля часу утворюється буквально в нас на очах, і втягнутим у неї виявляється ціле місто. (Гаразд, тут ми дещо змахлювала, але не включити цього фаворита «Санденса-2018» до списку було б помилкою.)
Итоги «Сандэнса-2018»: комедии без тормозов и дух протеста
Артхаус – «мама!»
Ідея для страшної історії: людина потрапляє в часову петлю і змушена раз по раз переглядати фільм «мама!» Даррена Аронофскі. Втім, нова стрічка режисера «Чорного лебедя» виявилася не такою страшною, як її малювали перші критики, а гарячі прихильники і непримиренні хейтери «мами!» розділилися приблизно в тій же пропорції, що і під час прем’єри. (Як відомо, на Венеціанському фестивалі гнівний свист і бурхливі овації на адресу Аронофскі злилися в одну невиразну звукову кашу.) Тому ми заслужено нарікаємо цей фільм не лише найамбітнішою, а й найсуперечливішою варіацією на тему вічного повернення.