Цього року в Україні з’явився перший Instagram-серіал – «Доктор Дурнєв». Його автор і виконавець головної ролі продюсер і шоумен Олексій Дурнєв розповів «Телекритиці» про складнощі виробництва такого контенту, його відмінності від телевізійного, особливості Instagram, а також поділився подробицями нового сезону свого найпопулярнішого шоу «Дурнєв +1».
Про те, як з’явилася ідея створити Instagram-серіал
Я дивився в інтернеті комікси про лікарів. Мені завжди подобалося, як там у чотирьох кадрах вимальовується смішна ситуація. Я вирішив, що потрібно спробувати зробити з цього формат відео. Схожого нічого не дивився. Знаю, що у нас дехто роблять Instagram-відеоконтент, але це складно назвати серіалом – вони просто беруть телефон і знімають. Я вирішив, що потрібно зняти це з іншою якістю.
Від появи ідеї до втілення минуло близько місяця. Це недовгий процес.
Про відмінності Instagram- і ТВ-серіалу
Головна відмінність Instagram-серіалу від телевізійного у тому, що кожна серія має тривати до хвилини. Сценарій першого сезону базувався на цих коміксах, а вони, в свою чергу, засновані на бородатих анекдотах. Вийшло, що перший сезон – старий і бородатий за контентом. Нюанс полягав у тому, що потрібно було розробляти свій сценарій, і при виробництві наступного сезону я це врахував. Ми вже зняли третій сезон (там 8 серій), але в цьому плані він буде кращим.
Про подробиці третього сезону «Доктора Дурнєва» і фідбек від лікарів
Другий сезон був у нас про медреформу, а в третьому наш слоган такий: «Доктор Дурнєв саботує медреформу – ви ще пошкодуєте». Те, що відбувається в серіях, це повний хаос і маячня. Людей розпинають на хресті, до кабінету ввалюється чувак, а в нього з живота стирчить ніж, людина лежить у калюжі крові посеред кабінету. Ми максимально розгорнулися і не встигли зняти за 20 годин, хоча раніше встигали за 12-15. Цього разу все буде масштабно.
«Перший сезон був більш анекдотичним, другий – правдивим, а третій взагалі казна-що, на справжнє життя зовсім не схоже»
Лікарям дуже сподобалося, вони в захваті. Мені пишуть цілими відділеннями. Дуже часто я бачу, хто «лайкає» або підписується на сторінку в Facebook, а там на аватарці людина в халаті. Одного разу написав чувак, який сказав, що вони всією швидкою допомогою дивляться шоу, і запитав, коли ж уже нові серії.
Перший сезон був більш анекдотичним, другий – правдивим, а третій взагалі казна-що, на справжнє життя зовсім не схоже. Тому я не знаю, чи продовжать лікарі порівнювати серіал зі своїм реальним життям.
Про роботу над проектом
У період предпродакшена працюю я, режисер Влад Климчук, лінійний продюсер, два сценаристи – Ігор Кальчев і Василь Горленко, шеф-редактор Сергій Седрик, а під час виробництва в команді людей 20 плюс актори. Спасибі їм велике. Всі зірки до нас приходять на особистих домовленостях. У цьому сезоні буде знову KyivStoner і Instagram-блогер Аня Алхім.
Ми ніяк не просуваємо серіал, це відбувається органічно. Я зіткнувся з тим, що в Instagram дуже складно що-небудь промотувати. Припустимо, якщо в Facebook ти викладаєш класний пост, його починають репостити – і ланцюговою реакцією розвивається далі. Там можна створити новий обліковий запис, зробити крутий пост – і він отримає 100 тисяч підписників за тиждень, а в Instagram з цим складніше.
Але ми залучаємо популярних блогерів, які знімаються в серіалі, і завдяки цьому зростають перегляди. Наприклад, перші серії «Доктора Дурнєва» збирали в Instagram від чотирьох до п’яти тисяч переглядів за добу, другий сезон – 20-30 тисяч переглядів. Між сезонами зараз я став публікувати старі випуски «Дурнєв +1» – і вони вже збирають 50-60 тисяч переглядів.
Instagram взагалі дуже популярна соціальна мережа, я постійно читаю різні дослідження. А у нас вона несправедливо віддана дівчаткам у білизні, і мало хто робить дійсно якісний контент.
Про вартість виробництва і монетизацію серіалу
Третій сезон я намагатимуся продати перед Новим роком якомусь бренду: горілці, вину, шампанському або активованому вугіллю. Буду пропонувати різним компаніям просто поставити заставку на початку. Серіал дуже дорогий у виробництві і складно монетизується.
Ми є першопрохідцями в цьому плані, ніхто таким не займався, та й рекламодавці у нас дуже повільні і довго думають, не зовсім розуміють, навіщо їм це треба. Я вважаю, що рекламодавцям тут круто потрапити першими в Instagram-серіал. З такою якістю у нас його ще ніколи не виробляли. У перспективі цього не видно, щоб за такі гроші знімали інста-контент.
Перший сезон ми пропонували кільком рекламодавцям, але це так і не пішло далі розмов. По-перше, чорний гумор – і вони починають казати, що це все незрозуміло. По-друге, невідомо, як воно зайде. Перше дуже важко продати, плюс переглядів було не особливо багато. Ну і перший сезон коштував у три-чотири рази дешевше третього.
Без графіки, музики, з урахуванням того, що половина акторів працювали по дружбі, одна серія третього сезону коштує $1 тис. Інвестував я туди повністю власні кошти. У зйомки нового сезону зі мною вклався екс-генпродюсер NewsOne Дмитро Носиков. Я був би радий, щоб воно відбилося і вийшло в плюс, та від початку не ставив завдання заробляти на цьому, мені було просто цікаво зробити щось нове для нашого ринку. Тут нічого не відбувається: все досить нудне і одноманітне. Всі, хто знімає Instagram-контент, роблять це просто на селфі-камеру.
«На нашому ринку нічого не відбувається: все достатньо нудне й одноманітне. Мало хто готовий витратити $10-20 тис. на свою ідею. Схожі проекти з’являться в Україні, коли у мене з’явиться реклама»
Про адаптацію Instagram-контенту на ТБ
В принципі, можна його адаптувати, але телевізійний контент міряється слотами, і потрібно виробляти мінімум 24 хвилини, а це вже зовсім інша історія. Я думав, якщо створити ще п’ять-шість персонажів, як доктор Дурнєв, то можна було б зібрати телевипуск. Однак, якщо уявити, що одна хвилинна серія коштує $1 тис., то 24 хвилини – $24 тис. Це непідйомні гроші для ТБ. Телесеріали, які йдуть на ТЕТ або НЛО, виробляються за набагато менші гроші і з гіршою якістю.
Можливо, ми поставили дуже високу планку і дуже дорого все робимо, але просто хотілося зробити все добре.
Про новий сезон «Дурнєв +1»
Поки що проект у розробці, але мені хотілося б із нового сезону повернутися в точку 0. Це коли мене абсолютно ніхто не знав і я міг веселитися як завгодно і представлятися ким захочу. Спочатку ми представлялися М1 або «1+1», люди не знали мене, вірили і реагували відповідним чином. Для того щоб повернутися в точку 0, ми плануємо знімати в різних російськомовних країнах – Прибалтиці, Молдові, Румунії, Болгарії, Білорусі і, можливо, навіть у Росії. У всіх цих країнах якось дивилися «Дурнєв +1», але набагато менше. Хоча цього року в Юрмалі мене впізнав таксист, я дуже здивувався.
Якщо вдасться повернутися до точки 0, то буде дуже весело. «Дурнєв +1» закінчився тим, що абсолютно всі люди, у яких я брав інтерв’ю, знали, з якою метою я це роблю. Дуже часто розмова починалася зі слів: “Я дивився кілька твоїх випусків, я знаю, що зараз буде”. Тому все й закінчилося, воно перестало генерувати смішне.
З телеканалами ми ні про що поки не домовлялися, але, швидше за все, не працюватимемо з ТБ. Телеканал – це певне обмеження щодо того, що можна показувати в кадрі, про що говорити, лаятися матом. За великим рахунком, у нас свого часу з телеканалом ТЕТ було дуже круто. Нам дозволяли все, крім розмов про концтабори і розпалювання міжнаціональної ворожнечі. Будемо працювати в соціальних мережах.
Я думаю, що почнемо знімати наприкінці весни, влітку, на початку осені. І потім відразу почнемо випускати.