Якщо ви чекали на історію в дусі «Брендон, Бренда, Келлі та ко 20 років потому», наголосимо ще раз: новинка не є сиквелом «Беверлі Гіллз 90210», вона розповідає про возз’єднання оригінального акторського складу та спроби зірок шоу зняти його ребут. (Так, це ребут про ребут, і не кажіть, що сучасне ТБ зайшло занадто далеко.) Джейсон Прістлі, Шеннон Доерті, Торі Спеллінг і решта учасників банди грають белетризовані версії самих себе в режимі «криза середнього віку, зірка згасла, семеро по лавках». Торі знімається у провальному реаліті. Габріель Картеріс ніяк не може звикнути до ролі бабусі. Єн Зірінг перетворився на качка-«інстагуру». Браян Остін Грін одружений на селебріті, яка у всьому його затьмарює.
Мабуть, найкраще, що є в новому серіалі – це здорова іронія щодо вторинності акторів порівняно з героями «Беверлі Гіллз» (а один із найкращих моментів – коли в кадрі з’являється постер «Акули торнадо 5» із Зірінгом у головній ролі; годі й вигадати більш іронічний кар’єрний шлях для екранного улюбленця дівчат, ніж його реальна фільмографія).
Ми вже писали про те, що реакція фанатів на перезапуск «БГ» була на рідкість позитивною – саме тому, що перезавантаження повернуло на екран більшість оригінальних акторів. Фан-база може бути справжньою чумою для продюсерів, якщо запідозрить, що хтось неправильно змастив шестерінки в машині часу, покликаній перенести його у часи юності (див. нову версію «Приватного детектива Магнума»). А якщо сакральні жерці з оригінального шоу доллють оливи до вогню, то кінець: згадайте хвилю народного гніву через твіти Шеннон Доерті про ребут «Усі жнки відьми».
У «90210» остання, до речі, залишається темною конячкою – вона поки не прагне возз’єднатися з колишніми колегами, займаючись охороною навколишнього середовища. У реальності Доерті не лише еко-активістка, а й республіканка, хоча в бейсболці «Make Beverly Hills Great Again» ми її не побачимо. Трампа актриса не підтримує, та зрештою і Торі Спеллінг не тоне в боргах, а найгучнішою подією у житті Джейсона Прістлі в останні 20 років була поява пончика на його честь у одній з мережі фастфудів – тож без гіперболізації його персонажу зовсім було б нічого робити в серіалі. Шоу акцентує увагу на комічних ситуаціях у житті акторів – але лише тоді, коли це безпечно і нікого не образить.
Прагнучи догодити і фанам старого гарту, і ТВ-трендам, «90210» беззубо та стереотипно проходиться за пунктами актуального порядку денного (Габріель, можливо, бісексуальна; серіалу потрібно більше расового розмаїття; сексизм у оригінальному «БГ» необхідно засудити; ми дружно пройдемо сеанси групової терапії і в жодному разі один одного не повбиваємо!). Спеллінг і Дженні Гарт є створювачками як «90210», так і вигаданого внутрісеріального ребута: за сюжетом, бажання будь-що заманити екс-колег у продовження серіалу змушує їх погоджуватися на будь-які запити – в результаті Зірінг домагається дозволу протягнути в нього продакт-плейсмент і т. д.
У реальності, де всі зірки «90210» передбачувано є і продюсерами «90210», відбулося щось схоже: небажання акторів повернутися до камери своїм менш фотогенічним боком зробило навіть із проблемних героїв солодкі тістечка. І це при тому, що молодіжний «Беверлі Гіллз 90210» свого часу порушував проблеми на кшталт домашнього насильства або антисемітизму, і зовсім не в форматі зобов’язалівки. Звичайно, обраний для ребуту жанр драмеді натякає на легковажність, однак «90210» вийде таким же недоречно-веселим, як зав’язаний бантиком світловідбивний жилет на Спеллінг, якій присудили кілька годин громадських робіт після крадіжки сукні. Серіал набуває певної ваги лише в моменти, коли акцентує увагу на відсутності Люка Перрі, який помер у березні цього року.
Запопадливість перед фанами, критиками і один одним призвела до того, що навіть антагоніста довелося залучити зі сторонніх – ним став юний шанувальник-сталкер (не 40-річний фан, який міг би образити не одного реального глядача!) у виконанні Тая Вуда, що засвітився в «Таємному ордені» та «Моторошних пригодах Сабріни» від Netflix. Але навіть він може з маніяка, який встромляє голки в ляльки акторів, перетворитися на милого хлопця, що потребує батьківської фігури, – попереду ще чотири серії.
«Нам потрібно повернутися назад, щоб ми змогли рухатися вперед», – каже Торі, яка вбачає в своїй ідеї фікс (повернути глядачам «БГ») спосіб вирішити не лише фінансові, а й психологічні проблеми. Але, застрягши на лінії «було-стало», «90210» втрачає безліч цікавих маршрутів. Зрештою, серіали можуть бути не тільки терапією для їхніх творців і ностальгічними сувенірами для глядачів, а й розвагою для тих та інших. «90210» у цьому не надто процвітає – принаймні поки.
Фото: Fox