Минулого року 1+1 Digital запустили дводенний освітній інтенсив 1+1 Digital Weekend для медіа-експертів та всіх, хто цікавиться темою створення і просування онлайн-проектів.
Успіх формату був настільки очевидним, що воркшопи з експертами 1+1 Digital повторно відбулися в Одесі, Харкові та Івано-Франківську, зібравши велику кількість гостей і продемонструвавши, що онлайн усе більше проникає у повсякденне життя українців.
Цього року 1+1 Digital Weekend традиційно стартував у Києві в інноваційному просторі Pochayna Event Hall, де на 16-метровій сцені в форматі проекції 360° гості заходу оцінили всю міць digital-технологій і візуальний креатив презентацій. З минулого разу кількість відеороликів і анімацій у презентаціях помітно зросла, у результаті виступи спікерів стали більш візуалізованими та цікавими. Ще одним зручним технологічним рішенням став запуск телеграм-бота, який давав змогу гостям оперативно отримувати всю необхідну інформацію і ставити запитання спікерам.
Головний підсумок щодо масштабу медіаівенту підбила керівник 1+1 Digital Анна Ткаченко на своїй сторінці у Facebook: 1000 учасників, 3000 сторіз і публікацій у соцмережах, 10 лекцій від експертів і п’ять special guests – Google, Viber, Comfy, «Київстар» і Radioactive Production .
Редакція «Телекритики» вибрала ключові моменти із двох днів виступів.
Загальною темою виступів першого дня були інновації у медіасфері й актуальні тренди в поширенні контенту. Великий ажіотаж викликала тема веб-серіалів як інструменту просування бренду онлайн. Учасники дискусії від компаній «Воля», Comfy і «Київстар» поділилися власним досвідом створення веб-історій, а модератор обговорення Анна Ткаченко, яка активно заохочує розвиток власного веб-продакшена всередині компанії 1+1 Digital, цікавилася тим, як бренди оцінюють ефективність таких комунікацій із аудиторією.
Привіт, майбутнє! Сторітелінг і технології
Перший день розпочався з виступу Анни Ткаченко, яка задала тон, розповівши, що фактично ми живемо напередодні Четвертої індустріальної революції, де головними двигунами інновацій стануть кібер-фізичні системи, інтернет речей і онлайн-платформи. Дані стають ресурсом ціннішим за нафту, і вплив IT-корпорацій на всі сфери життя більшості людей на Землі – доконаний факт.
Незважаючи на те що покоління міленіалів виросло в цифрову епоху, показники переглядів відео в онлайн зростають, смартфон – головний гаджет і для тих, кому 16, і користувачів за 30; відеогеймінг – реальний конкурент онлайн-медіа з розподілу рекламних бюджетів. Спасибі поколінню Х з їхніми уподобаннями в медіаспоживанні, завдяки якому ми відчуваємо тотальний вплив соцмереж, зростання потокового мовлення і читаємо новини переважно в режимі онлайн. А ще всіх нас чекає ера цифрового відео. Зараз користувач проводить 21,5% від усього часу споживання за переглядом онлайн-відео (62,5 хв. протягом дня). Глобальна аудиторія стрімінгових сервісів Prime Video і Netflix разом із прибутком від передплати щороку збільшується.
У світі настає епоха впровадження мережі 5G. Перші комерційні системи вже з’явилися в Південній Кореї, США та в Швейцарії. Сподіваємося, і в Україні в найближчому майбутньому швидкість інтернету буде 1 мілісекунда. Ця технологія дасть змогу споживати контент із космічною швидкістю. Тому медіа працюватимуть над створенням візуально й технологічно складних форматів для упаковки інформації, великі відео та стрім можна буде дивитися в дорозі, наприклад, у літаку. Уміння придумати й красиво подати історію стане ключовим для всіх, хто виробляє будь-який вид контенту онлайн. Активно застосовуватимуться технології доповненої реальності, IGTV, мультиплатформенна дистрибуція контенту і дуже багато відео всіма доступними користувачеві каналами.
Про YouTube-тренди в 2020-му
Очевидно, що онлайн-відео стає більш привабливим форматом як з боку контентних майданчиків, так і з боку брендів і рекламодавців. Голова Web-production 1+1 Digital Данило Щестюк після відвідання конференції VidCon 2019 докладно розповів про нововведення на платформі YouTube, які допоможуть творцям контенту майже вдвічі збільшити монетизацію.
Основні зміни:
- функція чату для користувачів Super Chat, де фанати можуть купувати повідомлення і пересилати анімовані наклейки Super Stickers, вже доступна 90 000 каналів. Найуспішніші ютубери зможуть отримувати по 400$ за хвилину за топові стріми;
- функція Premier дасть змогу створити цільову сторінку і зробити анонс точного часу публікації відео з додатковою функцією нагадування. У Premier також передбачена можливість створення чату;
- зручне нововведення для паблішерів і фанатів – передплата в форматі Channel Membership (4,99$ щомісяця). Як приємні бонуси – доступ до використання унікальних значків і смайлів, перегляд ексклюзивних трансляцій і додаткових відеороликів;
- програма Merch, що дає змогу творцям продавати товари з фірмовою символікою просто з каналу. Наприклад, творець Лукаса Павука зробив плюшеву іграшку у вигляді героя і заробив $1 млн за 18 днів;
- на догоду часу, коли краудфандинг і благодійність стають частиною звичного способу життя, інструмент YouTube Giving гарантуватиме безпечне збирання коштів від пожертв;
- YouTube усе більше поглиблює і покращує взаємодію платформи зі штучним інтелектом (ШІ). Особливо в роботі алгоритмів таргетування реклами.
До речі, функція передплати Channel Membership має п’ять різних цінових рівнів і в кожного свої привілеї (функціонал доступний користувачам США з червня 2019 року). З часу запуску передплати доходи багатьох YouTube-каналів збільшилися щонайменше вдвічі. Наприклад, прибуток каналу Fine Brothers Entertainment зріс у шість разів.
Найважливішим моментом виступу Щестюка можна вважати покрокову інструкцію «Як запустити YouTube-канал, якщо ви новачок» і навіть кілька порад, як монетизувати свій контент.
Починати слід, як у будь-якому бізнесі, з традиційного «аналізу ринку» і пошуку ніші – за допомогою програми vidiq вивчаємо запити з обраної тематики.
Темою каналу обираємо кулінарні рецепти – цей запит традиційно дуже популярний в інтернеті. Щоб звузити тему та вирізнитися з-поміж безлічі інших каналів на тему їжі, Данило запропонував обрати «борщ».
Перший крок – за запитом «борщ» шукаємо ключові слова (теги), щоб визначити популярність теми і оцінити нинішні тренди, визначити сезонність.
Щоб зрозуміти, наскільки успішною буде тема борщу, її потрібно порівняти з якоюсь релевантною темою. Тому Данило запропонував простежити динаміку запитів у періоді з тегом «суп» (погодьтеся, рецептів супу більше, тому тема ширша) і тег «сало», який і переміг за популярністю обраний нами
«борщ».
І найважливіший інсайт: від чого залежить ваш дохід від відеоконтенту на YouTube? Довжина відео (щонайменше 10 хвилин) + географія (СРМ по країнах) + ваша аудиторія
Усе про медіабренд
Про важливість мати власний веб-сайт для будь-якого бренду (неважливо, ви медіа чи бізнес-компанія) розповів Олександр Козаченко, який очолює департамент зовнішньої дистрибуції відеоконтенту та сайтів телеканалів групи 1+1 media.
Сьогодні конкурентом медіа є будь-яка людина, яка пише про себе. Яскравий приклад – люди стали менше читати про життя зірок і відомих людей у медіа, тому що в кожного з них є власні акаунти в соцмережах, де є всі подробиці.
Ви маєте бути скрізь, де користувач проводить найбільше часу
Якщо раніше люди шукали новини, то тепер новини самі знаходять нас скрізь, де є доступ до wi-fi. Найчастіше ми читаємо і дивимося контент у ліжку (46%), транспорті (42%) і навіть у ванній (32%). До речі, попит на смартфони в Україні зріс на 15% з 2017 року. Отже, можна казати про стійке зростання онлайн-аудиторії в українському сегменті інтернету.
За даними Gemius Audience, за червень 2019 року охоплюваність сайтів групи 1+1 media – 44,1%, охоплення розважальних ресурсів (сайти каналів «1+1», «2+2», ТЕТ, «ПлюсПлюс», «Бігуді», «УНІАН ТБ», 1+1 International) – 9,1% загального охоплення УАнет.
Чи потрібен телеканалу свій сайт?
Запитання «навіщо нам сайт, якщо у нас є соцмережі?» не є ефективною стратегією онлайн-просування. Практика останніх років показує, що такі платформи, як Facebook, Instagram, YouTube непередбачувано змінюють політику щодо правовласників, позбавляючи вас можливості розпоряджатися власним аккаунтом. У цьому сенсі веб-сайт – це ваш актив, який ви можете розвивати, і де аудиторія може отримувати всю необхідну інформацію з перших вуст.
Відео чи текст?
Головне запитання для будь-якого творця контенту: який формат ефективніший – відео чи текст? Олександр продемонстрував глобальну статистику, яка підтверджує, що в новинному споживанні пріоритетним форматом є текст, а не відео. За опитуванням глобальної аудиторії, понад 60% людей читають текстові новини. Грамотне компонування контенту, можливість знаходити свого клієнта за всіма каналами комунікації, контрольованість меседжу, який ви ретранслюєте своїй ЦА – реальна можливість підвищувати лояльність аудиторії і формувати амбасадорів бренду.
З приходом телеконтенту в digital на прикладі VOD-платформи «1+1» ми спостерігаємо, як медіахолдинг комунікує з більш молодою аудиторією, яка в перспективі проводить час на розважальних сайтах телеканалів групи 1+1 media і може змінювати свої уподобання у виборі контенту. За останніми даними, аудиторія сайту 1plus1.ua – 1 914 561 користувачів та 11 776 918 переглядів сторінок за статистикою Gemius Audience. Більшість аудиторії сайту – жінки (70%), 35,3% проживає в містах з населенням понад 500 000 і 95,4% щодня користуються інтернетом. Вікове ядро аудиторії сайту – 26–35 років (34%). Це, до речі, новий молодий сегмент, який у перспективі може переключити свою увагу на телеконтент.
Під час презентації Олександр також наголосив, що редакція розважальних сайтів складається з журналістів, середній вік яких 25 років, тому онлайн-ресурсу легко розуміти запити аудиторії та створювати релевантний контент.
Найочікуванішим виступом був спіч Сергія Братусєва, Industry Head-Branding в Google
Почався виступ із позитиву: зростання переглядів каналів YouTube із України – понад 60%, загалом у нашій країні та в світі. Також понад 60% глядачів дивляться українські канали з-за кордону. Це успіх. Найбільше переглядів з-поміж відео «українського бренду» зібрав стрім рейсу Лондон – Київ, який тривав 3 годині 23 хвилини і зібрав 156 тисяч. На думку спікера, успіх пов’язаний із трендом на релакс-відео, який набирає обертів.
Аудиторія YouTube
Якщо вам здається, що відео переважжно дивиться молода аудиторія, то вікова статистика перебування на платформі понад годину – 82% глядачів 55+ дивляться YouTube за загального перегляду лише 22%; 73% – це 45–45 років, загальний перегляд 28% і 104% – 16-24 роки, за загального перегляду 73%.
Як топ-канали YouTube збирають свій трафик?
Більшість переходів становить 47% рекомендованих відео, 28% – це переходи з головної сторінки та лише 8% – пошук відповідного каналу в YouTube.
Одна з важливих і зручних переваг, яка утримує користувачів на платформі, – адаптивність контенту YouTube під різні пристрої: 46% відео – під смартфон, 29% – під комп’ютер, 14% – ТБ і 11% – планшет.
Основні теми, які приваблюють користувачів на YouTube, можна зібрати під гаслом «Розважай, допомагай і навчай!»
У топ-5 переглядів за тематикою – музичний контент, фільми та серіали, розваги, культура та новини. Далі за популярністю йдуть відео, пов’язані з темою роботи і освіти, комп’ютерами, спортом, подорожами, а також відео з домашніми тваринами. Резюме – люди приходять на YouTube передусім за розвагами.
Віталій згадав, що користувачі часто шукають інформацію про можливість пройти навчання і поліпшити свої навички роботи з YouTube. Тепер це можна зробити на єдиній платформі YouTube Creator Academy, де є вузькоспрямовані практичні курси з найрізноманітніших тематик: бізнес на YouTube, специфіка відеозйомки або поради, як створювати креативний контент.
Також в Україні буде доступний формат коротких історій Stories, платформа покладає великі надії на розвиток цього напрямку. Очевидно, що після успіху Snapchat формат Stories продемонстрував свою високу ефективність у Instagram і Facebook як чудовий інструмент для залучення нових користувачів, що демонструє велике охоплення і залученість аудиторії, як альтернатива новинам і стандартним публікаціям. Якщо у користувача є щось важливе, цікаве, гаряче – він відразу викладає Stories і отримує швидку реакцію підписників. Важливо, щоб Stories виглядали не як ідеально зроблений постановочний ролик. Це має бути ситуативне швидке послання.
Ще один новий формат для українських користувачів – це Premiers, real-time сесії для підписників і фанів
Ключовий меседж виступу Сергія Братусєва про нові бізнес-рішення на платформі YouTube – рекламодавці перестали вимірювати ефективність рекламних кампаній винятково категоріями переглядів і охоплень. Постійно вдосконалюваний механізм machine learning дає можливість брендам застосовувати більш конкретні метрики для оцінки: Maximum Brand Consideration (кількість людей, які віддали перевагу бренду), CPA cost-per-action (ціна за цільову дію клієнта), Maximum Conversions (показник максимальної конверсії). Машина збирає дані з різних каналів (одне з джерел, звісно, Google) і дає чітку картину уподобань і поведінки користувача онлайн з його історії запитів, що дає змогу впливати на ту аудиторію, яка потенційно може змінити свої уподобання щодо бренду. Цей новий підхід більш стратегічний і цікавий для брендів. Сьогодні у компанії є можливість використовувати сім інструментів із сукупною аудиторією понад мільярд людей.
Важливим завершенням першого дня став круглий стіл, присвячений перспективі розвитку виробництва веб-серіалів.